Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 39 av 39

Ämne: Custom Bike Show Lördag 4 Juni 2011 Norrtälje

  1. #21
    V.I.B Nightsters avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    188
    Tackad: 0
    Det är ju som att sno godis från ett barn, Klart att man gör det om man kan.. Därför står polisen där...

  2. #22


    Bifogar en stämningsbild från Norrtälje 2009 :-(
    Döskallar och malteserkors får andra hålla på med, jag vill mest åka på min Harley!

  3. #23
    Ett tips, åk upp på torsdagen!

  4. #24
    dämn coppers!

  5. #25
    Hagis
    Guest
    Cops are great targets
    en rätt rolig skiva om inte annat haha....

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Ratko Visa inlägg


    Bifogar en stämningsbild från Norrtälje 2009 :-(
    FY FAN!

  7. #27
    V.I.B Jsons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Limhamn, Skåne Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    180
    Tackad: 0

    Till stora delar handlar det väl om att inte skaffa nyare moppe än 2006 så att man slipper helfordonsgodkännandet. Ställer bara till problem ifall sheriffen vill visa sig på styva linan. Jag ha en polare som fick böter för att han demonterat passagerardynan på sin Streetbob. Det hjälpte inte att han hade en dyna med sugproppar i packväskan. Var det inte orginaldyna så var det bara att betala och se glad ut. Tur att man inte har så gott om pengar att man har råd att köpa ny moppe ;-)

    //magnus

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av Json Visa inlägg
    Till stora delar handlar det väl om att inte skaffa nyare moppe än 2006 så att man slipper helfordonsgodkännandet. Ställer bara till problem ifall sheriffen vill visa sig på styva linan. Jag ha en polare som fick böter för att han demonterat passagerardynan på sin Streetbob. Det hjälpte inte att han hade en dyna med sugproppar i packväskan. Var det inte orginaldyna så var det bara att betala och se glad ut. Tur att man inte har så gott om pengar att man har råd att köpa ny moppe ;-)

    //magnus
    Det som nästan mest stör med sånna här ingripanden är att det helt och hållet saknar relevans för trafiksäkerhet. Istället handlar det helt och hållet om paragrafrytteri och trakaserier från enskilda polismän. Man kan nästan vara säker på att samma polis som stoppar samma person i en vanlig svenssonbil uppvisar en helt annan attityd, och det är fördjävligt!
    Döskallar och malteserkors får andra hålla på med, jag vill mest åka på min Harley!

  9. #29
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Jag har monterat passagerarsäte på crossbonesen utan att regga den för två. Det blir väl böter om jag blir även om jag inte skjutsar
    There are no problemsonly solutions

  10. #30
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Lärdomar kan dras från detta !!!! På 80-talet i England stora Rave Partys var alltid fucked up från massa polisens närvaro..tills arrangörerna lärt sig, alla visste det var en fest vid ett datum .. men platsen var hemlig och ges ut en dag innan..Polisen kunde inte organisera sig i tid haha..Fuk u Bobby !

  11. #31
    V.I.B henkeths avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    31
    Tackad: 0

    Men va FAEN! Det låter ju som 100% säkert att man kommer åka på böter, och ännu värre ombesiktning, då måste man ju bygga om halva hojen igen.. nähää.. det lutar åt Skodan dit... surt..

  12. #32
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Swedish Bike Meet var samma .. polisen gav arrangörerna räkningen för deras övertid tror jag så det slutade .. nu kallas det *Till minne av Swedish Bike Meet*...Jag har varit där några gånger nu .. minimal polisiär närvaro .. hoppas det är så i helgen

  13. #33
    V.I.B henkeths avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    31
    Tackad: 0

    Ok, synd att det är så förbannat långt från Stockholm bara..man har ju amatörbikerröv ännu, och en Bare Bones.. :-)

  14. #34
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Inte så långt egentligen och SBM är fyra dagar,köra ner fredag ​​morgon och hem måndag

  15. #35
    V.I.B henkeths avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    31
    Tackad: 0

    Jaha, hemkommen från CBS kan jag konstatera att polisnärvaron var ungefär lika med noll, såg ingen kontroll och knappt några poliser alls :-) Så mina farhågor var helt ogrundade, skönt!! Fint väder, fina hojar, allt toppen!

  16. #36
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Och jag kan konstarera att det var gott om poliser och att dom hade en kontroll (vid 11-tiden på lördag) där dom plockat in ganska många hojar men de flesta hojar, inkl undertecknad, fick passera utan att vinkas in. Det verkade som dom vinkade in de hojar där det kunde ifrågasättas om det var besiktigat överhuvudtaget.
    Senast redigerat av TCKalle den 2011-06-07 klockan 09:31.

  17. #37
    V.I.B henkeths avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    31
    Tackad: 0

    Aha? Vilken tid var det? Jag kom rätt sent, ca 14 på lör, åkte ca 18, såg två polisbilar och ingen kontroll..

  18. #38
    Polisen hade en blåskontroll vid nio snåret precis utanför Pizzeria Knuten(?) det var den ända närvaro på hela helgen jag såg.
    Fruktansvärt rolig helg måste jag säga.

  19. #39
    Det var en kanon helg i Norrtälje! Massa snygga hojjar och himmla massa trevliga bikers! Vi åkte in från Rånäs på fredag eftermiddag och vi såg inte en enda blåvit folksnappare. Men det kanske var för att vi åkte in på fredagen. Sen var vi innanför stadsgränsen till söndagen.

    På Twin Club´s camp så fanns det som vanligt några som skulle tokvarva med hojjarna när dom fått i sig lite starkvaror.


Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •