Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Pattaya Thailand

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Norrkoping
    Inlägg
    15
    Tackad: 0

    Pattaya Thailand

    Jag åker till Pattaya nu på måndag 12:e dec för att fira jul å nyår... Någon som vart där och har tips på barer, boenden, utflykter, äventyr eller andra bra tips som en ensam singel 25 åring kan hitta på i 3,5 vecka?

  2. #2
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Tips?

    Sup inte bort omdömet och använd gummi!
    The Older I Get, The Better I Was..

  3. #3
    Oj.. singel, 25 i Thailand.. kan bara gå åt helvete

    Tänk på att vackra kvinnor INTE alltid är kvinnor!!!! Undvik droger för allt i världen och håll koll på dina prylar.
    Man vill INTE åka fast i TL.

    Är inte en "fan" av Thailand så kan inte rekommendera något vettigt


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4
    Har inte varit i just Pattaya. Men om du tröttnar på att partaja rekomenderar jag en tur söderut för ett antal dagar. Där finns en del platser som inte nåtts av massturismen ännu.

    Sen tycker jag att du absolut inte skall missa att snorkla/dyka när du är där nere. Prata med snubben som kör longboat-en och be han att köra dig till ett bra ställe. Åk inte ut på turist turerna de suger xxxxx.
    Live to ride, Ride to live.

  5. #5

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    Har inte varit i just Pattaya. Men om du tröttnar på att partaja rekomenderar jag en tur söderut för ett antal dagar. Där finns en del platser som inte nåtts av massturismen ännu.

    Sen tycker jag att du absolut inte skall missa att snorkla/dyka när du är där nere. Prata med snubben som kör longboat-en och be han att köra dig till ett bra ställe. Åk inte ut på turist turerna de suger xxxxx.
    Eller varför inte kontakta ett PADI dykcenter, och göra en heldag med två provapå dyk, med tuber.
    Sen kanske du hittat en sport för livet
    Om du gör det, och tycker det är kanon, så kan du sedan åka några dagar till Koh Tao, kanon dykning.

    Annars är det nog som flera skriver, allt är möjligt i Thailand, särskilt i Pattaya.
    Ett tips, om tjejerna säger att dom älskar dig, är det inte helt säkert att dom menar det

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Bästkusten
    Inlägg
    338
    Tackad: 0
    Jag var där över julen 2008.

    Pattaya är ett ställe för dom som vill parta och betala för sex med bortförda eller utkörda barn av båda könen, Staden äcklade mig och förstörde resan mer eller mindre.
    Dom gör allt för pengar där, skabbiga horor flockar sig om kring en som en myggsvärm i dalarna.. Gamla gubbar går runt med 13 åringar m,m. Det är bara jobbigt att se allt grisande.

    Hyr en longboat och ö-hoppa, Snorkla! Finns en jäkla massa skumma fiskar att kolla på där. Ännu bättre om du har dykcert det har/hade inte jag men önskar att jag haft ett.
    Åk på turer i naturen. Finns ATV turer & vapen rancher som kan var jäkligt skoj om man gillar sånt. Thai-boxning verkade dom ha en större match varje vecka av. Jag håller med Pontus åk söder ut och upptäck det riktiga Thailand.

    Ett stort Plus för deras McDonalds dock! Då jag inte gillar Thaimat så var det donken som gällde
    Efter ett par dagar så räckte det med att jag kom in sa hej till personalen och sedan satte mig vid ett bord, Då hade dom lärt sig vad jag ville ha och kom ut och serverade mig, sedan frågade dom om jag ville ha servetter eller något annat tillbehör haha (Y)


    My five baths!

  7. #7
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Försäkra dig alltid om att det är ett fruntimmer som du gick igång på annars kan det bli jobbigt.

    Ta en på long time ist för short time.

    Väldig skillnad på folk i söder(islam) och resten av landet.

    Ta alltid kontakt med byäldste först i en ny by så blir allt mycket lättare(gäller södra delarna)
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  8. #8
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Förbered dig för många många "will u marry me?"
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  9. #9
    * Thailands Kung är helig, prata aldrig skit eller vandalisera bilder/statyer på honom, då är du rökt.
    * Får du med dig ragg hem kan det förväntas betalning dagen efter....
    * I Pattaya sätter bara fantasin stopp för vilka ställen du vill gå på, även om man har mycket sjuk fantasi...

  10. #10
    Kan tyvärr inte heller rekommendera Pattaya, vidrig stad. Vart du än åker i Thailand där det finns andra turister så finns det en horgata, i Pattaya är den 3 kilometer lång och tokmycket folk. Ficktjuvarna är nästan lika många som dom som vill gifta sig med dig, så håll i grejorna. Men jag ska inte sabba för dig, vill du ha ett hektiskt nattliv så är nog Pattaya helt rätt ändå, jag personligen gillar det mer avslappnade. Men om du åker dit och ångrar dig så är det fruktansvärt lätt och billigt att förflytta sig vart man vill i Thailand, det finns en liten reseförmedling på så gott som varenda restaurang, kolla efter bilder på minibussar osv. Det är riktigt smidigt och du flyttar dig 20 mil för dryga hundralappen om du vill. Bungalows osv hittar du utan problem vart du än är, bara att du ber att få se rummet innan du betalar. Shooting ranges finns nästan överallt, kul men ofta dyrt om man vill skjuta dom riktiga grejorna. Vill du göra en dykkurs så följ rådet ovan och ta dig till ett PADI dykcenter, det ska inte vara några problem att hitta en svensk instruktör heller. Open Water kursen ligger på ca 2500-3500 svenska kronor, men för din egen skull se till att det är iaf 3 dagars kurs, det är min personliga rekommendation. Vissa av våra konkurrenter prånglade ut Open Water cert efter en o en halv dag, vilket bryter mot det mesta, men cash is king i Thailand. Och som också nämndes, vad du än gör så vanära inte kungen på något sätt alls, då slutar det inte bra! Har du fler frågor så kör på, jag bodde där ett tag så lite koll har jag iaf!

  11. #11
    Håller med Ozzy fullt ut, men för att du inte ska tro att man måste ta ett cert för att kunna dyka med tuber, så kolla denna länk: http://www.padi.com/scuba/padi-cours...g/default.aspx
    Brukar kosta 2000 Bath, du får dyka på riktigt utan cert, se bara till att det är ett bra dykcenter, fördel med europeiska Divemasters.

  12. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Norrkoping
    Inlägg
    15
    Tackad: 0

    Har vart i södra thailand tidigare.. Så har lite koll på landet vad de gäller tjejer som inte är tjejer, droger och det här med kungen å så.... Men har aldrig vart just i pattaya... Men det verkar ju som om man ska kunna stå ut där några dagar iaf... 3,5 vecka med party dygnet runt pallar jag nog inte... Får nog bli nån fiskeutflykt och dyk... Blir nog en tatuering med gissar jag på

  13. #13
    Ja precis finns ju provdyk du kan göra, discover scuba eller vad det heter nuförtiden som du kan ha jäkligt skoj med för billig peng! Och bästa dykningen i Thailand ligger på 5-15 meters djup så det är fullt dugligt om man bara vill göra det på semestern! Har tyvärr inte dykt på Koh Tao men det ska vara fint! Similan blev aldrig av det heller för det lyckades bli oväder när jag skulle dit.

Liknande ämnen

  1. VARNING ges till känsliga tittare! MC-Olycka i Thailand.
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 19:29
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-23, 10:56

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •