Sidan 2 av 14 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 280

Ämne: Ombyggd HD sportster skall byggas om igen.

  1. #21
    Hagis
    Guest
    Skuggan, Det är jocke som bygger en springer! Jag har sett det påbörjade projektet och det kommer bli riktigt bra!

  2. #22
    Jaha...då vet jag. Skall ta kontakt med han. Tack så mycket.

  3. #23
    Har en peanut tank på hojen i dag. Men saken är den.....jag är ganska svag för fatbob tanken (den lilla), funderar på att sätta den på hojen istället.

    En liten snabb undersökning.....Behålla peanut tanken eller bygga om fästena på en fatbob tank och sätta dit den istället?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer fatbob tank.jpg   peanut tank.jpg  

  4. #24
    Hagis
    Guest
    Hade du inte haft utrymme för mätardravlet i mitten på bobber tanken hade jag sagt peanut tanken så kunde jag få köpa bobbern! Men jag tycker ju bobbertanken är snyggare även med alla mätar hål osv! Så behåll den och sälj peanut tanken

  5. #25
    Tänkte ta bort mätardravlet på bobbern isåfall...göra det till två släta halvor så säga. Vet att det inte framgick i det förra inlägget.

  6. #26
    Hagis
    Guest
    Då tycker jag du ska behålla bobbertanken! Det är precis så jag kommer göra men försöka hitta en streatched bobber tank som inte har den utskurna biten för mätarna!

  7. #27
    Nice....synd att man är botten kass på photoshop annars hade man ju kunnat göra sin hoj på bild så man kan se sitt mål. Sucker punch sally gör en bobber som jag gillar som fan "hate" heter den. Ganska lik sån hoj jag vill ha.

  8. #28

  9. #29
    Nu har man fått dom första delarana till att bygga min egna framgaffel. Det är visserligen springer ritning men det hindrar ju inte en att från att bygga en bladfjädergaffel. Kommer bilder när själva bygget kommer igång. Btw tack så mycket westerstroming

  10. #30
    Blir asbra med bladfjädergaffel, och ja Sucker Punch har gjort en del riktigt coola bågar! Tack själv, kul att hitta likasinnade att dela erfarenheter
    med, det skulle gå rätt trögt om man hade varit helt ensam i ett bygge, och framförallt behövs det ofta nån som kan se saker som man själv
    missar när man snöar in sig för mycket i nåt! ( helvete vad jag snackar mkt )

  11. #31
    Ja det är super lätt att snöa in sig på något. Det är lösningarna som är dom största problemen tycker jag.

  12. #32
    Nån som känner till en bra sadelmakare?? plåtbiten jag sitter på nu är lite hård efter ett tag.

  13. #33
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Har hört från några tyska vänner att detta företag är bra https://www.larosadesign.us/index.php?cPath=23

  14. #34
    Tack så mycket bikebandit.

  15. #35
    Så där ja....Nu är sadeln hos läderarbetaren för att få nytt läder på sig. Är grymt spänd på hur detta blir..

  16. #36
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av skuggan55 Visa inlägg
    Så där ja....Nu är sadeln hos läderarbetaren för att få nytt läder på sig. Är grymt spänd på hur detta blir..
    Bra tempo Skuggan55, blev de tipset från Bikebandit som fick äran?

    Kollar gärna bilder, på resultatet när har.

  17. #37
    Nä faktist inte...det blev en förmåga från gävle....Tommy Hillgren. Han sponsrar faktist Harleyforum.

    Kan ju säga att jag är själv ganska nervös o spänd på hur det blir. Det är ju Tommy som är skaparen, jag har ju bara idén.

  18. #38
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Gott, de finns en hel del händiga snubbar (säkert också donor) i Gävleområdet. Tror till och med att jag sett något av Tommys alster, namnet känns bekant, men minns inte riktigt vad o var. Vi håller tummarna för att det blir bra.

    Citat Ursprungligen postat av skuggan55 Visa inlägg
    Nä faktist inte...det blev en förmåga från gävle....Tommy Hillgren. Han sponsrar faktist Harleyforum.

    Kan ju säga att jag är själv ganska nervös o spänd på hur det blir. Det är ju Tommy som är skaparen, jag har ju bara idén.

  19. #39
    Jonny: det finns en länkt till hans grejor på forumsidan. Antagligen där du har sett det.

  20. #40
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Mycket troligt, jag letade efter ngn i Svedala som kunde göra en snygg skinnbib med motiv, de blir ju singelsadel nästa säsong , igen.

Sidan 2 av 14 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Night Rod ombyggd fram?
    Av rodge i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-01-07, 20:19
  2. Ombyggd bagger 2010
    Av krokodil i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 21:54
  3. det ska böjas i tid det som krokigt skall bli
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 21:37
  4. Rotorhaveri igen
    Av Pulare i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 20:53
  5. Stenkoolt bygge från 3-2 Choppers igen!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 21:59

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •