Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Nån mer här med tinnitus ?

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 129
    Tackad: 11

    Nån mer här med tinnitus ?

    Sista veckan har verkligen varit en skitvecka med förhöjd tinnitus.Det finns väl nån mer här med dessa
    problem ? Kroppen känns lite sliten och har sina skavanker men funkar hyfsat förutom det ständiga
    ljudet i skallen.Behövde skriva av mej lite gubbar

  2. #2
    Nope, har klarat mig men hatar för höga ljud (inte H-D)


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    Har det inte själv, men jobbar i vården och sett flera som känner sig mycket bättre av vissa SSRI preparat, dvs antidepressiva tabletter, i låg dos. Det kanske inte känns så kul att stoppa i sig om man inte är deprimerad, men vad jag förstått så är det låga doser det handlar om som inte påverkar signalsubstanserna negativt. Men det är ju läkare som ska beskriva sånt ordentligt, så ta mig inte på orden, men en liten heads up på att det finns dom som blivit hjälpta av tex Zoloft!

  4. #4
    Hagis
    Guest
    Jo tack, låter som ljudet på testbilden på tv

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Jo tack, låter som ljudet på testbilden på tv
    Byt TV


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #6
    Har dragits med tinnitus i många år, säkert tjugo eller så. Tröttnade förra året och sökte hjälp, hamnade hos en audiolog.
    Hörseltest: "tycker du att du hör dåligt" - "Nä, hör ju ljud som inte ens finns!.
    Nu visade det sej att jag hör dåligt, eller rättare sagt vissa ljud maskeras av de ljud som jag redan hör.
    Fick hörselapparater som släpper igenom alla ljud och bara förstärker det som tinnitusen maskerar.
    Och det hjälper!
    Har inte lika stora problem med oljuden när jag bär apparaterna och de funkar i hjälmen. Ljudet ifrån Evo-motorn påverkar inte min tinnitus.
    Det sägs att positiva ljud inte har samma påverkan som oljud!

  7. #7
    V.I.B & Contributor Dragoss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    345
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Jo tack, låter som ljudet på testbilden på tv
    Har också testbildsljud i mina ören pluss att det är nån jävel som blåser visselpipa dygnet runt

  8. #8
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 129
    Tackad: 11
    Intressant att läsa era svar.Trötthet och stress försämrar detta för mej också.För min egen del blev Arai hjälmen
    en hit,fick mkt värre tt efter en mc tur med de gamla hjälmarna.Ja antideppresiva mediciner kan ju kanske hjälpa
    och har även läst en del om dessa hörapparater.

    För oss med såna besvär finns ju en del att läsa på webben också och alla tips är ju värdefulla.

  9. #9
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Har haft tinnitus i många år, som Noyen skrev tidigare så förstärks den vid stress och trötthet. Fick förklarat för mig att de oktaver som försvunnit vid hörsel nedsättning tar sig i samma ton som tinnitussen. Försöker vara xtra noga med hörselskydd sen så håller man borta det värsta tjutet med lagom hög musik i lurarna när det är som värst.
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

  10. #10
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Byt TV
    Jag ska gömma en diktafon i din lya när vi ses med bara oljud som är som tinitus så får vi se! Du lär komma ut efter två dygn med rödsprängda ögon, dåligt humör och vilja döda världen haha....

  11. #11
    Hagis
    Guest
    Tror dom flesta av oss lider av samma åkomma! Det ni skriver om stress osv stämmer absolut in på mitt bekymmer! Jag körde med hörselproppar när jag körde japansk damtoa (plastraket) och det underlättade! Det var billigare än att köpa en kruka för 7 K, det vägrar jag göra! Dumt, förmodligen men jag har inte riktigt motivationen att köpa en sån dyr kruka när jag kan köpa en pall med hörselproppar för dom pengarna!

    I övrigt så vet jag inte om jag har nedsatt hörsel, eller snarare, jag har inte papper på det! Men det är ett helvete att sitta på en buss eller annan plats med mycket folk som pratar samtidigt som jag försöker höra vad polaren brevid säger! Jag får läsa på läpparna för att ens ha en aning om vad fan personen säger! Det är ett helvete och jag skulle nog behöva göra ett test och få hjälp men det finns så satans många andra saker som står före på listan som jag behöver ta tag i... som vanligt

  12. #12
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Är visst gränsfall så jag har börjat mer o mer med hörselvärn. Det skulle man gjort för 30 år sen men men....
    There are no problemsonly solutions

  13. #13
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Är visst gränsfall så jag har börjat mer o mer med hörselvärn. Det skulle man gjort för 30 år sen men men....

    Ja det är lätt att vara efterklok! Så till alla er som precis börjat köra, fan lyssna på dessa gratis råd!

  14. #14
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Ja det är lätt att vara efterklok! Så till alla er som precis börjat köra, fan lyssna på dessa gratis råd!
    Även i arbetet om ni har sån sorts jobb! Och knäskydd! Mina knän är kassa för jag aldrig använt knäskydd
    There are no problemsonly solutions

  15. #15
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Även i arbetet om ni har sån sorts jobb! Och knäskydd! Mina knän är kassa för jag aldrig använt knäskydd
    Jag höll 5 år som plåtis! Stog på knä lika många timmar som en billig ****! Ja kroppen är ta mig fan slut efter olyckor, jobb o idrott! Tacka fan för alkoholen det är det enda som inte pajat kroppen ännu! Brödrar och Systrar

    HAHA språk censrur! aroh baklänges då

  16. #16
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Jag höll 5 år som plåtis! Stog på knä lika många timmar som en billig ****! Ja kroppen är ta mig fan slut efter olyckor, jobb o idrott! Tacka fan för alkoholen det är det enda som inte pajat kroppen ännu! Brödrar och Systrar

    HAHA språk censru! aroh baklänges då
    32 år gör det ju inte bättre
    There are no problemsonly solutions

  17. #17
    Hagis
    Guest
    Nä fy fan jag lider med dig! Hade jag kört så länge som plåtis så hade jag nog suttit med proteser nu! Det är ett satans slitage på knäna som man inte räknar med!

  18. #18
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Nä fy fan jag lider med dig! Hade jag kört så länge som plåtis så hade jag nog suttit med proteser nu! Det är ett satans slitage på knäna som man inte räknar med!
    Det är ju det. Slet med att kicka min gamla evochopper. Annars hade jag nog behållit den.
    There are no problemsonly solutions

  19. #19
    Hagis
    Guest
    Ja men är det inte alltid så? Man ska göra sin satans plikt mot staten men ens egna intressen blir lidande och när man sen försöker få rätsida på just den biten så pissar inte ens hundarna på en!

  20. #20
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Högt gällt industriella sågar gav mig min tinnitus .. 25 år utan hörselskydd. Glad att jag har avslutat den typen av arbete. Har samma problem som beskrivits .. vissa toner Jag kan inte höra .. när jag kör Harley försöker Jag komma ihåg att använda öronproppar .. inte på grund av avgasrören, det är det vindbrus som är värst.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •