Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: jaaa, den är reggad och godkänd!!

  1. #1

    jaaa, den är reggad och godkänd!!

    Efter ett godkännande från sfro va det idag dax för återbesök för regbesiktning på bilprovningen. Förra gången fick jag nedslag på halvljus förutom att han ville ha papper från sfro.... Hade rättat till halvljuset som bara va lite vrider... Men han va bra sugen på att underkänna så han tyckte både att den va för låg och satt konstigt.... Men efter lite våld (på lyktan, inte gubben) så gav han sig... Så nu är den klar!! Någon som vill köpa?? :-)

  2. #2
    Hagis
    Guest
    Stort grattis! Skönt med lite bra nyheter en dag som denna då jag skulle kunna gå ut och gräva en grop och fylla den med kroppar!

  3. #3
    Ajfan, vad tynger dig broder? :-(

  4. #4
    Hagis
    Guest
    äh, du vet ju om mina byggplaner! Jag kontakta en firma som skulle hört av sig till mig förra veckan! Men så ruttna jag och ringde dom idag och undra om dom räknat på ett pris! "jo just det, kan du ringa i morgon efter lunch jag har inte papprena här" öhh jaha men vart ligger vi ca? 10 K eller 20 K? "ja du vet, det är ju dyrare att bygga om en sporre än en soft tail! öhhh say what.... Ge mig svar på det jag frågar och inte vilken färg regnbågen har!

    Bara en sån där dag när man inte är på humör för strul av något slag! Och absolut inte gällande hojen för nu vill jag börja skruva!
    Senast redigerat av Hagis den 2011-10-31 klockan 17:13.

  5. #5
    Fan va drygt. Va tanken att köpa en stek bakram eller bygga en ny? Kunde dom inte svara alls vart det kunde landa?

  6. #6
    Hagis
    Guest
    Tanken är att bygga om befintlig ram! Hade jag haft utrymme och svetts så hade jag kunnat fixa hjälp med svettsningen!
    Nä svaret jag fick var som sagt "sporre är ju dyrare än soft tail att bygga om" vad det sen betyder..... ja förmodligen att dom inte får jobbet!

  7. #7
    Tsss, så avancerat lär det inte va. Axelplattor och några rör bara. Nej då får man gå vidare. Surt. Men i sthlm lär det finnas många?

  8. #8
    Hagis
    Guest
    Det löser sig! Men nu ska vi inte hänga läpp! Du fick ju igenom hojen kungligt

  9. #9
    Eller hur!! Känns fint som fan. Har varit mycket lärorikt. Ska piffa upp den och sälja nu eller till våren så jag kan fixa nytt projekt... Har iof lite jobb innan choppern är klar hehe

  10. #10
    Hagis
    Guest
    Hur står du i den frågan, bygger du och säljer bara för att kunna bygga eller bygger du för att sälja samt lära dig mer och med den kunskapen kunna få till en enda hoj du känner dig nöjd med där o då som du kan ta ut på vägen?

  11. #11

  12. #12
    Finns en bild i presentationstråden

  13. #13
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Grattis!
    There are no problemsonly solutions

  14. #14
    ser inget i presentationstråden heller ?

  15. #15
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Hagis, inte hänga läpp nu utan tvärtom.
    Bygg själv, oavsett tiden det tar så spar du en jävla massa stålar.
    Bättre att lägga stålarna på delar till ditt bygge än någon annans lön...
    Men det är bara min personliga åsikt...

  16. #16
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Grattis Mullemeck!

    Dont worry Hagis! Håller med LaDaille, lägg pengarna på en egen svets, några "stuvbitar" rör och starta inlärningen enligt den beprövade metoden "try and error" du lär inte ångra dig. Det finns rätt gott om byggare så skippa de som är "fat and happy", vill de inte innan de tagit emot uppdraget så lär inte resultatet bli helt ok heller. Du vet ungefär som med mat, lagad med kärlek osv
    .

  17. #17
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    Grattis Mullemeck!

    Dont worry Hagis! Håller med LaDaille, lägg pengarna på en egen svets, några "stuvbitar" rör och starta inlärningen enligt den beprövade metoden "try and error" du lär inte ångra dig. Det finns rätt gott om byggare så skippa de som är "fat and happy", vill de inte innan de tagit emot uppdraget så lär inte resultatet bli helt ok heller. Du vet ungefär som med mat, lagad med kärlek osv
    .
    WORD!!

  18. #18
    Hagis
    Guest
    Jo jag vet! Mitt problem är att jag har väldigt ont om plats, det är så ont om plats att det är på vippen att jag kan göra något annat än service! MEN det kom ett bra förslag på lösning igår! Så det kommer bli bra och jag får jobba med mina egna händer vilket jag ser fram emot!

  19. #19
    Oggy, här har du länk till bilden
    http://oi39.tinypic.com/t7xriv.jpg

    Hagis, gött mos. Vi gillar att skita ner oss :-)

  20. #20
    Grattis, kul när man har lite flyt!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •