Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 36

Ämne: ROCKER jEANS

  1. #1
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    ROCKER jEANS

    Tjena Folks! Är det nån som vet var man kan beställa ROCKERJEANS i USA? Kollade hos H-D Göteborg och dom skulle ha 4500 för vind o vattentäta! Det var nån som sa att man kan bara köpa dom hos H-D handlare i USA. Kan det stämma?
    There are no problemsonly solutions

  2. #2
    Hagis
    Guest
    Nä det kan inte stämma, har du kollat med http://www.flyingeagle.se/ jag köpte mina där och sen impregnerade jag dom med Ö&Bs spray! Dock var dom inte vind täta men dom var inget jag frös i och ja vid spöregn så läckte dom in i grenen efter ett par mil men annars var dom täta väldigt länge!

    EDIT:
    --->TROR<--- jag såg dom jeansen på hojrock västervik i ett av dom tält butikerna som fanns där! Dock osäker...
    Senast redigerat av Hagis den 2011-11-01 klockan 22:43.

  3. #3
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Nä det kan inte stämma, har du kollat med http://www.flyingeagle.se/ jag köpte mina där och sen impregnerade jag dom med Ö&Bs spray! Dock var dom inte vind täta men dom var inget jag frös i och ja vid spöregn så läckte dom in i grenen efter ett par mil men annars var dom täta väldigt länge!

    EDIT:
    --->TROR<--- jag såg dom jeansen på hojrock västervik i ett av dom tält butikerna som fanns där! Dock osäker...
    Han på H-D Göteborg mena att dom flesta Rocker var vindtäta och vatten resistanta och kostar runt 3500 men dom vattentäta skulle ligga på 4500.Var där för 3veckor sen o dom skulle få in dom veckan efter. Skadit imorgon o kolla.
    There are no problemsonly solutions

  4. #4
    Hagis
    Guest
    Kolla med flying eagle! Jag köpte mina kevlar jeans där och dom ÄR (var då jag gav dom till DeadSexy) bättre än dom flesta kevlar jeansen! Något tyngre men dom är heltäckande! Det är innerfoder i HELA brallan, av kevlar! Kostade på HD butiken i täby/stockholm 1500 men jag köpte dom på rea för 750 kr (2009) Dom nya kevlar jeansen tycker jag verkar lite klena! Bara inside patches dit sydda!

    EDIT:
    Och ja, dom var som sagt varma som satan och vatten tåliga! Men det var för att det var heltäckande kevlar från sömmarna längst ner i byxan och hela vägen upp, som ett par chaps på insidan! I kevlar!!!!!

  5. #5
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Kolla med flying eagle! Jag köpte mina kevlar jeans där och dom ÄR (var då jag gav dom till DeadSexy) bättre än dom flesta kevlar jeansen! Något tyngre men dom är heltäckande! Det är innerfoder i HELA brallan, av kevlar! Kostade på HD butiken i täby/stockholm 1500 men jag köpte dom på rea för 750 kr (2009) Dom nya kevlar jeansen tycker jag verkar lite klena! Bara inside patches dit sydda!

    EDIT:
    Och ja, dom var som sagt varma som satan och vatten tåliga! Men det var för att det var heltäckande kevlar från sömmarna längst ner i byxan och hela vägen upp, som ett par chaps på insidan! I kevlar!!!!!
    Kollade nu men dom hade inga heltäckande eller vind eller vattentäta på sin sida iaf.
    There are no problemsonly solutions

  6. #6
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Detta är deras hemsida där du kan hitta åf över hela världen good luck
    http://www.therokkercompany.com/site/de/

  7. #7
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av custombike Visa inlägg
    Detta är deras hemsida där du kan hitta åf över hela världen good luck
    http://www.therokkercompany.com/site/de/
    för tipset!
    There are no problemsonly solutions

  8. #8
    Sprayen var ju ett bra tips, ska köpas

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Har också suktat efter Rokker jeans modell cargo.BCR i Sunne sålde dessa för 3600:- i sommar.Har kollat
    på Rokkers hemsida och sett att Chica i Californien ska sälja brallorna i US.Har dock inte mailat och frågat priset.

    Det har väl diskuterats i "Draggin jeans" tråden här på forumet och Macke har ju testat båda sorterna och tyckte
    Rokker var skönare.Fick också intrycket att Rokker var kanon kvalité dessutom med fickor med blixlås på låren är ju
    kanon.

    Mailar du Chica,lägg gärna ut priset.Kommer nog att köpa ett par Rokker brallor så småningom.

    PS.har kollat pris på brallorna i flera europiska länder och priset hos BCR i Sunne var klart billigast.
    De hade en extra pris kampanj i höst och sålde ut för 3000:-,hann inte med annars hade jag åkt och köpt ett
    par direkt.
    Senast redigerat av Noyen den 2011-11-02 klockan 08:30.

  10. #10
    Dom nya Rokker Revolution, är heltäckta kevlar, vattentäta och vindtäta, men materialet andas.
    Det bästa jag åkt i helt klart, blir inte varma i högsommar o inte kalla när det går ner mot 10 grader.
    Lite dyra, men det kostar att ligga på topp

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Har också suktat efter Rokker jeans modell cargo.BCR i Sunne sålde dessa för 3600:- i sommar.Har kollat
    på Rokkers hemsida och sett att Chica i Californien ska sälja brallorna i US.Har dock inte mailat och frågat priset.

    Det har väl diskuterats i "Draggin jeans" tråden här på forumet och Macke har ju testat båda sorterna och tyckte
    Rokker var skönare.Fick också intrycket att Rokker var kanon kvalité dessutom med fickor med blixlås på låren är ju
    kanon.

    Mailar du Chica,lägg gärna ut priset.Kommer nog att köpa ett par Rokker brallor så småningom.

    PS.har kollat pris på brallorna i flera europiska länder och priset hos BCR i Sunne var klart billigast.
    De hade en extra pris kampanj i höst och sålde ut för 3000:-,hann inte med annars hade jag åkt och köpt ett
    par direkt.
    Jag har dom som kallas Black Jack och som sagt var, dom är as sköna. När det är varmt och solen skiner så känner man sig inte varm och svettig. Men jag har inte kört omkull och testat dom på det viset. Skulle kunna tänka mig att köpa ett par som är mer jeansliknande också.

  12. #12
    Finns hos HD dealer:n i Åre. Power house.se
    Senast redigerat av Tundra Trotter den 2011-11-04 klockan 12:19.

  13. #13
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Macke Visa inlägg
    Jag har dom som kallas Black Jack och som sagt var, dom är as sköna. När det är varmt och solen skiner så känner man sig inte varm och svettig. Men jag har inte kört omkull och testat dom på det viset. Skulle kunna tänka mig att köpa ett par som är mer jeansliknande också.
    Tusan,nu ere jag som har hjärnsläpp.Black Jack heter ju modellen.Cargo är ju Draggins namn på sina brallor med lårfickor.

    http://www.shopbcr.se/bikerjeans-rok...236-c-293.aspx
    Senast redigerat av Noyen den 2011-11-03 klockan 07:43.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Tusan,nu ere jag som har hjärnsläpp.Black Jack heter ju modellen.Cargo är ju Draggins namn på sina brallor med lårfickor.

    http://www.shopbcr.se/bikerjeans-rok...236-c-293.aspx
    Hehe Det är lugnt! Men Rocker jeansen Black Jack är mycket skönare än cargo draggin jeansen. Fickorna är rymmligare och har dragkjedja, det har inte draggin.

  15. #15
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av sedaii Visa inlägg
    Dom nya Rokker Revolution, är heltäckta kevlar, vattentäta och vindtäta, men materialet andas.
    Det bästa jag åkt i helt klart, blir inte varma i högsommar o inte kalla när det går ner mot 10 grader.
    Lite dyra, men det kostar att ligga på topp
    Yes,dom är nog det bästa man kan ha så det blir sånna till mej o frugan!
    There are no problemsonly solutions

  16. #16
    Hagis
    Guest
    Lewis 512 och när det blir lite kyligare så arméns långkalsonger duger gått åt mig! Efter ett tag så är det inget mig emot om det regnar lite, då blir dom lite renare! Blir det för mycket regn så är det bara hålla i sig hårdare, se hård och oberörd ut och tänka "I fucking ride a harley" Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	motorcycle-motorcycle-smiley-male-smiley-emoticon-000287-large.jpg 
Visningar:	12 
Storlek:	5,0 KB 
Id:	2896

  17. #17
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Macke Visa inlägg
    Hehe Det är lugnt! Men Rocker jeansen Black Jack är mycket skönare än cargo draggin jeansen. Fickorna är rymmligare och har dragkjedja, det har inte draggin.
    Frågade damen på Handelsboden i Karlstad om det inte vore bättre med blixlås på Draggin Cargo jeansens lårfickor och fick som svar.Det förstår du väl att man inte kan ha,det är ju
    för säkerheten om man kör omkull,de kommer ju att riva upp kroppen.De e ju konstigt att man isåfall inte tänker så på sina jackor med blixlås där alla vitala organ i kroppen sitter

  18. #18
    Kolla den här sidan om det kan vara nått 99 dollar!
    http://www.grcustoms.com/shop/Kevlar-Riding-Jeans/

  19. #19
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Frågade damen på Handelsboden i Karlstad om det inte vore bättre med blixlås på Draggin Cargo jeansens lårfickor och fick som svar.Det förstår du väl att man inte kan ha,det är ju
    för säkerheten om man kör omkull,de kommer ju att riva upp kroppen.De e ju konstigt att man isåfall inte tänker så på sina jackor med blixlås där alla vitala organ i kroppen sitter
    Haha hon har säkert lärt sig det på någon bra kurs hon gått på!

  20. #20
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av plastjanne Visa inlägg
    Kolla den här sidan om det kan vara nått 99 dollar!
    http://www.grcustoms.com/shop/Kevlar-Riding-Jeans/
    Det var såna brallor jag gav till en annan broder! Det är heltäckande kevlar vilket förutom skyddet gör att dom klarar vind och väta betydligt bättre än dom där "inside chapsen" där dom bara sytt kevlar över vissa delar! MO tror jag mina hette, köpta på harleys butik i täby för 50% rea (750) kr 2008 (kan alltså vara värt att vänta till december och köpa julklappar till er själva om det är rea)

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Kör ni med draggin jeans ?
    Av Noyen i forum Off Topic
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2015-05-31, 00:24
  2. Rocker långgaffel.....
    Av admin i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-10-01, 16:16
  3. 2 tums sänkning av Rocker
    Av Christer i forum Custom & Byggen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-17, 22:51
  4. Rå Rocker....
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-23, 10:03
  5. Snygg Harley Rocker, USA
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 18:07

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •