Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 77

Ämne: Vad jobber du med-tråden...

  1. #21
    Jobbar som inköpare på ett jäääätttteeeestort svenskt telecombolag
    Fritidsintressen: Hojen, huset, familjen och att skrika i ett coverband.
    Drömfordonet äger jag redan en lätt moddad Night Train -02 och när det gäller 4 hjul så ligger Jaguar mig starkt om hjärtat (har haft en XJ6 3,2 - 96)

  2. #22
    Komunalanställd på Räddningstjänsten i en kommun norr om Göteborg. och har världens bästa jobb!
    Drömfordonet har jag redan och det är även största hobbyn, min Heritage
    Familj, hund, jakt och havet upptar annars en stor och viktig del av livet!
    /Brandis
    -----Brandvarnaren räddar liv! v: --------

  3. #23
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Jobbar som betonghåltagare.
    Bobber 883 -06

  4. #24
    Hej ....
    Det här med Harley-Davidson det skär rakt igenom samhället vilket är underbart kul !!
    Det kvittar, what so ever, vilket yrke du har !! Det enda som räknas är att du är en Harley broder !!
    För mig, personligen, så är det under åksäsong ett andningshål mentalt sett att ge mig ut på H-D´n ... ensam eller tillsammans med min klubb ...
    Jag, som åkt hoj sedan jag var 16 år .... med div. avbrott "då och då" för utbildning, familjeliv, husbygge etc, och som nu återkommit som en s.k. "återfallsknutte" så är det , tycker jag - extra härligt -
    Ja ja ... tråden handlade om vilket yrke vi har .....
    Jag är läkare - närmare bestämt kirurg.

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Tundra Trotter Visa inlägg
    sköterska / personlig ass . Gulligt va ? Dröm fordon : STRV 103 , Eller för modern ungdom Stridsvagn S , gärna kromad .
    Har själv ett handikappat barn så tummen upp för dej .Själv har jag jobbat med det mesta känns det som .För tillfället mekar jag med entreprenadmaskiner

  6. #26
    Sen ett år tillbaka är jag verkmästare på ett byggföretag med dussinet anställda. Verkmästare innebär att vara allt från "pappa" (äldst i företaget), räkna på jobb, träffa kunder och till att vara sopåkare!
    Är i grunden byggnadsplåtslagare (började '74). Har också en kortare period jobbat som lärare (matte, slöjd åk. 5-9), jobbat med eldfast murning och varit kanslist.

    På 70-talet extraknäckte jag med motivlackeringar. Bildintresset resulterade senare i utbildning i silversmide. Sen snart 20år tillbaka leder jag kurser i silversmide och gör ett och annat beställningsarbete i silver och/eller järnsmide.
    Gillade segelflygning och var på sent 80-tal segelflygtekniker och underhöll och reparerade klubbens flygplan.

    Bilar har , som jag läste ovan, varit ett sätt att transportera aslet från punkt A till punkt B.
    -Nä motorcyklar är det som gäller och som nybliven HD-ägare känner jag att jag hittat hem!

  7. #27
    Silver smide = nice, finns alster till salu ?

  8. #28
    Jobbar som säljare på en Statoil station, ett kul jobb men att jobba varannan helger är skit tråkigt.

  9. #29
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    IT-konsult, mycket Microsoft och virtualisering men är hyfsat junior fortfarande. Kände att jag desperat behövde en hobby som inte hade med datorer att göra så det blev hojkort och när Fat Boben kom så var det kärlek vid första ögonkastet, kärlek helt enkelt.

    Skulle gärna vilja kunna meka mer med hojen är bara byta färdiga delar men när man kommer hem från jobbet och hjärnan vill rinna ut genom öronen så är man mer intresserad av att köra än meka.
    I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I am all out of bubble gum.

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Macke Visa inlägg
    Jobbar som säljare på en Statoil station, ett kul jobb men att jobba varannan helger är skit tråkigt.
    Där har jag oxo jobbat. Nattpassen på Malmös värsta mitt i stan.. satan vilka typer det kom in! En tappade en pistol framför kassan ,en svingade med sin knarkspruta så vakter fick ta han om galningen.. men mycket fina tjejer också som ville ha korv.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #31
    Korv va de ja........
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Där har jag oxo jobbat. Nattpassen på Malmös värsta mitt i stan.. satan vilka typer det kom in! En tappade en pistol framför kassan ,en svingade med sin knarkspruta så vakter fick ta han om galningen.. men mycket fina tjejer också som ville ha korv.

  12. #32
    Kör truck på Icas lager och jobbar extra som security på diverse konserter i Göteborgsområdet.

  13. #33
    Snickare på ett Linköpings företag sedan 2005 innan det var jag på en stockholms firma i solna .
    dröm bil en Belair 57 svart och vitKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	Chevy-Bel-Air-sports-coupe-1957-fq.jpg 
Visningar:	12 
Storlek:	60,7 KB 
Id:	3242 mm såå fin som en kvinna

  14. #34
    Citat Ursprungligen postat av Tundra Trotter Visa inlägg
    Silver smide = nice, finns alster till salu ?
    Tyvärr nej. Ligger lågt med den egna tillverkningen, all energi slukas av ordinarie jobbet och kanske åldern. Skiner solen är det HD som gäller

  15. #35
    Hagis
    Guest
    Började tidigt! Sålde DN på söndagsmornar när den kosta 5 kr, gissa om folk vart glada dagen efter dagen före! Efter det dela jag ut reklam, körde skubb som blombud, inom hotell har jag kört lokalstäd, frukost, diskare, piccolo samt suttit i växeln. Jobbat på 7/11, Ica, plåtslagare, lageratbetare vid två tillfällen, piercare och tatuerings lärling, flyttgubbe, hunnit med några samhällstjänster om det räknas haha... Nu jobbar jag som 1e kock och driver därmed köket ihop med en till person! Kommer jag vara kvar inom restaurang i 30 år till? Inte en chans! Dåligt betalt, dåliga arbetstider, stressiga dagar och långa kvällar!

    Så vad vill jag göra? Jag citerar två andra i denna tråd så får du själv fantisera ihop resten, "jag jobbar för att leva inte leva för att jobba" samt "arbetar på att bli arbetsfri" (har du ingen fantasi så vore inte helt fel att bo i ett land där man kan köra hoj året om och där det inte är tvång på vurpollon samt ligga i en hängmatta och dricka öl och kasta cocosnötter på turister )

    Dröm fordon? Efter att jag byggt en hoj från grunden så blir det nog denna volvon Den är fan så mycket manligare än att ha kick haha

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	volvo-truck.jpg 
Visningar:	15 
Storlek:	43,3 KB 
Id:	3245

  16. #36
    E de vev på den?
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Började tidigt! Sålde DN på söndagsmornar när den kosta 5 kr, gissa om folk vart glada dagen efter dagen före! Efter det dela jag ut reklam, körde skubb som blombud, inom hotell har jag kört lokalstäd, frukost, diskare, piccolo samt suttit i växeln. Jobbat på 7/11, Ica, plåtslagare, lageratbetare vid två tillfällen, piercare och tatuerings lärling, flyttgubbe, hunnit med några samhällstjänster om det räknas haha... Nu jobbar jag som 1e kock och driver därmed köket ihop med en till person! Kommer jag vara kvar inom restaurang i 30 år till? Inte en chans! Dåligt betalt, dåliga arbetstider, stressiga dagar och långa kvällar!

    Så vad vill jag göra? Jag citerar två andra i denna tråd så får du själv fantisera ihop resten, "jag jobbar för att leva inte leva för att jobba" samt "arbetar på att bli arbetsfri" (har du ingen fantasi så vore inte helt fel att bo i ett land där man kan köra hoj året om och där det inte är tvång på vurpollon samt ligga i en hängmatta och dricka öl och kasta cocosnötter på turister )

    Dröm fordon? Efter att jag byggt en hoj från grunden så blir det nog denna volvon Den är fan så mycket manligare än att ha kick haha

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	volvo-truck.jpg 
Visningar:	15 
Storlek:	43,3 KB 
Id:	3245

  17. #37
    Pensionär(!) sedan en oändlig tid... känns nästan lite fånigt att skriva... förr (på -50 talet) sålde jag M-T (Morgontidningen) på söndagarna (för 20 öre st.) sedan S-T (Stockholmstidningen för 25 öre ex.) Först syrran, sedan min storebror och sedan sålde jag i 5 år för att slutligen övergå till min lillebror! Samma sträcka i mer än 20 år? Blev med åren en 25 -öres maskiningenjör och några år senare blev jag pilot i flygvapnet. Flög i mer än 35 år. Åkt hoj sedan 1962 samt Harley sedan 1986... snart 30.000 mil med dessa (H-D) härliga bestar...

    Känner mig lite ärrig, men jag har kanske 20 - 25 år kvar... hoppas jag...
    Senast redigerat av Draken den 2011-12-03 klockan 19:00.

  18. #38
    Jag vill oxo var pensionär...verkar praktiskt


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  19. #39
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Där har jag oxo jobbat. Nattpassen på Malmös värsta mitt i stan.. satan vilka typer det kom in! En tappade en pistol framför kassan ,en svingade med sin knarkspruta så vakter fick ta han om galningen.. men mycket fina tjejer också som ville ha korv.
    Ja, man möter mycket lustigt folk!

  20. #40
    jobbar som servicetekniker... servar å reparerar stora städmaskiner å färgsprutor å sånt... inte glammigt för fem öre men det är rätt kul... har hela sverige som arbetsplats så ena veckan är jag uppe i kiruna å jobbar å nästa nere i malmö... har tidigare jobbat som pc- nätverkstekniker... satellit-kommunikationstekniker... teletekniker... på ungdomsgård... installationstekniker... hamnarbetare...

    drömfordonet äger jag redan (se mitt garage) ...men även gamla amerikanare ligger mej varmt om hjärtat å planen är väl att skaffa en ny snart...

    i övrigt skriker jag å för oväsen (gitarr) i ett metalband... e;

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •