Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Hur många Harleys har ni haft/hur ofta byter ni?

  1. #1

    Hur många Harleys har ni haft/hur ofta byter ni?

    Mest nyfiken då det iallfall här uppe verkar vara vanligast att folk har kvar samma dom köpte som första. Ibland tillkommer det ju en eller ett par extra, men första kärleken verkar vara vanligt att behålla, gäller det även folk här, eller är det byte varje år? Jag är nykär i min, älskar den. Den är inte snyggast, den är inte grymmast, men den är min, och för mig är den grym! Sen har jag tusen och åter tusen ideér om ändringar, men det är fortfarande min pärla! Skulle vara kul att höra hur många ni gått igenom och varför ni bytt!

  2. #2
    Började min karriär på strippad 73:a electra. Blev med hus och barn men inget garage. Sålde electran för att kunna bygga garage. Grym abstinens att bara ha en offroad och ingen HD, så det fick bli en sportster 883c i två sommrar. Men nu är jag med en lätt ombyggd electra igen. Känns som lugnet har återfunnit sig. Skönt

  3. #3
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Körde evochopper i 7år. Sålde den och köpte en fatboy -95a men sålde den efter 2mån och köpte en ny crossbones vilken jag har nu.
    There are no problemsonly solutions

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Kungliga Åsen Hägersten
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Nedanstående hoj är min första Harley. Tror inte att jag någonsin kommer att köpa annat märke.
    http://avatars.ibsrv.net/ibsrv/res/src:<a href=http://www.hdforums.com/get/forum/image.php?u=50077&type=sigpic&dateline=1218153804 target=_blank>http://www.hdforums.com/get/forum/im...ine=1218153804</a>
    Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt

  5. #5
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
    Nedanstående hoj är min första Harley. Tror inte att jag någonsin kommer att köpa annat märke.
    AMEN
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  6. #6
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Min är min första. Tröttnade på supermotarder och sporthojar! Och har alltid drömt om en bobber.
    Bobber 883 -06

  7. #7
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Min första Harley var en 2004 Sportster XL1200R och jag ägde den för tre år sedan sålde den för att köpa en 2007 Harley Street Bob våren '08, har ägt den sedan och 45000 km senare fortfarande nöjd med den men erkänna att jag har tittat på XBones ... kanske kanske ?? ...men skulle inte bry mig om jag aldrig bytt igen .. Min Dyna Street Bob börjar bli en gammal vän

  8. #8
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Min första Harley var en 2004 Sportster XL1200R och jag ägde den för tre år sedan sålde den för att köpa en 2007 Harley Street Bob våren '08, har ägt den sedan och 45000 km senare fortfarande nöjd med den men erkänna att jag har tittat på XBones ... kanske kanske ?? ...men skulle inte bry mig om jag aldrig bytt igen .. Min Dyna Street Bob börjar bli en gammal vän
    You are on right track man
    There are no problemsonly solutions

  9. #9
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    HAHA .. ja våra Harleys är inte bara en hög med stål, järn och gummi .. de har ett hjärta också .... när du kör dem de blir en del av dig, eller har jag fel ??

  10. #10
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    HAHA .. ja våra Harleys är inte bara en hög med stål, järn och gummi .. de har ett hjärta också .... när du kör dem de blir en del av dig, eller har jag fel ??
    Jafan, dom blir ju en kompis!!! Right track var angående eventuell Crossbones
    There are no problemsonly solutions

  11. #11
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    HAHA .. ja våra Harleys är inte bara en hög med stål, järn och gummi .. de har ett hjärta också .... när du kör dem de blir en del av dig, eller har jag fel ??
    Instämmer till 100%

    Och jag tror fan de har en själ åxå...

  12. #12
    The one and only, byter aldrig!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0249.jpg 
Visningar:	23 
Storlek:	93,8 KB 
Id:	2716

  13. #13
    Dessutom är där ju gener från Sweden i spisen . Att köra något annat kan liknas vid ; att med en böld i röven cykla över en frusen åker. Jupp.

  14. #14
    En kompis sa "Aha! Du har äntligen sett ljuset ;-)" när han hörde att jag skaffat HD, och...jo han har rätt! Efter drygt två månader och 450 mil sitter jag fortfarande med ett fånigt flin i hjälmen varje gång jag är ute och kör!

  15. #15
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av alfg Visa inlägg
    En kompis sa "Aha! Du har äntligen sett ljuset ;-)" när han hörde att jag skaffat HD, och...jo han har rätt! Efter drygt två månader och 450 mil sitter jag fortfarande med ett fånigt flin i hjälmen varje gång jag är ute och kör!
    Sjysst
    There are no problemsonly solutions

  16. #16
    Ja jag förstår er, jag är ut i garaget varje dag och klappar den lite, jäklar vad jag bara vill ha kortet nu! Ska nog sova i garaget nån natt Hade jag inte bott på andra våningen hade jag seriöst ställt den i lägenheten. För trång sväng i trappen tyvärr. Jag bara vet redan nu att jag aldrig kommer byta märke, jag bara vet det. Kanske det blir en annan modell nångång, fet Bob eller fet pöjk, eller crossbone, eller allihop om jag vinner på lotto. Men Harley kommer det stå i papperen tills jag stupar, jag bara vet det.

Liknande ämnen

  1. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2019-01-09, 19:38
  2. Harleys i Visby 111008
    Av Chili i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 16:17
  3. Haft min Harley Fatboy ståendes i tio år...
    Av Den galne norrlänningen i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 22:03
  4. Harleys nya 2011 Softail! FXS Blackline...
    Av admin i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 21:27
  5. Hur rengör ni Harleys Denimlacker?
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-09, 15:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •