Visa resultat för omröstning: Skulle DU kunna tänka dig flytta till ett varmare land?

Antal röster
43. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

    28 65,12%
  • Nej

    3 6,98%
  • Ja, men bara några månader per år.

    12 27,91%
  • Bor redan utomlands.

    0 0%
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 46 av 46

Ämne: Skulle DU kunna tänka dig flytta till ett varmare land?

  1. #41
    Citat Ursprungligen postat av Kvarnstenen Visa inlägg
    Phuket eller Krabi. Vi har bekanta där i krokarna (Thai) så det passar bra. Brorsan med familj har bott på Phi-Phi i tolv år och det kan vara skönt att bo i närheten av släkt.
    Blir åt Hua Hin hållet för min del, har precis som du mycket vänner där, både Thai o svenska / engelska.

  2. #42
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    passerade storlien i eftermiddags, 2 dm nysnö, det är bara att kosa sig
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  3. #43
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Spanien lockar. Har jobbarkompisar som bor där och jobbar i norge som jag.Har även andra kompisar som bor i spanien.
    There are no problemsonly solutions

  4. #44
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    spann på 4an, de e härligte;
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  5. #45
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Som en engelsman som gav upp allt och flyttade till Sverige skulle jag vilja säga detta ... ditt land(Sverige) är vacker .. är ett Bikers paradis med alla landsvägar och brist på bilar. .Jag kan sätta upp mitt tält och läger över natten nästan var som helst utan problem .. frihet. och jämfört med de flesta europeiska länder, att lägga till eller byta delar på hojen är inga problem.Jag kan om jag vill bo i Spanien men jag valde Sverige (Om jag vill ha varmt väder kan jag alltid ta semester..

    ... de flesta svenskar vet inte hur trevligt det är i deras egen trädgård .. har inte upptäckt sitt eget land.

    Mitt svar på frågan...Nej jag kommer inte att flytta ... jag ska leva resten av mitt liv här
    Håller 100 med Bikebandit, som halvspanjor har jag levt med 50/50 tanken hela livet. Det jag idag vet är att man ska leva enligt Farsan Baloos devis " var nöjd med livet du lever här ...". Startar eller förlänger säsongen, om ni vill, med en veckas hojtour i februari o november, i södra Spanien, varje år. Sen är det ju bara att ha hojen påställd hela året så kan alltid ta en repa när Bore tar en paus, typ.

    Planerar köpa eller bygga en extra hoj för att ha stående där nere om ångesten blir för stor, händer redan nu titt som tätt.
    Senast redigerat av JohnnyRocker den 2011-10-23 klockan 19:22.

  6. #46
    Har säsongat på Cypern och i Thailand under 5 år, med korta stunder i Sverige bara, var borta från Sverige som längst i lite mer än ett år, annars var det ca 8-9 månader. I Thailand hade jag en 125cc hel automat, galen trafik men man vande sig. På Cypern hade jag både bil och moppe, och upplevde trafiken mer samspelt där än här hemma, man fick lära sig hur man skulle vifta med händerna bara sen var det lugnt! Men även fast jag hade ett drömjobb och hur kul som helst, så är Sverige ändå Sverige. Dessutom är jag säker på att jag inte levt idag om jag stannat, men det var då det iofs.

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande ämnen

  1. Sverige är världens H-D-tätaste land!
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-11, 20:13
  2. Djurarp, stensjön småland träff
    Av thomasj i forum Träffar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 07:31
  3. En gaddning i rumpan kanske skulle sitta fint
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 19:53
  4. Flytta hastighetsmätaren på en Sporre -00
    Av Nasper i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 21:14
  5. Ny från småland
    Av springer-08 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 00:31

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •