Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 76

Ämne: 07 Street Bob....Work in Progress..

  1. #21
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av foxtrotdelta Visa inlägg
    @ admin, eller någon annan som vet.
    Skulle gärna ta emot tips på något snyggt sätt att fästa kellermann df-1000 på, om man inte vill använda skärmstagsöverdragen!
    yep! det blir komplicerat men det finns alltid ett sätt att göra det

  2. #22
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Har varit till Helsingborg för att hämta min apes .. riktigt nöjd med det och glad att jag valde dessa Burley narrow apes i 14 "

    Det har tagit mig månader att fatta beslut om att få dem ,det finns så många ville bara de som passar på street bob i utseende och komfort, jag kör mycket och ibland långa sträckor.. Jag valde dessa eftersom de inte är bredare där de monteras på street bobs midglide gaffelkrona(tripletree)..och varför 14 "inte 16"? Eftersom jag kommer att köpa en Le Pera barebones sadel och så kommer att sätta ner och tillbaka ca. 2 " än de original sits på street bob .. tänk på det

    ok tog några bilder, i första bilden kan ni se skillnaden mellan den original SB mini-ape och den 14 "Burley narrow ape(passar bra på alla Sportsters också) de andra två är från när jag test monterat Burleys apes...
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer DSC00160.jpg   DSC00161.jpg   DSC00162.jpg  

  3. #23
    Aha, det var ju smart. Att jag inte tänkte på det...
    Det är en Fat Bob.
    Sorry att jag lånade tråden lite, men tänkte passa på när jag såg att ni hade nämnt Kellermanns här

  4. #24
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Ingen fara haha! eventuella kommentarer och frågor är välkomna..har du en Fat Bob ?

  5. #25
    Tack
    Ja det stämmer, en 09a

  6. #26
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Tror att du kan få ett kit som denna som skruvar där de original blinkers var .. bara inte behöver skruven jag markerat?? Jag kan inte komma ihåg var du kan köpa detta kit .. sorry
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer 464bafd687c4ce0f81e378211e4cf41f.jpg  

  7. #27
    Ser ju smart ut.
    Man kan ju inte komma ihåg allt... Så det blir väl till att försänka lite nu, tror att det kan funka bra det med

  8. #28
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Heeey tror jag hittat det eller något liknande

    http://www.snakebikes.se/produkt/Mon...ers-brett-dack

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Heeey tror jag hittat det eller något liknande

    http://www.snakebikes.se/produkt/Mon...ers-brett-dack
    Aha, där ser man
    Men nu har jag iaf försänkt, o jag tror det blev ganska bra. Undrar även om ni som använder kellermanns brukar lägga på loctite. Eller går det bra ändå utan att de vibrerar loss?

  10. #30
    Undrar även om någon har ett bra tips på hur man ska gömma kablarna under skärmen på ett vettigt sätt? Gärna med bilder

  11. #31
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Har du en bild av vad du har gjort hittills ?

  12. #32
    Ingen bild för tillfället. Men jag har satt kellermanns på skärmstagen. Skärmen sitter inte på än, det är en wide glide 2010 skärm. Tyvärr finns det ju inget att fästa upp kablar med på insidan. Har letat lite efter kabelkanaler, har inte hittat någon som jag är direkt nöjd med...
    Funderar lite på någon form av slang som man kanske kan fästa med kontaktlim i framkant och med hjälp av kattstrypare i bakre änden.

  13. #33
    Du kan svetsa(loppa) fast kabelkanaler/rör i metall kanske? Annars testa med limpistol och plastslang som du sa. Du ser hur det är gjort original, limmat på en gummikanal. Gör nåt linkande...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  14. #34
    Ser klart bra ut, men själv är jag allergisk mot stora blinkers på styret.
    Det är inte målet som räknas, utan färden
    Framtiden är som ett babianarsle, färgglatt och fullt med skit.

  15. #35
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Du kan svetsa(loppa) fast kabelkanaler/rör i metall kanske? Annars testa med limpistol och plastslang som du sa. Du ser hur det är gjort original, limmat på en gummikanal. Gör nåt linkande...
    Jo jag får nog försöka med det.
    Vad tycker du om loctite på blinkersen, behöver man det? Eller sitter de tillräckligt bra ändå?

  16. #36
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    kostnaden hittills..

    Burley apes...... 1450
    Nostalgic grips.. 700
    Blinkers........... 800
    SB Fender etc.. 2500

    Total 5450kr

    Priser för vajrar och bromsslang måste läggas till och det är inte billigt..kanske 2500kr, utgifter totalt då 7950..lägg till 2500-3000 för Gibsons arbete..10,950kr..och det är nästan 1000 mer än min budget men inte dåligt.Det är bokade på verkstad för 17 maj.


    Jag räknade ut att göra en 200 däckkonvertering skulle kosta totalt 7000kr så att tyvärr kommer att få vänta
    Senast redigerat av Bikebandit den 2011-04-09 klockan 19:06.

  17. #37
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av foxtrotdelta Visa inlägg
    Jo jag får nog försöka med det.
    Vad tycker du om loctite på blinkersen, behöver man det? Eller sitter de tillräckligt bra ändå?
    If the kellermans come with a spring washer they should'nt need any loctite

  18. #38
    Tack för alla tips och råd!
    Nu är det iaf klart. Om intresse finns kanske jag kan lägga upp någon bild i den här tråden om det inte gör något, även fast det är en fat bob

  19. #39
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    inga problemo .. eller du kan öppna en tråd själv om hur man monterar Kellermans på en Fat Bob sedan om någon letar efter just den förändering de kommer att hitta den lättare i sökfunktionen..så att dina tips kan hjälpa någon annan..det skulle vara svårare för dem att hitta det här..just an idea

  20. #40
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av foxtrotdelta Visa inlägg
    Undrar även om någon har ett bra tips på hur man ska gömma kablarna under skärmen på ett vettigt sätt? Gärna med bilder
    Jag silikonera fast kabeln.Det höll i 4-5 år iaf
    Senast redigerat av xbones den 2011-04-09 klockan 20:41.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Snygg Street Bob från Panama, bakskärm Dyna!
    Av admin i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-12-04, 16:58

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •