Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 101 till 103 av 103

Ämne: Hej alla!

  1. #101
    Ett steg närmare i dag.....ultraljudstvättat den gamla Two Throaten.....
    Kanske uppstart i morgon

  2. #102
    Hej
    Känns som jag har hamnat rätt med mina frågor. Efter att ha kuskat runt på min kära strut shovel i 10 år gjorde jag slag i saken och inhandlade ett stycke modern hoj. Valet landade på en FXS blackline 2011 med 50 mil på mätarn. Den är helt orginal och sådan misshandel kan man ju inte utsätta en så fin cykel för, så något måste göras. Min tanke är att montera big radius 2-2 system och öppet filter. Sen kommer vi till det besvärliga för en herre som hellre håller i skruvmejseln än datorn. Vad ska man välja för prylar för mappningen? Jag ska försöka beskriva vad jag är ute efter, så kanske det blir enklare att ge vägledning. Jag är inte ute efter maxeffekt, utan bottendrag och bränsleekonomi har högre prio för mig. Ingen åverkan (eller så liten som möjligt) ska göras på elsystemet. Det skall vara enkla, stabila och pålitliga prylar. Har läst på lite och har förstått att autotuning funkar, men lämnar en hel del övrigt att önska. När man kollar på youtubeklipp, så känns mycket som rena reklamklipp, så lite opartiskhet från en som kan sina saker mottages ödmjukt. Jag hade mina funderingar på en FP3 och skicka in autotuningen, för att senare (när ekonomin återhämtat sig) göra en mer seriös mappning i bänk av någon som vet vad han gör. Är en FP3 rätt för mina behov eller finns det bättre prylar till ungefär samma peng?

  3. #103
    Jag skulle köpa en SuperTuner och låta Båging eller någon annan duktig bänkare ställa in den. En av fördelarna med SuperTuner är att den inte behöver vara inkopplad hela tiden. Ingen åverkan på elsystemet görs. Och du kan även börja med att lägga in en Steg 1 standardmapp tills du får tillfälle att bänka den.

Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456

Liknande ämnen

  1. Go lörda alla!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 20:39
  2. Hej alla!
    Av Jyrg i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-19, 08:24
  3. Hej alla!!
    Av dynababe i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-04, 00:15
  4. Hej alla nya
    Av Hagis i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 09:44
  5. Skål alla!
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-03, 10:37

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •