Sidan 1 av 19 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 374

Ämne: pyssel för långa vinterkvällar. steg för steg

  1. #1

    pyssel för långa vinterkvällar. steg för steg

    Halloj!

    Ny här på forumet. Tänkte dela med mig lite av mitt knep och knåp. Stylar om min gamla sporre. Jag försöker göra så mycket som möjligt, eller allt själv så det tar både tid och tålamod. Men det blir förhoppningsvis hyffsat bra och ballt till slut

    Har tjuvstartat lite och börjat tillverka gaffel. Inte klar än men börjar se vart det landar


    Rensat ramen lite.... Sparade lite motorfästen av ren lathet


    Han blir lite bredare bak till


    Börjat mäta in lite hur han borde vara. Ca 8" upp och 4" ut blir nog lagom

  2. #2
    Hagis
    Guest
    Det där ser jävligt lovande ut! Lite lång gaffel för min egen smak men en springer är alltid en springer!
    Jag tyckte jag hade något att bita i men du har ju liksom slaktat hela ramen och börjat bygga! Dum fråga kanske men av egna intressen så tänker jag ändå ställa den! Du vet vad du gör hoppas jag? OM ja, sugen på att ta ett jobb på sidan?

  3. #3
    Ja smaken är ju som baken. Blev sugen på lång gaffel så det fick bli så. Haha, ja den är rätt duktigt slaktad nu. Vet å vet... Jag ska inte vara kaxig och säga att jag är någon sorts xpert eller liknande. Men jag brukar få ihop det jag kapat isär :-) fick just mitt gamla ombygge sfro besiktat. Så vad är det för jobb?

  4. #4
    Dåligt med tid idag. Nyköpt kåk och skit gör att all tid bara rinner iväg.

    Gjorde iaf bakaxelplattorna. Då kan jag sätta upp dom och börja fundera på stretch bakåt och höjd på skiten

  5. #5
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Ja, snacka om slakt!!!
    Värre än vad jag gjorde i slutet på 1970-talet på min gamla Trajja efter ett par bärs...

  6. #6
    Kanonkul projekt, jäkligt fräck gaffel. Gjorde själv en springer för två år sen till min traja, tjusningen är att se om man lyckats första provturen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1399.jpg 
Visningar:	184 
Storlek:	84,3 KB 
Id:	2754

  7. #7
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av mullemeck Visa inlägg
    Ja smaken är ju som baken. Blev sugen på lång gaffel så det fick bli så. Haha, ja den är rätt duktigt slaktad nu. Vet å vet... Jag ska inte vara kaxig och säga att jag är någon sorts xpert eller liknande. Men jag brukar få ihop det jag kapat isär :-) fick just mitt gamla ombygge sfro besiktat. Så vad är det för jobb?
    Stelbens operera en 883a och reika gafflarna 5-6 grader! Thats it!

  8. #8
    Ladaille, hehe, jag har inte ens bärs att skylla på.... Bara ren galenskap ;-) men det är väl sånna vi är?

    Hagis, skulle jättegärna vilja hjälpa dig. Men jiggen är upptagen med min hoj ett tag framöver. Jag antar att du vill ha det här gjort inom en rimlig framtid så jag får nog tacka nej till erbjudandet

  9. #9
    Wester, snygg gaffel!! Det är ju lite pill men ingen hjärnforskning så varför lägga dyra pengar på gaffel när man kan göra själv?

  10. #10
    Grymt bra tråd. Mer sånt!

    Är det Contis Racedäck?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #11
    Tackar, verkar vara rätt bra fart på forumet så då är det ju kul att skriva!

    Stämmer bra det. 240 brett fick räcka. Blir nog brytigt med bredare

  12. #12
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Följer denna tråd med spänning!

  13. #13
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Now we are talking choppers! En gång i tiden jobbade jag på företaget som skapade Mullemeck men det här är äkta Mullemeck på hög nivå. Ska bli riktigt roligt att följa, hoppas bara du inte hamnar i de där TV programmet med snubbar som havererat sina husprojekt. Fast iof så är det ju för ett högre kall, du är som jag o Mr AxA brukar säga " on a mission from God"

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av mullemeck Visa inlägg
    Wester, snygg gaffel!! Det är ju lite pill men ingen hjärnforskning så varför lägga dyra pengar på gaffel när man kan göra själv?
    Nej det finns ju ritningar på nätet och det dyraste var fjädrarna! Totalt kostade det mig 1500 spänn o då la jag några hundringar på att få fräst länkinfästningarna i benen o arborrning till bussningarna!

  15. #15
    Idag blir det inte mycket gjort värt att visa upp. Svarva och borra lite bussningar och sånt. Tar tid men inte värst intressant.

    Testade att göra en oljetank... Kanske använder den

  16. #16
    Johnny, hehe, nej jag försöker hinna med allt och inte stå med både hus och hoj helt nedrivet.... Hämtar dottern i morgon så nästa vecka blir det dåligt med mek. Men ni får hålla ut och vänta lite på uppdatering :-)

  17. #17
    Blir nog bra det där
    Hoppas du orkar håla tråden och projektet uppdaterad ofta

  18. #18
    Ska göra mitt bästa. Blir ju som sagt en hel del jobb som tar tid men inte är så intressant att se och läsa om.

    Upptäckte tex idag att jag gjort det nedre dämparfästet lite ur vinkel... Gör om, gör rätt.

  19. #19
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av mullemeck Visa inlägg
    Ladaille, hehe, jag har inte ens bärs att skylla på.... Bara ren galenskap ;-) men det är väl sånna vi är?

    Hagis, skulle jättegärna vilja hjälpa dig. Men jiggen är upptagen med min hoj ett tag framöver. Jag antar att du vill ha det här gjort inom en rimlig framtid så jag får nog tacka nej till erbjudandet
    Det är så med att fråga! Man kan i värsta fall bara få ett nej
    All respekt och jag följer din tråd med spänning!

  20. #20
    Ja det är klart att man ska fråga! Om du har nåt annat du behöver så är det bara att fråga igen. Kan jag hjälpa så gör jag det gärna!

Sidan 1 av 19 12311 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Byte munstycken i förgasare..förgasarsmällar??
    Av lpa1965 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-25, 22:54
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 20:28
  3. problem med förgasarsmällar
    Av zeb.lovehell i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 18:29

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •