Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 77

Ämne: Vad jobber du med-tråden...

  1. #41
    Hagis
    Guest
    Hasse: Vev på vad? Volvon eller mig haha...

  2. #42
    Jobbar i Danmark på ett företag som utvecklat ett "track and trace" system till tobaksindustrin. Reser i hela världen..allt ifrån mega städer till små skumma byar i östra Ryssland..
    Intressen: Dragracing och har som mål med min wide glide att den skall överladdas till c:a 200hk..

  3. #43
    V.I.B Contributor
    zeb.lovehells avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    222
    Tackad: 0

    Jobbar som laseroperatör på Whirlpool i Norrköping
    Zeb Lovehell

  4. #44
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Bästkusten
    Inlägg
    338
    Tackad: 0
    Jag är utbilda personbils mekaniker i grunden, Men jag har jobbat med allt mellan himmel och jord.
    Grovis på pappersåtervinnings företag, pizza bud, mekaniker, marknadsforskning, rivare och håltagare, flytt-gubbe.
    Nu jobbar jag med lasermätning & 3D scanning som mätarassistent samt produktion av tillbehör till dessa, Helt klart det bästa jobbet hittills, får jobba på ställen som få personer får tillträde till & även utomlands ibland.

  5. #45
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Wallis Visa inlägg
    Jag är utbilda personbils mekaniker i grunden, Men jag har jobbat med allt mellan himmel och jord.
    Grovis på pappersåtervinnings företag, pizza bud, mekaniker, marknadsforskning, rivare och håltagare, flytt-gubbe.
    Nu jobbar jag med lasermätning & 3D scanning som mätarassistent samt produktion av tillbehör till dessa, Helt klart det bästa jobbet hittills, får jobba på ställen som få personer får tillträde till & även utomlands ibland.
    Lite OT men vilken härlig bild du har som avatar
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  6. #46
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Bästkusten
    Inlägg
    338
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Lite OT men vilken härlig bild du har som avatar
    Ja det var i somras i svartedalen/kungälv. =)

  7. #47
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Wallis Visa inlägg
    Ja det var i somras i svartedalen/kungälv. =)
    Så jävla najs

    Synd att jag la flugfisket på hyllan.
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  8. #48
    Har varit i IT branschen i snart 20 år.
    Live to ride, Ride to live.

  9. #49
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    jobbar som servicetekniker el o mek på en stor industri i Gamlestan i GBG
    fritiden köra hoj skruva rallybil samt dragster

  10. #50
    Arbete: Svarvar hjulringar till lok och vagnar. Innan det var jag runt på diverse andra svarv och fräsjobb samt en sväng som bemanningsslav.

    Fritid: Korpfotboll, tv-fotboll, punkrock och hojen. Fast fru, två småttingar och kåk snor ju mesta tiden...

    Drömåk: Åker Wide Glide, men har ju alltid drömt en lååånggaffel. Och en hotrod, bilar kan vara riktigt skoj med!

  11. #51
    På volvon, du går ju på duracell
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Hasse: Vev på vad? Volvon eller mig haha...

  12. #52
    Kan du inte ta ner spöt igen då?
    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Så jävla najs

    Synd att jag la flugfisket på hyllan.

  13. #53
    Snickare Brandsanering Bilplåtslagare Fiskodlare o nu snickare igen sen 17 år tillbaka

  14. #54
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Kan du inte ta ner spöt igen då?
    Är ju så jäv.. jobbigt att stå å veva
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  15. #55
    Jag jobbar som tv-sändningstekniker på Utbildningsradion. Halka in i mediasvängen för 12 år sedan och har genom åren haft varierande arbetsuppgifter bl.a. Dupliceringstekniker, videoredigerare, VB-tekniker (den som sköter videoinslagen i tv-studion)...

    Innan mediasvängen så jobbade jag som finmekaniker. Mestadels som CNC-operatör men även med gamla hederliga konventionella maskiner. Då jag nu har börjat skruva ner min night Rod för moddningar, så har jag funderat på att plocka fram mina gamla kunskaper. Jag kanske sparar lite pengar då. :-)
    Jag har även spelat en hel del musik genom ååren. Det har resulterat i en del skivor och spelningar. Men idag är det mest lite fuska på gitarren på kvällskvisten.

    Då jag är en familjefar med fästmö och tre barn, så har jag rätt begränsat med "egen" fritid. Men den egna fritid jag har går mestadels till klubben och hojen.
    The wolf stays a wolf, even if you call it a devout lamb

  16. #56
    Jobbar på ambulansen i Umeå och åkt hoj sedan -93. Först var det sportster för att sedan ta klivet till softail. Åker Lincoln town car för övrigt samt har en gammal träbåt som jag försöker få lite "flyt" på.
    En polaris 900 (150 hp) står i garaget och väntar på lite mera snö. En liten "bra och ha traktor" och en minigrävare finns också så det är ganska mycket göra bara för underhåll av grejerna.
    En sambo med Icke spårande kawa 750 LTD som söker en vettig sportster att åka på då det vore kul med ett gäng härifrån att åka på "forumträff" med.

  17. #57
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Hej Ubbe, jag bor 14 mil norröver, du bor alltså i Skellefteå södra Passar det bara med ungar, fru och jobb så åker jag gärna.
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

  18. #58
    V.I.B Jsons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Limhamn, Skåne Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    180
    Tackad: 0

    Jobbar som Förskollärare *AKA* Lekskolefröken Jobbar oxå som gitarrlärare både privat och hos ett studieförbund. Har sommarställe i Sörmland och hojåkande fru som gasar runt på en FLSTS. Man har det ganska bra om man jämför ;-) Haar förutom min Road King en Yamaha Wildstar (som är till salu) samt en Husqvarna mod 24 av 1946 års modell

    //Json

    Any road is a shortcut to somewhere

  19. #59
    Satt och sökte på vad en 1600-milaservice kan kosta och hamnade i denna tråd. Den verkar ha legat i dvala sen december men då jag antar att det tillkommit en rejäl mängd nya medlemmar sen dess (inkl jag själv) så kan det vara kul med en liten "uppning".

    Själv jobbar jag som företagsrådgivare på bank och är för tillfälllet förpassad till äran och hjältarnas land, där jag troligen kommer stanna till april 2013. Har tidigare jobbat som tidningsutdelare på Pressens Morgontjänst. Vill man jobba med en massa enstöringar och tjäna skit samt jobba mellan 2-6 på natten rekommenderar jag att man söker jobb där. Har även jobbat som stf butikschef på livsmedelsbutik, trädgårdsansvarig på stormarknad och även som gokartinstruktör. Gillar kundkontakt helt enkelt!

    Kör en väldigt marginellt modifierad Street Bob -07 men är fortfarande svag för sporthojar, vilket jag åkt tidigare men slutat pga självbevarelsedrift. Det lutar dock lite åt att jag kompletterar med en plastraket nästa år för användning på racerbana. Tycker det är förbannat kul att köra både bil och hoj på bana och har därför racinglicens. Drömfordon i bilväg är således någon typ av racebil, inte så viktigt vilken, men en M3 CSL skulle jag inte tacka nej till. Är även svag för gamla amerikanska muskelbilar och liksom admin kan jag tänka mig en risig sen -60/tidig -70 men som är top notch i drivlinan. Har nån sett filmen Bellflower så förstår ni vad jag menar.



    Gillar även att resa och lära mig nya saker. Wikipedia är en flitigt besökt sida där jag kan fastna i allt från IDFs agerande i Operation Entebbe till saltvattensflugfiske, och jag fiskar inte ens.

  20. #60
    V.I.B cranks avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ort
    hemma
    Inlägg
    116
    Tackad: 0
    rese montör licenssvetsare och mekare tungindustri.

    och fritids forskare

    drömbil en fin bull mercedes

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •