Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 77 av 77

Ämne: Vad jobber du med-tråden...

  1. #61
    Studerar civilingenjör väg och vattenbyggnad, nu klar med första av fem år här uppe. Käkar mycket Riesen, vill ju inte oroa gubbarna i onödan..

    Stor del av fritiden spenderas på hästryggen och på Harley'n, plugget tar ju sin tid tyvärr!

    Drömbil: En Mitsubishi Pajero med alla diffar, rätt däck+fälg, vinschar fram+bak och självklart snorkel med mer.

  2. #62
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Gick ut fyraårig elteleteknisk linje i Borås 1988. Har jobbat i olika yrken, bl a inom hotell, vårdarinna, elektriker, elektronikmontör och som automatpassare inom formsprutning av plastprodukter... Numera är jag truckförare på ett höglager i Viared, Borås.
    Köpte hus för lite mer än 3 år sedan... Därefter blev det till att jobbpendla... Och ja, att jobba varannan helg suger (i mitt fall är man då bara ledig lördag).
    Var mycket engagerad i islandshästvärlden, fram till 2001... Men då kom en svår trafikolycka med i bilden. Jag överlevde precis, dåvarande sambo dog med en gång. Var sjukpensionär i några år, men vissa envisa anlag gjorde att jag numera jobbar heltid på nytt. Men ingen dag är värkfri... Dock är jag glad, att jag kan grensla min Sportstertrike då och då utan problem. Fast numera får jag acceptera, att kroppen mer ser ut som hos barbamamma, än den "fitness" jag hade före olyckan...
    Är egentligen naturligt ljusblond, men det kan man inte tro nu för tiden... Man har väl vart extremare svartrockare med i en massa år. Vissa attribut och kläder hänger med fortfarande mellan varven.
    Har två hundar: en Berger Picard, som heter Pixie, och en labrador, som heter Callizto. Katten är en svart, långhårig blandis vid namn Varulvan.

    Drömfordon? Helt klart en egen Nightrod Special... Och den hoppas jag få nästa år... Trike är trevligt, men jag vill ändå ha bort stödhjulet.

    För övrigt hjälper jag maken mellan varven i vårt egna företag, som är inom taxi...

    Så dödtid borde man inte ha egentligen.

  3. #63
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Har arbetat utomlands i 10år i Frankrike och Thailand. Sen 2005 är man hemma i Sverige igen.
    Numera arbetar jag med industrisanering åt EON Norrköping.

  4. #64
    Bil och mc mekaniker

    Drömmer om drömvintsten på lotto.
    Trägen vinner!

  5. #65
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Bil och mc mekaniker

    Drömmer om drömvintsten på lotto.
    Jag kan också rösta för den sista saken...

    DRÖMVINSTEN!!!

  6. #66
    Jag jobbar som lastbilschaufför. Har gjort sen jag slutade skolan för 13-14 år sedan. Trivs fortfarande lika bra varje gång jag lossar handbromsen och åker iväg genom landet. Älskar livet på vägen. Annars på fritiden är det familjen och huset som får min uppmärksamhet när jag inte kör hoj. Har sambo och två grabbar på snart 12 år.

  7. #67
    Nykomling Spindrifts avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    5
    Tackad: 0
    Flygvapnet. Flygtekniker och Life support tech (Bygger och underhåller personburen och flygplanburen räddningsutrustning). Skulle vara intressant att köra lastbil... Konstigt va?

    Skickat från min A7 HD via Tapatalk 2

  8. #68
    Driver eget,trädfällning/nertagning av träd på villatomter,avverkning åt byggföretag skogsägare m,m
    klänger i träden i bland.i bland undrar man vad fan man pysslar med men nån ska ju göra det.ganska fritt o skönt så länge man
    har hyfsad fysik.Var inne på elektronik för länge sen men man har för mycket energi i kroppen för att vara inne på dagarna.

  9. #69
    V.I.B Dunders avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Järna;Hölö, Mölnbo, Gnesta! Men mest i Verkstaden
    Inlägg
    53
    Tackad: 0

    Med ADHD/Damp! Så har man jobbat som fan! Så nu kan jag ta det lungt, och vet faktiskt inte om jag jobbar eller leker på dagarna! Hur som helst så är jag egen slav sedan 10 år. Och fördriver dagarna med allt möjligt som folk frågar efter. Har en traktorgrävare och en ganska bra verkstad som jag reparerar och tillverkar saker i till olika kunder, som privatpersoner till storföretag! Äger och bor i ett eget hyreshus där jag får betalt för att bo i. Äger en lada där jag har en verkstad, samt hyr ut en liten hörna i oxå! Små utgifter gör så att jag kan be folk fara åt helvete om det inte passar mig! Ganska behagligt liv, även om det har kostat på hälsan!

  10. #70
    [QUOTE=Dunder;42885! Små utgifter gör så att jag kan be folk fara åt helvete om det inte passar mig! Ganska behagligt liv, även om det har kostat på hälsan![/QUOTE]


    Jag trugade en chef en gång för länge sedan.Fy fan aldrig mer tänkte jag.
    Passar de inte, så dra åt H-V

  11. #71
    Jag jobbar och har jobbat som diesel mek ända sen jag slutade skolal 98, första 10 åren på truckar sen på motor renoveringsfirma i ett hamnområde i freemantle(acdc's hemstad o Bon Scotts viloplats) och nu är jag service tekniker på person tåg. Önskar dagligen att jag utbildat mig till elektriker ist.
    Dröm fordon är en 48 panna i slitet orginal skick på två hjul och 49-50 mercury på fyra och jag är endast en lotto vinst från bägge

  12. #72
    Som jag nämnde i tråden för nykomlingar här på forumet i min presentation: Jobbar som 1.Maskinist på ett supply-fartyg inom norsk offshore ute på oljefältet i Nordsjön.

    Förnärvarande har jag min drömbil, en Cadillac Coupé 1960. Men tvåhjuling har alltid lockat. Så nu fick det bli en sådan!

    Redlight Bandit; Jobbade tidigare åt Wallenius. Gick flitigt på Fremantle med bilar, traktorer, grävmaskiner mm mm. Underbar liten stad! Har själv fotats bredvid statyn med Bon Scott. Är ju ett MÅSTE om man besöker Fremantle. He he he.

  13. #73
    Citat Ursprungligen postat av Spammen Visa inlägg
    Som jag nämnde i tråden för nykomlingar här på forumet i min presentation: Jobbar som 1.Maskinist på ett supply-fartyg inom norsk offshore ute på oljefältet i Nordsjön.

    Förnärvarande har jag min drömbil, en Cadillac Coupé 1960. Men tvåhjuling har alltid lockat. Så nu fick det bli en sådan!

    Redlight Bandit; Jobbade tidigare åt Wallenius. Gick flitigt på Fremantle med bilar, traktorer, grävmaskiner mm mm. Underbar liten stad! Har själv fotats bredvid statyn med Bon Scott. Är ju ett MÅSTE om man besöker Fremantle. He he he.
    Är lite lustigt, hade för vana efter eftermiddagsskift att ta en mcsväng till freo o kika på vad det var för fartyg inne och jag har sett Wallenius loggan bra många gånger när det lossats fordon, är lite lätt avis på ditt jobb måste vara en upplevelse och verkligen vara till havs
    Var o kikade när dom hade avtäckning för Bon Scott statyn för nåt år sen, var rätt bra med The Angels o Rose Tattoo med fler som spelade men nog hade jag väl trott att den skulle vart lite större

  14. #74
    Servicetekniker personbilar med 20 års erfarenet av Volvo/Renault men nu är det Koreanskt som gäller (Hyundai) har även varit på en husfabrik Sjödalshus,gjort FN-tjänst på Cypern
    Och tillverkat vevaxlar på Volvo komponenter i Skövde
    Min drömbil när jag inte kan hålla balansen på Kingen är Chevrolet Bel Air 1955 Covertible
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	65422493_1-Pictures-of-1955-Chevrolet-Bel-Air-Convertible[1].jpg 
Visningar:	6 
Storlek:	41,8 KB 
Id:	7298

  15. #75
    Jag är ofrivilligt "fritidsforskare" sen ca 1 mån tillbaka efter att hustillverkaren jag jobbat hos de senaste 8 åren gick i konkurs. Tidigare har jag jobbat som bagare, grävmaskinist och som alltiallo på campingplats.. Hoppas snart på nytt jobb så att ny mc kan inhandlas...

    En av drömbilarna står redan i garaget och är under renovering och det är en Ford F100 från -56. Skulle inte ha ngt emot att även ha den nya camaron att köra kidsen till dagis med ist för nuvarande Saab...
    Senast redigerat av Ewil den 2012-06-03 klockan 09:46.

  16. #76
    Personalchef inom byggbranschen och egen firma som säljer HD kläder på webben.
    Åker en ombyggd softtail-03. Funderar på att delta på träffen som forumet kommer att genomföra.

  17. #77
    V.I.B mellqvists avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Fritte Visa inlägg
    Har arbetat utomlands i 10år i Frankrike och Thailand. Sen 2005 är man hemma i Sverige igen.
    Numera arbetar jag med industrisanering åt EON Norrköping.
    Sedärja, själv jobbar jag på E.ON Öresundsverket i Malmö, förrådsman kan man nog kalla mig.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •