Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Svensk utgåva av boken Hells Angel av Sonny Barger

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Ludvika, Dalarna
    Inlägg
    113
    Tackad: 0

    Svensk utgåva av boken Hells Angel av Sonny Barger

    Undrar om någon vet var att få tag i eller om någon har den svenska utgåvan av ovan bok och vill sälja den.
    Om du har och vill sälja skicka PM.

  2. #2
    Kolla på HA :s home page . Finns allt & lite till .

  3. #3
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Bobber 883 -06

  4. #4
    Nån som läst den och kan ge ett uttalande? Har sett dom flesta dokumentärerna om HA som finns att tillgå, ofta är dom väldigt lika (naturligtvis), men en välskriven bok är alltid intressant! Läser mest om seriemördare så en hygglig biker bok kanske kan vara läsvärt! Harley, ser att du är från Ludvika, du får dra iväg ett pm om du ska åka mot Borlänge i sommar!

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Ludvika, Dalarna
    Inlägg
    113
    Tackad: 0

    Den jag är ute efter är alltså den som Sonny Barger själv har skrivit och den översattes till svenska 2001,
    Alltså denna:
    http://www.bokus.com/bok/97800609375...torcycle-club/
    fast översatt.

  6. #6
    Grymt bra bok. Gillar den trots att sonny både rör ihop o upprepar sig med jämna mellan rum. Tycker du skall kolla in boken "hundra mot en, jag infiltrerade hells angels" Två sidor om samma mynt så säga.

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    Rätt underhållande , men för oss som växt upp med svenska Jantelagen känns det lite främmande att han klappa sig själv på axeln hela tiden.
    å andra sidan är det kanske inte så konstigt om han missonerar för att HA är störst, först, bäst grymmast osv.
    Oavsett vad man tycker om det ,så har han ju onekligen lyckats med det han satt sig för.

  8. #8
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av skuggan55 Visa inlägg
    Tycker du skall kolla in boken "hundra mot en, jag infiltrerade hells angels" Två sidor om samma mynt så säga.
    Jay Dobyns - No Angel

    Bra bok!
    Om allt i boken stämmer satte han mycket på spel.. Jay har ett pris på sitt huvud livet ut.
    The Older I Get, The Better I Was..

  9. #9
    kvarnstenen: ja om allt stämmer. Men jag tycker personligen att han är lika duktig som sonny att slå på sin egna trumma. Det är lite så man blir irriterad på han. Han är så jäkla smart o alla andra är lättlurade o dumma.

    Men bra bok men när man läser den så får man tillhanda hålla med sitt egna salt.

  10. #10
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Sant, han skrävlar rätt bra.
    Sen är det väl inte många av hans påstådda motståndare som verkar ha några större studieskulder..
    The Older I Get, The Better I Was..

  11. #11
    Nä det må dom väl inte ha men han börjar i princip boken med att Ha och MC gängen i usa är dom mest paranoida människor som finns....tror jämt att dom är undersökta. Men han valsar bara rakt in o blir erbjuden medlemskap. Man är inte dum för att man inte har studieskulder.

  12. #12
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av skuggan55 Visa inlägg
    Nä det må dom väl inte ha men han börjar i princip boken med att Ha och MC gängen i usa är dom mest paranoida människor som finns....tror jämt att dom är undersökta. Men han valsar bara rakt in o blir erbjuden medlemskap. Man är inte dum för att man inte har studieskulder.
    Det är nog så det är, och misstänksamhet kan lätt gå över i paranoia om man inte är helt stabil.
    Tycker nog att det verkar som om Jay får gå den vanliga vägen för att komma dit han vill, det går kanske ovanligt fort.

    Studieskulderna var ett skämt, jag har inga jag heller.
    The Older I Get, The Better I Was..

  13. #13
    Jag får läsa hela boken först innan jag kan avgöra vilken väg han har tagit, har kommit ca 2/3 i den änsålänge

  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Norrkoping
    Inlägg
    15
    Tackad: 0

    Tycker det var en bra bok... Likaså "mitt liv" av jönke... Tyvärr bara 1 av hans 3 böcker som finns på svenska... En annan jävligt bra bok om HA i hela världen är "Dödens änglar"... Handlar om både usa, europa, norden och australien....

Liknande ämnen

  1. Artikel: Staten är på väg att sälja delar av Svensk Bilprovning.
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 14:55
  2. Nordmann med Amerikansk/Svensk Chopper
    Av Gravene MC i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 22:55
  3. Ursnygg svensk panna!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-27, 15:07
  4. Svensk manual.
    Av Leif W i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 15:59
  5. Hells angels.
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 17:01

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •