Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Avgaskonor

  1. #1
    V.I.B Contributor
    zeb.lovehells avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    222
    Tackad: 0

    Avgaskonor

    Hej .behöver man slänga i konor i avgasystemet om man vill köra med raka rör ?

  2. #2
    "Torque Cones".. Funkar utmärkt! (För tillverkaren alltså, som tjänar pengar på skräpet..)

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Onatop Visa inlägg
    "Torque Cones".. Funkar utmärkt! (För tillverkaren alltså, som tjänar pengar på skräpet..)
    så...nej, eller?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4
    V.I.B Contributor
    zeb.lovehells avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    222
    Tackad: 0

    Okej bra att veta har ett par polare som sa att det var viktigt att ha dom

  5. #5
    Admin.. D dyker upp allsköns Magiska Manicker i Harleyvärlden...

    The Turbulator= skapar virvlar i insuget och ger 8-10 hästar... Yeah right..
    Min Favvo= KurreJuckinluftrenaren m vaakumstyrda flappar...(Ett perfekt sätt att trolla bort 5 hästar..)
    The Atomiser=Ett nät i insuget som "Ger bättre gasblandning" och ger 7 hästar..Eller hur...
    Magiska tändkablar som ger 5 hp Mmmm

    The list goes on...

  6. #6
    Zeb:
    Min erfarenhet av raka rör är att det ser snyggt ut på rätt hoj, dock mariga att få till..
    Blir ofta ett stort hål i vridregistret 2500-4500 Korta drags e värst, längre lite bättre, Prova!

    2-2 headers typ Hi-Lo (Fat Boy och Deuce orig) med bra Slip-ons funkar bra om man står ut med looken..
    Plockade upp fr 95 hp till 120 + mycket bättre vrid 2500-4500 mot tidigare 1 3/4" dragpipes (ULTIMA 120" motor)
    Senast redigerat av Broder Dalton den 2011-10-07 klockan 19:57.

  7. #7
    V.I.B Contributor
    zeb.lovehells avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    222
    Tackad: 0

    Tack mannen för infon . Tänkte rensa upp ett par dämpare som jag har liggandes för dom är lite väl dämpade

  8. #8
    Bra att ha lite mot tryck i rören i avgas takten. Bättre " ummpfh " i mellan registret. Prova dig fram. Jag experimenterade med original blåset till en dyna 2010. Tog krökarna , spärrade avgas klaffen i öppet läge , satte på små öppna slut dämpare " typ gammla Triumph" . Katten i original båset gav perfekt mot tryck ( konstigt) och ett underbart drag genom hela registret. Tappade dock något i hastigheter över 150, men det är helt irrelevant då jag ofta håller mig runt 130 blås. Billigt och bra.

  9. #9
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7


Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •