Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 104

Ämne: Mappningar, bänkningar

  1. #81
    Hallå nu har jag varit hos Båging på Mek1 och bänkat den gamla ultran 98a,jag har skrotat MM sprutet satt på en mikuni 42a 22,5 lågfart,172.5 högf det var 160 innan bänk körning så det var det enda munstycket som bytades ut,och 0,5 acc pump, dyna tändning och gissa om det blev effekt jajamen,jag har sen innan se 3 cam och trueduals,v/h monsterovals här kommer kurvorna en är ifrån 2010 när den blev bänkad på mc konsult då med sprut och powercommander. och 2 st hos bågingKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	img933.jpg 
Visningar:	160 
Storlek:	101,7 KB 
Id:	11754Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	img934.jpg 
Visningar:	156 
Storlek:	97,4 KB 
Id:	11755Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	img935.jpg 
Visningar:	157 
Storlek:	96,6 KB 
Id:	11756 så stort tack Båging det var kul att träffas och tack för ett kanon jobb

  2. #82
    Ny bänkning med större injektorer o lite mer tändning
    212 Hk
    243 Nm
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer IMAG0245 (Small).jpg  
    Senast redigerat av belsebub36 den 2013-05-25 klockan 21:05.

  3. #83
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0


  4. #84
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    belsebub36: Måste vara bra orr i den snurran. Några problem med hållbarheten? Vad är svagaste länken på ett sådant maskin bygge?

  5. #85
    Lite tidigt att säga vad som kommer att gå först...men skall ju säga att det är bara blocket,oljepumpen som är original från motorn. Allt i primären är utbytt. Sen har jag inte gjort något i lådan än..men jag vet att "trap door" har klena lager. Så till hösten skall jag montera kraftigare lager.
    Sen får väl tiden utvisa...men har du original motor är det veven du bör fixa o montera timken lager. Sen tål den en del.

  6. #86
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    3
    Tackad: 0
    Vet ej om jag postar på rätt ställe men jag har en fråga ang bänkning.
    Har beställt en Street Glide -14 med Big Shot Duals, SE Supertuner & SE luftfilterkit.
    Har även bokat en bänkning på samma ställe.
    Min fråga är om det är ok att börja med att bänka hojen direkt vid 0mil eller om man bör köra in den på väg först?
    Har försökt googla mig till ett svar men verkar som det finns lika många åsikter om det som det finns nya Harley´s..
    Återförsäljaren säger att det inte är någon fara utan snarare tvärtom Bra att börja med att bänka hojen för att få ut mesta möjliga effekt.

  7. #87
    Hittade resultatet från bänkningen jag gjorde när jag precis fått min hoj, så när som på öppnare luftfilter var den helt original vid körningen. 68 hästar efter körning men det som fick mig att lyfta på ögonbrynen var vridet, som enligt slipen mättes till 94. Det kan väl ändå inte stämma?

  8. #88
    Har du fått vridet i footpounds kanske? 94 ft.lbs är 127.5 Nm......

  9. #89
    Nope, det är i Newton meter enligt mätningen. Inser nu att det förmodligen stämmer ganska väl, det är jag som rört ihop enheterna. 94Nm är ungefär 70 ft.lbs vilket är i trakterna där en original 1200 sportster ligger. Trodde först jag hade fått en mirakelmaskin!

    När ni ändå är på tråden så kan jag passa på och fråga om ni portar toppar?

  10. #90
    Ok, lätt hänt

    Nej, vi överlåter det till Kjell-Anders på MecTec. Inte varit missnöjd en gång

  11. #91
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bänk.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	20,8 KB 
Id:	15553

    Uppdatering,lite mer laddtryck med högre komp

  12. #92
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    grymt

  13. #93
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    belsebub36: Imponerande pulver i din snurra. Är Charley Karling involverad i din bottendel?

  14. #94
    Citat Ursprungligen postat av Jonasbaggen Visa inlägg
    belsebub36: Imponerande pulver i din snurra. Är Charley Karling involverad i din bottendel?
    Japp,the one and only. Om man vill ha gjort lite special arbete gjort i motorn så är det Charley man skall gå till.

  15. #95
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Jepp! Han satte ihop min bottendel oxå i april. Svetsad 4 3/8" S&S vev med Timken konvertering. Tror att han kanske höll på med din bottendel då jag var där. Var i allafall en 4 5/8" vev och ett mkt potent bygge enligt Charley.

  16. #96
    Det stämmer. Charley bytade timken lagret för andra gången..så även om man gör vad man kan så för den effekten håller det inte länge

  17. #97
    Ang skillnaden i början av tråden om skillnaden mellan Superflow och Dynojet bänkar, skulle skilja 10% effekt till dynojets "fördel", antar att man kalibrerar bänken med jämna mellanrum med att hänga på vikter på armen till lastcellen? Så låser man hojen på ett varvtal och kollar effekten istället för ett svep så måste man väl få korrekt och samma värde på både superflow och dynojet? Menar att lastcellen som mäter är ju bara en våg och ställer jag mig på 5st olika vågar så visar dom samma.

    Har förstått att man inte brukar kolla effekten på detta vis utan man kör ett svep med enbart svängmassan i rullen utan broms men för att utröna vilket som är den mest verkliga effekten så borde det ju bara vara att bromsa några sekunder på ett visst varvtal

  18. #98
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Varabou Visa inlägg
    Ang skillnaden i början av tråden om skillnaden mellan Superflow och Dynojet bänkar, skulle skilja 10% effekt till dynojets "fördel", antar att man kalibrerar bänken med jämna mellanrum med att hänga på vikter på armen till lastcellen? Så låser man hojen på ett varvtal och kollar effekten istället för ett svep så måste man väl få korrekt och samma värde på både superflow och dynojet? Menar att lastcellen som mäter är ju bara en våg och ställer jag mig på 5st olika vågar så visar dom samma.

    Har förstått att man inte brukar kolla effekten på detta vis utan man kör ett svep med enbart svängmassan i rullen utan broms men för att utröna vilket som är den mest verkliga effekten så borde det ju bara vara att bromsa några sekunder på ett visst varvtal
    Tror nog inte att problemet ligger där utan vad man gör med värdet man får ut ur lastcellen, värdet skall ju omvandlas till effekt och det görs på olika vis SAE, DIN osv
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  19. #99
    Stämmer. Det är inte lastcellen i sej själv, utan beräkningsformlerna efteråt.... Nu har det ju gått ett tag sedan vi uppmärksammade detta och nu verkar man kommit närmare varandra. Programvaror uppdateras ju kontinuerligt och senast vi gjorde en grov jämförelse, skilde det bara någon enstaka hk mellan våran SF och närmsta grannens DJ.
    Stepmätningar gör vi ibland. Mest för att stabilisera cykeln vid vissa varvtal och för det mesta kör i alla fall jag fullgasmätningarna med mellan 10 och 20% last på rullen. Ger mer samplingstid för både bänk och lambdor....

    Mvh /Stefan

  20. #100
    Kan ju lägga upp beräkningsformeln i SF-bänken för DIN-effekt..... en hel del mer än bara rådata från lastcellen

    Kod:
    113: DINPwr = WhlPwr*k DIN*1.356
        100: WhlPwr = InrPwr+DynLos+AbsPwr
            108: InrPwr = ((Memry4*0.454)+32)*9.81*Accel*Speed/3600
                122:  Accel = Memry0/21.937
            105: DynLos = SpeedT131+SpeedT132*AirDen/1.293*0.746
                119: AirDen = 1.293*Baro P/101.3*273/(273+AirInT)
                     74: AirInT = AirSenT136
            126: AbsPwr = Trq1*RolRPM/9549
                123: RolRPM = Speed*1000/60/(19.85*2.54/100*3.14159)
        102:  k DIN = (101.3/(Baro P-Vap P))*((AirInT+276)/293)^0.5
            118:  Vap P = AirInTT137*Humidy/100
                 74: AirInT = AirSenT136
                120: Humidy = ((HumSen-0.655)/2.54*100)/(1.093-(0.0012*AirInT))
                     74: AirInT = AirSenT136
             74: AirInT = AirSenT136

Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •