Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 65

Ämne: (S) vill förbjuda västar på krogen.

  1. #41
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    jag förstår om en plats kräver en slips och skjorta då är det uppenbart att jag inte bär en väst men jag kan inte förstå när en vanlig restuarant eller pub förbjuder dem

  2. #42
    Hagis
    Guest
    Jag kan förstå det, men jag accepterar det inte!
    Jag ska påpeka igen att jag inte har några färger på min väst även om jag jobbar på den frågan! Men jag vet hur folk kolla på mig när jag kommer! Kanske inte dom renaste kläderna, skäggig, tatuerad från fingertopparna och upp på bakskallen ja du känner säkert igen bilden! Folk viskar och tittar men håller sig på behörigt avstånd! Och detta är när jag är själv ute! Jag kan förstå folk när dom ser 10-20 eller fler likadana personer, och som sen bär väst med färger!

    Media har målat upp alla västklubbar som outlaws och galningar som fullständigt skiter i att respektera andra utanför sin klubb! Sen att det inte är så, ja vi vet det men inte fåren ute i samhället som lyssnar o lär av riksdagen och snutarna! Du ser, dom är som barn! Talar du om tillräckligt många gånger att något är farligt så lyssnar dom! Och som krogägare så kanske du känner att det blir en otrygg stämning i lokalen om dessa två världar ska dela på ytan! Men det är ju inte Vi som gör det otryggt, det är ju svensson svensson som inte vet hur dom ska förhålla sig! Dom ser att vi har roligt och vi skålar o skrattar o tar hand om vårt sällskap så som vi gör! Men då ekar den där rösten i bakhuvudet "dom är farliga, dom äter dina barn"! Och vad jag inte förstår är hur vi i deras ögon ska bli så rumsrena bara för att vi inte har västen på oss!?
    Men jag förstår men jag accepterar inte att vi ska bli lidandes pga något som vi inte orsakat!
    Senast redigerat av Hagis den 2011-10-14 klockan 14:26.

  3. #43
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Jag kan förstå det, men jag accepterar det inte!
    Jag ska påpeka igen att jag inte har några färger på min väst även om jag jobbar på den frågan! Men jag vet hur folk kolla på mig när jag kommer! Kanske inte dom renaste kläderna, skäggig, tatuerad från fingertopparna och upp på bakskallen ja du känner säkert igen bilden! Folk viskar och tittar men håller sig på behörigt avstånd! Och detta är när jag är själv ute! Jag kan förstå folk när dom ser 10-20 eller fler likadana personer, och som sen bär väst med färger!

    Media har målat upp alla västklubbar som outlaws och galningar som fullständigt skiter i att respektera andra utanför sin klubb! Sen att det inte är så, ja vi vet det men inte fåren ute i samhället som lyssnar o lär av riksdagen och snutarna! Du ser, dom är som barn! Talar du om tillräckligt många gånger att något är farligt så lyssnar dom! Och som krogägare så kanske du känner att det blir en otrygg stämning i lokalen om dessa två världar ska dela på ytan! Men det är ju inte Vi som gör det otryggt, det är ju svensson svensson som inte vet hur dom ska förhålla sig! Dom ser att vi har roligt och vi skålar o skrattar o tar hand om vårt sällskap så som vi gör! Men då ekar den där rösten i bakhuvudet "dom är farliga, dom äter dina barn"! Och vad jag inte förstår är hur vi i deras ögon ska bli så rumsrena bara för att vi inte har västen på oss!?
    Men jag förstår men jag accepterar inte att vi ska bli lidandes pga något som vi inte orsakat!
    Hear ! Hear ! Håller helt med dig Hagis !

  4. #44
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Jag bär mina färger med stolthet.. om någon korkad företagare avvisar mig, mina färger och mina pengar säger jag bara......Bad For You, och går vidare till någon annan som vill ha min deg..
    Livet är för kort och värdefullt för att hänga upp sig på skit från småfolk.
    The Older I Get, The Better I Was..

  5. #45
    Citat Ursprungligen postat av thek Visa inlägg
    Då kan dom ju börja med att förbjuda alla poliser för sanningen är att polisen är VÄRLDENS mest kriminella gäng! Å dom skyltar ju hej vilt med sina västar,tröjor och tom bilarna är fulla med klistermärken som representerar deras gäng!
    KlockrentÅt helvete med dom

  6. #46
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Robin Hood for precident
    Själv klart

  7. #47
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Kvarnstenen Visa inlägg
    Tänk efter, när har en företrädare för rättsväsendet enligt lagens mening straffat dig för att du bär väst?
    Straffad i vilken mening då?
    Inte direkt tagen till domstol osv men blivit trakasserad av ordningsmakten har ju vissa av oss blivit.
    Jag bär aldrig väst just på grund av att jag inte vill ha en måltavla på ryggen.
    Men jag har blivit straffad för mina åsikter som jag hade back in the days.

    Du och jag talar om helt olika yttrandefrihet, jag menar om vi inte har total yttrandefrihet så har vi ingen frihet alls.

    Vi har yttrandefrihet om vi håller oss in the box så att säga, jag vill bara slå sönder den där jävla lådan

    Den dagen en person kan ställa sig på ett torg eller vart du nu vill och kan tala om precis vad han vill då har vi nått målet.

    "Jag kanske inte håller med dig i dina åsikter men jag är redo att dö för att du ska få ha dom" va en klok man som sa.
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  8. #48
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Kvarnstenen Visa inlägg
    Jag bär mina färger med stolthet.. om någon korkad företagare avvisar mig, mina färger och mina pengar säger jag bara......Bad For You, och går vidare till någon annan som vill ha min deg..
    Livet är för kort och värdefullt för att hänga upp sig på skit från småfolk.
    Är du min tvilling från skåne??
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  9. #49
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Men då ekar den där rösten i bakhuvudet "dom är farliga, dom äter dina barn"!
    ähh, vaddå?? jag äter bara barn på söndagar... å vid VÄLDIGT väldigt speciella tillfällen!

  10. #50
    Hagis
    Guest
    jo men är inte alla tillfällen man går ut med familjen speciella?

  11. #51
    hö hö... jo det är juh iofs sant...
    just nu har jag bara helsvarta västar... men man får väl se vad framtiden kommer med... fast när jag blir stor ska jag bilda en klubb som har så elaka å grymma västmärken så ingen pub/krog i hela sverige vågar vägra oss entre... fast det kommer kanske bara vara jag i den klubben... hmmm... jag skiter nog i det vid närmare eftertanke...

  12. #52
    Hagis
    Guest
    haha det är nog bäst så! Tänk på barnen! Förstå om dom skulle se din väst och så får dom mardrömmar för resten av livet! Inget du kan leva med va?

  13. #53

  14. #54
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    http://www.sydsvenskan.se/sverige/ar...mc-vastar.html

    Hoppas alla nu förstår vilket parti man INTE ska rösta på...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    The Older I Get, The Better I Was..

  15. #55
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Bra där Kvarnstenen! La själv in den ´som ett nytt ämne bara för att alla ska se att det är mycket på gång mot oss nu.

  16. #56
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Kvarnstenen Visa inlägg
    http://www.sydsvenskan.se/sverige/ar...mc-vastar.html

    Hoppas alla nu förstår vilket parti man INTE ska rösta på...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Dom nötterna har inte fått min röst sen fröken toblerone blev ordförande och det nya puckot på plats är inte alls bättre, ligger han inte under brottsutredning??
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  17. #57
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Dom nötterna har inte fått min röst sen fröken toblerone blev ordförande och det nya puckot på plats är inte alls bättre, ligger han inte under brottsutredning??
    Jag har haft rösträtt i snart 32 år och de där tomtarna har aldrig fått min röst..
    The Older I Get, The Better I Was..

  18. #58
    Hagis
    Guest
    Haft rätten att rösta i 18 år och har aldrig någonsin ens övervägt att rösta på dom! Och jag kommer aldrig heller tänka tanken i framtiden, går hellre åt sidan än röstar på dom om dom så skulle vara det enda partiet kvar! Då flyttar jag ut i skogen med dom mina och bygger upp ett bad land!

  19. #59
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Då flyttar jag ut i skogen med dom mina och bygger upp ett bad land!
    Menar du typ som skara sommarland med massa olika vattenaktiviteter
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  20. #60
    Hagis
    Guest
    Ja fast inga vatten aktiviteter, öl och motor aktiviteter
    Givetvis bakom en bom och dubbla el stängsel!

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •