Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Byta derbykåpa...packning?

  1. #1

    Byta derbykåpa...packning?

    Tänkte byta derbykåpan... måste jag byta packning också?

    Glömde: 2007, 1200 mil ca.

  2. #2
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Yep!Om du ska byta du måste använda denna packning. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	part%2025416%2099c%20med.jpg 
Visningar:	47 
Storlek:	66,3 KB 
Id:	322

  3. #3
    Håller med delvis, (man SKA göra det, enligt HD).... Men jag har bytat ett par gånger utan att behöva skifta packning.

    Har du INGEN, testa, det kan mycket väl funka. Passa bara torxskruvarna....kan sitta som fan och är då lätta att runda De ska inte spännas för hårt (i kors)

    Luta hojen mot en vägg (något åt höger) så blir det knappt något oljespill

  4. #4
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Hoppas det inte finns något missförstånd här, ja packningen kanske användas mer än en gång men om du byter den original SB derbykåpa till exempel en Harley finned typ som den på min SB du måste använda packningen vänster i bilden.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Hoppas det inte finns något missförstånd här, ja packningen kanske användas mer än en gång men om du byter den original SB derbykåpa till exempel en Harley finned typ som den på min SB du måste använda packningen vänster i bilden.
    Korrekt!...

  6. #6
    Du ska ALLTID byta packning vid byte av "derby-kåpa" ... snåla inte på denna lilla kostnad. Packningen drar sig efter det moment du dragit med innan och det blir aldrig riktigt samma även om du använder momentnyckel så det blir alltid en liten liten, eller stor, glipa ... som så småningom kommer att läcka, som amen i kyrkan, byt packning.

  7. #7
    Hej jale och välkommen in i halvleken!

  8. #8
    tack för det du .... jag har kört hoj sedan jag var 16 år ... Honda 125 ... och nu är jag lite drygt 60 !! och kör HD :-)

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •