Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Sidomontering VRSCDX

  1. #1

    Sidomontering VRSCDX

    Någon som har löst detta på ett bra sätt?

    Alla förlag är välkommna för jag har slut på ideér..

  2. #2

  3. #3

  4. #4
    Jag vill också bo i usa och ha en liten skylt!

    Men den monteringen i stötdämpar fästet såg bra ut, behöver man en längre bult förslagsvis?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Charles_ Visa inlägg
    Jag vill också bo i usa och ha en liten skylt!

    Men den monteringen i stötdämpar fästet såg bra ut, behöver man en längre bult förslagsvis?
    Kan inte svara för V-Rod men det kan klara sid, chansa dock inte om det är på håret utan skaffa en bult i rätt längd!
    Har du mutter på insidan ska gängan titta ut, har du gängor i hålet bör denna vara jämn på insidan. RÖD loctite är att föredra på denna bult.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #6
    lagom pris på den dock...

    får se om det blir något hemapul på denna

  7. #7
    hej,du kan kolla på bikeline.se,där har dom en liknande som på bilden,ja gav 200 spänn för den,o den funkar fint fint,,det blir nog dyrare o fixa en själv,va osså inne på det inann o fixa en själv,men den va billigt så,måla den i matt svart osså,det blev nice

  8. #8
    Har kommit lite längre i detta nu, var inne på Genuine Bike Parts här i Örebro och handlade mig en snygg! 250.- och var idag och lämnade in den på pulverlack, ska bli klar i nästa vecka!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Charles_ Visa inlägg
    Har kommit lite längre i detta nu, var inne på Genuine Bike Parts här i Örebro och handlade mig en snygg! 250.- och var idag och lämnade in den på pulverlack, ska bli klar i nästa vecka!
    250:- Det var ett ok pris. Har du nån bild på den? Vart fäster man den?

    Mvh Micke
    "If everything seems under control, you´re just not going fast enough"

  10. #10
    Nedre stötdämparfästet! Kan fixa fram en till senare..

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Charles_ Visa inlägg
    Nedre stötdämparfästet! Kan fixa fram en till senare..
    Härligt. :-)
    "If everything seems under control, you´re just not going fast enough"

  12. #12
    Ni som flyttat på skylthållaren. Hur har ni dragit kabeln till skyltbelysningen?
    "If everything seems under control, you´re just not going fast enough"

  13. #13
    har inte börjat med min ännu men har beställt belysning från ebay för ca 50kr. ska tillverka någon egen sidmontering som e väldigt slimmad. Har planer på att den ska gå att vika in 90grader så man kommer in i förrådet/garaget med hojjen.

    charles: Pulverlacka känns dock lite overkill???

    En fråga till er andra: Hur har ni med "side mount" gjort med de där fula packväske-fästena i bakramen? Har ni kapat dom eller?

  14. #14
    Pulverlacken blev kanon, inget kromat skit kommer på min cykel! 100 spänn tog dom, lätt värt det..

    I fästena sitter nu mina nya blinkers, kopior av kellerman 199,- på biltema med LED!

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Charles_ Visa inlägg
    Pulverlacken blev kanon, inget kromat skit kommer på min cykel! 100 spänn tog dom, lätt värt det..

    I fästena sitter nu mina nya blinkers, kopior av kellerman 199,- på biltema med LED!
    Bild? Och hur gör du med kablarna? Har du hittat nån bra och osynlig (så gott det går) väg att dra dom?
    "If everything seems under control, you´re just not going fast enough"

  16. #16
    Inte riktigt bestämt mig för vart jag ska dra kablarna, antingen långa vägen med att följa remmen inåt och upp eller vägen förbi stötdämparen..

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	378845_10150453177317161_536097160_8719044_373793741_n.jpg 
Visningar:	49 
Storlek:	49,6 KB 
Id:	4141
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	399886_10150486695702161_536097160_8825124_364237829_n.jpg 
Visningar:	43 
Storlek:	38,8 KB 
Id:	4142

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •