Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Batteri Yuasa CCA 310 vs 270

  1. #1

    Batteri Yuasa CCA 310 vs 270

    Hej

    Tittar på ett nytt batteri och kommit fram till att Yuasa är ett bra märke. Men CCA blir jag inte klok på och om det har någon betydelse eftersom hojen (FXDL-00) oftast används när yttertemperaturen är över +10 grader. Det finns två batterier. Det ena har CCA 310 och det andra har CCA 270. Någon som har erfarenhet kring detta och om det är något att bry sig om?

    Mvh Magnus

  2. #2
    CCA är ett värde på hur mycket ström du kan få ut på kort tid, exakt vad minns jag inte och det känns inte viktigt tycker jag. Det är nog viktigast om du har en stor motor och behöver mycket ström till startmotorn. På din har det nog ingen betydelse. Tror jag
    The best diplomat I know is a fully activated phaserbank
    y62.se
    En udda tanke

  3. #3
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Tror inte fabrikatet har nån större betydelse. Kör själv med Biltemabatteri med 270 cca vilket är för klent. Skulle ha valt Biltemas med 310 cca. Min är förvisso en 1550 med 10,5;1 i komp men jag har pysventiler så kompet borde inte vara nåt problem. Batterit underhållsladdas konstant men men om hojen stått en längre tid så orkar inte batteriet dra runt startmotorn ordentligt, får då i bland ta till startkablar från bilen (vars batteri har avsevärt fler cca) och då hoppar den i gång snällt. När väl hojen startat funkar 270 cca utmärkt resten av dagen. Jag förordar ett batteri med 310 cca.

  4. #4
    Tack för svar. Det känns som ett högre CCA är ganska viktigt eftersom det krävs mycket ström vid startögonblicket. Speciellt på denna hoj som har en startspärr (Vectra) som går i om spänningen på batteriet sjunker för mycket i själva startögonblicket.

Liknande ämnen

  1. Batteri
    Av Dragos i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-06-13, 13:49
  2. Batteri
    Av maninnan i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-04-25, 20:05
  3. Batteri polerna!
    Av robbbull i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-04-06, 18:53
  4. Batteri strul!
    Av robbbull i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-04-04, 12:02
  5. Batteri!
    Av Loke i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 08:52

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •