Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 38

Ämne: Skor?

  1. #1

    Skor?

    Behöver verkligen skaffa ett par bra skor/kängor till hoj säsongen, dom jag har nu som känns mest lämpliga håller på att falla i bitar. Vad kör ni i? Converse är inte min kopp te utan är mer käng typen. Letade förgäves efter mina gamla killer boots men vet inte vart dom tagit vägen. Ett par schyssta arbetskängor liknande dom jag har nu skulle funka, men dom är ju svindyra. HD har en del schyssta modeller men dom är också dyra som fasen, och jag vill inte ha en stor jäkla örn på heller. Tar gärna emot tips på bra dojor under tusenlappen!

  2. #2
    Som snickare så går man till chefen och säger att dojorna läcker som fan så får man gå och hämta ut nya.... så jag hämta ut ett par nya Graninge låga modellen .............annars Dr marten eller getagripp kostar nog runt 900-1400:-

  3. #3
    Ja jag jobbade som grovsanerare ett tag, då gick det fint att hämta ut. Vet inte hur jag ska motivera min chef att jag behöver kängor med hätta nu när jag sadlat om till skötare... Får kolla lite på ÖoB och biltema, jula hade inga höjdar dojor.

  4. #4
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Om det är någonstans bra och billigt aldrig någonsin går ihop så är det när man väljer skor.

    För seriös hojåkning, om man bortser från Converse.. Red Wing
    The Older I Get, The Better I Was..

  5. #5
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Ambulanskängorna skulle bli bra, nu jobbar jag bara där x tra. Blir även svårt för mig att motivera min chef på narkoses att jag behöver ett par kängor. Sökte på getagrip och de hade faktiskt rätt fina exemplar. Blir att inhandla innan våren.
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

  6. #6

  7. #7
    V.I.B Bjäders avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    26
    Tackad: 0

    Jag kör med dessa från Hein Gericke Tyskland, jag köpte min i Tyskland men de säljer nog även på Internet

    http://www.hein-gericke.de/bekleidun...arz-15188.html

    Fetta in dom ordentligt så funkar dom bra också i regnväder

  8. #8
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av 883_mac Visa inlägg
    Jag kör med dessa från Hein Gericke Tyskland, jag köpte min i Tyskland men de säljer nog även på Internet

    http://www.hein-gericke.de/bekleidun...arz-15188.html

    Fetta in dom ordentligt så funkar dom bra också i regnväder
    Såna blir det, bra pris trots att euron gått upp.
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

  9. #9
    Tyska arméns marsch känga . Meindel har tagit fram modellen på 50 talet . Kanon känga till skit peng. Var ? närmsta surplus butik eller nätet .
    Weiter , immer weiter .

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av 883_mac Visa inlägg
    Jag kör med dessa från Hein Gericke Tyskland, jag köpte min i Tyskland men de säljer nog även på Internet

    http://www.hein-gericke.de/bekleidun...arz-15188.html

    Fetta in dom ordentligt så funkar dom bra också i regnväder
    Bra pris, såg att dom har en butik på samma gata som Louis shop i Kiel, ska dit en sväng om 2 veckor så det blir att prova ett par!

  11. #11
    V.I.B mtfs avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    253
    Tackad: 0

    Din sko och Scorett har ju schyssta kängor. Finns med den lite sledna och råa looken. Men de är ju lite mera vardags pjuks. Funkar nog och bränna hoj i

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av 883_mac Visa inlägg
    Jag kör med dessa från Hein Gericke Tyskland, jag köpte min i Tyskland men de säljer nog även på Internet

    http://www.hein-gericke.de/bekleidun...arz-15188.html

    Fetta in dom ordentligt så funkar dom bra också i regnväder

    Det där ser ju vettigt ut! Är dom smidiga att komma i och ur trots höga skaft? Nackdelen med Martens och Getta är som jag minns det ett helvetes snörande varje gång man ska i och ur, dagens i-lands problem.

    Edit, verkar bara vara storlek 39 inne..
    Senast redigerat av Ozzy den 2011-11-27 klockan 15:50.

  13. #13

  14. #14
    Din Sko va? Tyckte jag såg dom där. Helt ok ju.

  15. #15
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Grinders Harness MC boots Made in England ... du beställa dem för ett rimligt pris på ebay.. Red Wing är bra och som Tundra Trotter sa ..militär känga

  16. #16
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Jag kör med ett par HD boots med dragkedja på insidan så man slipper knyta upp dem varje gång.
    Dödssköna o så men rätt dyra..
    Betalade 2200 kr för dem.
    Tror det är de här:
    http://static.altrec.com/images/shop.../1.59204_e.jpg

  17. #17
    V.I.B mtfs avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    253
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    Din Sko va? Tyckte jag såg dom där. Helt ok ju.
    Japp
    Senast redigerat av mtf den 2011-11-27 klockan 21:36.

  18. #18
    Ja man skulle ha sparat sina välmarscherade M90. Men det blev en beställning på ett par Brittiska Ex Assult Boots:

    http://www.ebay.co.uk/itm/EX-MILITAR...item7217f95a6f

    Räknade på fel, 638 kr till min dörr.
    Senast redigerat av Ozzy den 2011-11-27 klockan 22:05.

  19. #19
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    Behöver verkligen skaffa ett par bra skor/kängor till hoj säsongen, dom jag har nu som känns mest lämpliga håller på att falla i bitar. Vad kör ni i? Converse är inte min kopp te utan är mer käng typen. Letade förgäves efter mina gamla killer boots men vet inte vart dom tagit vägen. Ett par schyssta arbetskängor liknande dom jag har nu skulle funka, men dom är ju svindyra. HD har en del schyssta modeller men dom är också dyra som fasen, och jag vill inte ha en stor jäkla örn på heller. Tar gärna emot tips på bra dojor under tusenlappen!
    Har H-D boots utan örn men det är ett metall emblem på klacken. Tror dom går på 2000 i dagens läge. Har haft dom i 5år och inget fel på dom ännu. Jävla bra bootsSom sagt billigt o bra finns inte!
    Senast redigerat av xbones den 2011-11-27 klockan 23:30.
    There are no problemsonly solutions

  20. #20
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Nerike
    Inlägg
    40
    Tackad: 1
    Howdy Ozzy!!

    Läst vad folk skrivit och tipsat om,och kan bara hålla med Kvarnstenen om vad han sa...billigt o bra ingen bra kombo!! Och RED WING är ett överj..ligt märke,stormtrivs med mina som jag inköpte i USA. Tyvärr tror jag att dom inte finns utan stålhätta längre,den modellen (MC BOOTS) har utgått!!
    Priset är oxå en nackdel om man inte vill lägga en förmögenhet på skor,närmare 3000:-,men å andra sidan så har man boots som räcker resten av livet...beroende skötsel!!
    Finns annars ett märke som heter Highway One,om jag inte minns fel som e sjyssta o ligger bra i pris...ca:1200-1500:- skulle jag tippa på,dom ska vara i skinn nu förtiden.

    Hoppas du hittar vad du söker och att "VI" bröder har hjälpt dej,om inte,iaf en bit på traven...

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Hårda väskor
    Av nordiq i forum Köpes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-20, 16:41
  2. Hur har ni fäst era sidoväskor?
    Av Canario i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-02-29, 21:42
  3. packväskor heritage 95
    Av bloppa i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 20:11
  4. Fatboy: Gaffelben, sissybarkudde, väskor m.m.
    Av Ragnar rekyl i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-29, 11:26
  5. Packväskor harley nightrod
    Av Shunrod i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 21:36

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •