Sidan 45 av 297 FörstaFörsta ... 3543444546475595145 ... SistaSista
Resultat 881 till 900 av 5928

Ämne: Idag..

  1. #881
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Flickvän var på besök och igår försökte starta sin nyinköpta Sportster, .. funkade bara på en cylinder Soon found the problem, corroded spark plug connections! Removed and cleaned up the plugs, cleaned the plug wire connections and voila potatoepotatoepotatoe . Hon var mycket intresserad av problemet och lösningen. Hon vill lära sig allt om motorcykel inte bara hur man kör...


    ... sooooo idag var jag ute med henne och förklarade grunderna i en motorcykel .. var kopplingshandtaget var och gas och broms. Hur motorn fungerar etc etc Hon lyckades köra sin sportster på privat mark .. massor av första och andra växeln och att vänja sig vid vikten av hojen. Första gången i sitt liv hon har kört motorcykel .. var en bra början och hon var verkligen nöjd med sig själv .. jag också

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01905.jpg 
Visningar:	48 
Storlek:	99,0 KB 
Id:	6875 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01903.jpg 
Visningar:	48 
Storlek:	97,7 KB 
Id:	6876

  2. #882
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Var på fest hos kompisar till tjejen under gårkvällen, bjöds på massa vin men ingen öl, hittade iaf en flaska whisky och skålade lika friskt som vindrickarna...lite trött idag :-)

  3. #883
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    ...fick mr AxA en ny båge! Nä inte riktigt men efter renovering, justering och ombestyckning av fuggen å nytt luftfilter kändes det så, svarade så bra och gick som ett skållat ollon, hehe! Sörmland runt i ren å skär körglädje blev det bara därför.

  4. #884
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Grattis BB o Fia
    There are no problemsonly solutions

  5. #885
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Flickvän var på besök och igår försökte starta sin nyinköpta Sportster, .. funkade bara på en cylinder Soon found the problem, corroded spark plug connections! Removed and cleaned up the plugs, cleaned the plug wire connections and voila potatoepotatoepotatoe . Hon var mycket intresserad av problemet och lösningen. Hon vill lära sig allt om motorcykel inte bara hur man kör...
    Lärde du henne att man måste vara naken när man mekar, viktigt!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #886
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Grattis BB o Fia
    Tack! Var hennes dröm och nu är det verklighet, har hon sin egen Harley

    Lärde du henne att man måste vara naken när man mekar, viktigt!
    She'll learn .........

  7. #887
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    hmmmmm where was I today..oh yea Ängelholm..stod parkerad och med en cigarett i munnen när en gammal kille gick fram till mig och började snacka om min hoj var en intressant pratstund, berättade om hans första motorcykel i 1946 .. en REX med en 500cc JAP motor ?? Aldrig hört talas om det..Han sade de första amerikanska motorcyklar han såg här var Indian motorcyklar och frågade om de fortfarande var i produktion. Man kan lära sig mycket av gammal folk om man bara ta tid o lyssnar.
    The Big bad Harley biker är bara en myt till dem..Jag har kört ensam eller tillsammans med vänner och det är alltid den gamla folk som ger tummen upp när du kör förbi och de alltid komma över för ett samtal ..so I'd like to give a big thumbs up to the old folk of Sweden
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01906.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	96,9 KB 
Id:	6898

    Därefter körde jag till Probike i Helsingborg när jag var i området..Hi Mats och sedan hemåt och förbi Skäralid.......
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01911.jpg 
Visningar:	34 
Storlek:	69,6 KB 
Id:	6899

  8. #888
    V.I.B Dunders avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Järna;Hölö, Mölnbo, Gnesta! Men mest i Verkstaden
    Inlägg
    53
    Tackad: 0

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	574908_433911283285571_219862281357140_1697053_2090359501_n.jpg 
Visningar:	26 
Storlek:	60,2 KB 
Id:	6904

    Terapiarbetet färdigt! Lite beslutsångesst om Det blir Akar vårunn nu till helgen, eller om det blir Malmby flygfält till helgen,och kolla in dom tok puttsade utställningslastbilarna som ställs ut där! Typ svempas och sånt'' Lite hedrande att ha fått göra pruttlar til den ena lastbilen där!

  9. #889
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Kungliga Åsen Hägersten
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Idag är jag nöjd och belåten efter att till ett bra pris kommit över en sprillans ny usamodell av strålkastarna till min Fat Bob. Modellen där båda strålkastarna lyser både på halv och helljus vilket kommer att piffa upp det ordenligt i min värld. Bara att vänta in besiktningen i slutet på månaden och sen skifta.
    http://avatars.ibsrv.net/ibsrv/res/src:<a href=http://www.hdforums.com/get/forum/image.php?u=50077&type=sigpic&dateline=1218153804 target=_blank>http://www.hdforums.com/get/forum/im...ine=1218153804</a>
    Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt

  10. #890
    Idag efter jobbet drog jag till Carspect i Hässleholm med bilen. 4 anmärkningar på spindelleder över under höger vänster. Den ska köras till verkstaden och fixas så jag blir nog några loppor fattigare. Kom hem klippte gräset och nu sitter jag och njuter av några öl

  11. #891
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Alunda,Östhammars kommun
    Inlägg
    185
    Tackad: 2

    15 mil på hojen, bl.a till Ulva kvarn för att kolla bilar och lite hojar.

  12. #892
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    ......såg detta parkerad på City Gross parkering

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01915.jpg 
Visningar:	25 
Storlek:	70,8 KB 
Id:	6944

    helt renoverad och i toppskick...pratade med den kvinnliga ägaren och hon gav mig hennes nummer nej! nej! Not what you think !! Hon kanske sälja den

  13. #893
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    ... fick jag nöjet att vara med Gasselurra på premiärturen med Mr Fat Ass, Vassruggen till Fjällgatan, hjälmen av för ett kvalitets trim å bygge, härligt rupp i knuten.
    Senast redigerat av JohnnyRocker den 2012-05-15 klockan 23:20.

  14. #894
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Skål på er Folks Ledig imorron pga 17maj
    There are no problemsonly solutions

  15. #895
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Skål på er Folks Ledig imorron pga 17maj

    Skål broder! Oxå ledig imorgon...

    PS. Åkte ofta till Oslo för ett gäng år sen med polare för att festa den 16/5...sen var allt tyst den 17! Men snygga brudar har dom iaf i Norge...

  16. #896
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Skål broder! Oxå ledig imorgon...

    PS. Åkte ofta till Oslo för ett gäng år sen med polare för att festa den 16/5...sen var allt tyst den 17! Men snygga brudar har dom iaf i Norge...
    Eg håller med deg! Skål bro!
    There are no problemsonly solutions

  17. #897
    Blev 6 timmars jobb idag och känns lite som fredag. Fick också reda på att jag är ledig till söndag Så just nu är det öl som gäller Jag var ute en liten runda på 7 mil. Det är något lustigt med fingrarna, fryser så jävla lätt om dem. Jag har kört med samma handskar alltid men aldrig frusit så mycke som nu även om det är hyfsat varmt. Drygt!

  18. #898
    V.I.B Pirres avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Tackad: 0
    Har man avverkat 20 mil med 200 andra hojar i Akar's vår run. Najs som fan nu blire en kall och en Glenlivet skål.....

  19. #899
    Var jag i Bjuv med ett gäng Snapphanar Började med riktigt fint väder imorse sen blev det mulet och regn men inga skyfall. Det var mycket fina hojar på plats och mycket folk. Knappt 18 mil stod det på mätaren när jag kom hem. Tack ska ni ha alla som körde, skitkul
    PS Blev något nervös när Pappa Batong lade sej bakom mej innan byn DS

  20. #900
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    ....idag var jag 25m uppe i luften o chefen ringde o ville att jag skulle åka o se på ett jobb i maskinrummet på en stor jävla båt som lägger sand på oljerörerna i nordsjön. Det var compensatorer i avgasrören (diameter 900mm) som skulle isoleras o kapslas med plåt.Livet går upp o ner. Ena stunden är man uppe i luften ,nästa stund är man 10meter under havetmen gillar variationen i arbetet! Ingen dag är likadan
    There are no problemsonly solutions

Sidan 45 av 297 FörstaFörsta ... 3543444546475595145 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Hur är vädret i din del av Sverige idag??
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 263
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 14:02
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 12:43
  3. Bus med batten idag
    Av ViLa i forum Region Västra Götaland
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 02:04
  4. En lite kul logo jag snidade ihop idag..
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 10:40
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 10:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •