Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 37 av 37

Ämne: Stulen Sportster - UAN548

  1. #21
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    +1 på den
    There are no problemsonly solutions

  2. #22
    V.I.B Skuggans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    194
    Tackad: 0

    Fan vilka svin det finns, blir så less att höra sånt. Lider med dig!

  3. #23
    Mmm vet hur det är ..... för 10-12 år sedan så åkte jag vespa till jobbet ,stod parkerad i ett cyckel ställ framför huset , en natt kom grannen upp och knacka på (polis för övrigt) och sa att det var några ungdommar som var på min vespa men han hadde bild på dom sa han , sket juh jag i sprang ner i kalsonger han i fatt två turk ungar ca 200 meter från huset med vespan. HEHE den ena fatta att jag var på i gång och drog men den andra fick en mindre profilerad snok och fyra tänder mindre låg på plars när jag gick hem med vespan ........ jag mådde bra små log när jag somna......

  4. #24
    Inga spår nu efter en vecka och allt börjar kallna. Jag uppskattar allas deltagande och spaningar.
    Jag har tyvärr inga VIN-nummer eller motsvarande. Hojen var begagnad gånger några och ursprungligen från Tyskland. Instruktionsböcker och sånt har försvunnit på vägen.
    Antar att timmarna jag sparar på att inte vara i garaget får jag istället jobba så kanske jag kan skaffa en annan hoj så småningom.

  5. #25
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Fan va surt,men du måste väl haft en stöldförsäkring på hojen så du får möjlighet att
    skaffa en annan hoj ? Söker du på hojen via reg nummer på Transportstyrelsens
    hemsida får du upp VIN numret,kollade men vill inte lägga ut det utan ditt samtycke.

  6. #26
    Nej den var inte försäkrad för stöld utan bara trafikförsäkrad. Försäkringskostnaderna och ersättningsnivåer ligger inte i paritet med de höga premierna som jag (ung man i halvstor stad) får betala. Så det är en ren förlust.
    VIN nummer kunde man ju som du säger hitta på regbevis och det är 1HD1CHP12TY205638.

  7. #27
    Tråkigt att folk inte kan låte bli ens hoj
    Ska hålla utkik efter hela hojen eller om man råkar se delar som stämmer med färg mm som börjar annonseras ut.
    Vet inte hur hög premie du har, men betalar själ endast 2700:- per år för helförsäkring. Ganska ung(30), halvstor stad.

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av Ante Visa inlägg
    Nej den var inte försäkrad för stöld utan bara trafikförsäkrad. Försäkringskostnaderna och ersättningsnivåer ligger inte i paritet med de höga premierna som jag (ung man i halvstor stad) får betala. Så det är en ren förlust.
    Nej, fan oxo.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  9. #29
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av Ante Visa inlägg
    Nej den var inte försäkrad för stöld utan bara trafikförsäkrad. Försäkringskostnaderna och ersättningsnivåer ligger inte i paritet med de höga premierna som jag (ung man i halvstor stad) får betala. Så det är en ren förlust.
    VIN nummer kunde man ju som du säger hitta på regbevis och det är 1HD1CHP12TY205638.
    Vet inte hur du räknar men jag antar att försäkringsbolaget skulle betala ut en ersättning på ca 50 k och det mosvarar ungefär 10 års helförsäkringspremier - förlust?

  10. #30
    Utan att för mycket diskutera premier så kan jag säga att flera här verkar ha fått billigare helförsäkring än vad min trafik kostar per år. Med de ersättningar som betalas och den premien jag erbjudits från flera bolag skulle det bli break even efter ca 3 år. Vilket ju gör att man tänker efter. Olika personer kommer säkert till olika slutsatser där.
    Grunden är i alla fall att någon stulit MIN motorcykel vem som står för kalaset är kanske mindre viktigt.

  11. #31
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Inget nytt om hojen ?

  12. #32
    Nej, den är spårlöst försvunnen. Polisen har lagt ner utredningen innan den börjat och jag får väl börja fundera på ett nytt projekt. Tyvärr.

  13. #33
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Det var ledsamt,tråkigt att det finns såna människor.

  14. #34
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Riktigt tråkigt att höra, finns det några särskilda kännetecken, färger eller annat?

  15. #35
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Fy fan! Riktiga jävla lallare som driver runt och snor. De har fan ingen heder i kroppen. Helt värdelösa människor! Ska hålla ögonen öppna.
    Nu jävlar blir det åka av!

  16. #36
    Vad har du för hjälm och mc kläder? Så det inte blir så att du får tag på din hoj igen och kommer farande,
    jag menar så man inte nitar dig onödigt vis om man ser hojen med förare på
    Ja man kan ju fråga först men om det är EL Skurko kanske man gör bäst i att dunka storsläggan först så han inte kommer undan

  17. #37
    Trist ska hålla ögonen öppna här på ostsidan

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Stulen hjälm.
    Av indy 500 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-01, 22:31

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •