Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 124

Ämne: Varför anses inte VRSC modellerna vara riktiga "Harleys"?

  1. #61
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Här snackar vi V8

    2.4L
    95KG !!!!!!!
    RPM 18.000
    Nästan 1000hk
    Topfart 370km/h

    Coolt men i mina ögon ska det va minst 302" på en V8 samt en ska väga mer än vad jag gör
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  2. #62
    Apropå folk på stan, stod och tankade en förmiddag i sommras för min lördagstur. Andra sidan tanklådan stannade en ganska ny skoda.
    Ur den hoppade en gubbe i 70-års åldern, kommer fram och säger "Det var det fulaste HD jag sett". Blev ganska paff och överrumplad så det kom
    inte något ur min mun, vilket det brukar göra. Sedan klappar han mig på axeln och säger, "jag var tvungen att säga så för att du inte ska veta hur jävla avundsjuk jag är på dig.
    Detta fick smilbanden att vända uppåt och dagen var räddad.
    Det är inte målet som räknas, utan färden
    Framtiden är som ett babianarsle, färgglatt och fullt med skit.

  3. #63
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Kvarnstenen Visa inlägg
    V-Rod är varken designad eller byggd av Porsche. Tysken har haft ett finger med i spelet när det gäller motorutveckling.

    En riktig H-D är det till skillnad från alla hembyggen med S&S-snurror och annat. De hojarna blir aldrig någon H-D vad det än står på chaufförens jacka, t-shirt, silverringar eller ännu värre, tatueringar.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Otroligt att s.k seriösa firmor benämner rena custombyggen för Harleys :

    http://www.blocket.se/dalarna?q=harl...ca=6&l=0&md=th

    Bla.Kent Plateryd,Mc-Konsult,Mobilen med flera.kanske inte så värst seriöst om de inte vet vad de säljer.

  4. #64
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Nej, Chevy350[/QUOTE]

    Chevas 350 måste va den bästa motorn genom tiderna.

    Jag själv blir varm av ljudet av Ford V8.

    Gillat Boss302" skarpt men en 350 är en 350 inget att snacka om.[/QUOTE] Chevy sb är världens mest tillverkade motor. Funnits sen -55 intill idag! Vad var denna tråden handlade om?
    There are no problemsonly solutions

  5. #65
    På tal om feta motorer.Kolla in BRM sound på tuben jag kan inte länka Kolla även Brutus

  6. #66
    V.I.B Petters avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Norrköping,Sweden
    Inlägg
    29
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Kvarnstenen Visa inlägg
    V-Rod är varken designad eller byggd av Porsche. Tysken har haft ett finger med i spelet när det gäller motorutveckling.

    En riktig H-D är det till skillnad från alla hembyggen med S&S-snurror och annat. De hojarna blir aldrig någon H-D vad det än står på chaufförens jacka, t-shirt, silverringar eller ännu värre, tatueringar.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kan inte annat än hålla med! Ibland tycks div accesoarer vara viktigare än märke, modell och comfort. Kör vad ni vill, nog om det.

  7. #67
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Otroligt att s.k seriösa firmor benämner rena custombyggen för Harleys :

    http://www.blocket.se/dalarna?q=harl...ca=6&l=0&md=th

    Bla.Kent Plateryd,Mc-Konsult,Mobilen med flera.kanske inte så värst seriöst om de inte vet vad de säljer.
    Ramlade in på denna tråden och blev lite fundersam.

    Är custombyggen och choppers inga riktiga HD:s ? Var går gränserna ? Hur mycket får man göra om byta för att det fortfarande skall kallas en riktig HD ?
    För det kan väl inte vara så att bara de HD:s som är helt original klassas som en riktig HD ?

    Om man tex har en Volvo 240 sen byter man tex avgassystem, ratt, stolar eller liknande så är det väl fortfarande en Volvo 240 ?

  8. #68
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Jag tycker nog personligen att den bör ha en H-D-snurra, men det är bara min uppfattning =)
    A.K.A Masen

  9. #69
    Min svåger sa " så du har köpt en HD?"
    Jag: Japp, en Sportser 1200C...
    Han: En tjejster..
    Jag: aa, vad åker du på ?
    Han:.. vad snygg din är !!!

  10. #70
    Big twin, sportster, v-rod, s&s, mm....vad bråkar ni om???
    Det är ju ändå bara amerikanskt tjafs...

  11. #71
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    För mig är roddar en Harley, lika mycket som de andra varianterna...
    Men det kanske många redan gissat, att jag skulle tycka...

    Och visst är det gott med vattenkylning med...
    Minns med fasa Softtailen mitt i sommarrusningen och tunneln i Norge (på väg mot Norrway Rock Festival)...
    Det vart inte kul med all packning, värmeböljan och alla irriterade bilar...
    Tur att jag bara satt bak på den tiden.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  12. #72
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Det är varken bättre eller sämre med vattenkylning om du står still i en kö, i bägge fallen bygger systemen på att du kör och fartvinden kyler antingen igenom kylet eller flänsarna på cylindrarna.
    motorer som är vattenkylda är tystare och tillåter anndra konstruktioner och är väl största andledningen men sätter du liksom en bil en stor fläkt framför kylet kan du stå still men å andra sidan skulle du kunna göra det med en luftkyld också, vissa bueller har elfläkt till bakre cylindern.
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    För mig är roddar en Harley, lika mycket som de andra varianterna...
    Men det kanske många redan gissat, att jag skulle tycka...

    Och visst är det gott med vattenkylning med...
    Minns med fasa Softtailen mitt i sommarrusningen och tunneln i Norge (på väg mot Norrway Rock Festival)...
    Det vart inte kul med all packning, värmeböljan och alla irriterade bilar...
    Tur att jag bara satt bak på den tiden.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  13. #73
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Det är varken bättre eller sämre med vattenkylning om du står still i en kö, i bägge fallen bygger systemen på att du kör och fartvinden kyler antingen igenom kylet eller flänsarna på cylindrarna.
    motorer som är vattenkylda är tystare och tillåter anndra konstruktioner och är väl största andledningen men sätter du liksom en bil en stor fläkt framför kylet kan du stå still men å andra sidan skulle du kunna göra det med en luftkyld också, vissa bueller har elfläkt till bakre cylindern.
    Ganska konstigt PTB59... Den enda DU hugger på, om vattenkylningen, är mig.
    Redan på sidan 1 skrev Hagis detta:

    "Skulle själv föredra H2o kylning vissa dagar! Stadsköer är ingen lek och att motorn flåsar en dag när det är +35 o trafiken står helt stilla....
    Svensken o hans förbannade avundsjuka! Dom som hanterar det sämst blir snutar o jagar skiten ur HD åkare! Så akta dig för dom hehe "


    Och kollar du rent allmänt utanför HD världen... Många jappsar är vattenkylda, inte f*n var det de hojarna som fastnade i tunnlarna och liknande situationer den sommaren i Norge...
    Nej, det var de luftkylda Harley maskinerna...
    Troligen fungerar vätskekylt bättre, även om maskinen inte får fartvind för stunden. Sa jag förresten att vi stod stilla i kön när det hände? Nope, maskinen var allt igång, men inte så snabbt bara...
    Och det vart inte bara i tunneln detta skedde, utan även på sträckningar där inte ens en fullpackad mc kunde ta sig förbi bilarnas sakta mak.
    Senast redigerat av Sanniz den 2012-11-05 klockan 13:10.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  14. #74
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Och tittar man tillbaks till tiden, när man hängde med "jappsgrabbar"... Ja, då sa de i alla fall att de märkte stor skillnad mellan vätskekyld motor och luftkyld. Speciellt de grabbar, som åkte mycket utomlands, typ i Alperna och liknande...
    Då snackar vi grabbar, som även tävlat en hel del med hojar i olika delar inom motorvärlden.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  15. #75
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Sorry Sanniz har inte läst tidigare inlägg i denna tråd, råkade se ditt o svarade ren tekniskt och har inget med dig att göra...
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Ganska konstigt PTB59... Den enda DU hugger på, om vattenlylningen, är mig.
    Redan på sidan 1 skrev Hagis detta:

    "Skulle själv föredra H2o kylning vissa dagar! Stadsköer är ingen lek och att motorn flåsar en dag när det är +35 o trafiken står helt stilla....
    Svensken o hans förbannade avundsjuka! Dom som hanterar det sämst blir snutar o jagar skiten ur HD åkare! Så akta dig för dom hehe "


    Och kollar du rent allmänt utanför HD världen... Många jappsar är vattenkylda, inte f*n var det de hojarna som fastnade i tunnlarna och liknande situationer den sommaren i Norge...
    Nej, det var de luftkylda Harley maskinerna...
    Troligen fungerar vätskekylt bättre, även om maskinen inte får fartvind för stunden. Sa jag förresten att vi stod stilla i kön när det hände? Nope, maskinen var allt igång, men inte så snabbt bara...
    Och det vart inte bara i tunneln detta skedde, utan även på sträckningar där inte ens en fullpackad mc kunde ta sig förbi bilarnas sakta mak.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  16. #76
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    I en modern vattenkyld motor plockar men med enkelhet ut 180 hk eller mer ur en 1 litare, en luft kyld H-D motor är väl liter effekten 40-50 hk i bästa fall.
    Så nog har du rätt i att en vattenkyldmotor är bättre på flera sätt, men ingen vad jag vet köper en 45 gradig luftkyld stötstångsmotor för att den är bra och ingen annan är dum nog att tillverka en av annan anledning än just det är arvet från 1903. sen tål motorerna otroligt mycket mer än vad man tror, skulle motorn trotts varmsommardag och packning i kökörning bli för varm och nypa är något feljusterat. Skulle någon som läser detta bevisa motsatsen skall jag be om ursäkt att jag har fel och åter igen Sanniz detta har inget att göra med dig som person är väl bäst att tillägga


    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Och tittar man tillbaks till tiden, när man hängde med "jappsgrabbar"... Ja, då sa de i alla fall att de märkte stor skillnad mellan vätskekyld motor och luftkyld. Speciellt de grabbar, som åkte mycket utomlands, typ i Alperna och liknande...
    Då snackar vi grabbar, som även tävlat en hel del med hojar i olika delar inom motorvärlden.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  17. #77
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Min teori är ändå, att en vätskekyld motor är bättre än en som enbart är luftkyld. Detta eftersom det krävs så mycket mer, innan kylvätskan blivit för varm. Dock har alla motorerna även ett komplement med det du kallar "fartvind via flänsar"...
    Undantag till detta är motorer för vatten, de använder mera vatten som extra kylning.
    Och förr ansåg de att det var billigare med luftkylt, plus lättare rent viktmässigt också. Dock inte lika effektivt när motorerna senare blev större och med mer effekt, plus att bränsleåtgången är större (enligt de som skriver om kylningsvarianterna) hos luftkylt eftersom den blir ojämnare p.g.a. motorn har en ojämnare "värmekurva".
    Idag tillverkas t ex inte många bilar utan vätskekylt system. Men även de behöver en sekundär kylning till "huvudkylningen".


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  18. #78
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av cybercount Visa inlägg
    Jag tycker nog personligen att den bör ha en H-D-snurra, men det är bara min uppfattning =)
    Ja,,,, där håller jag med dig,,att för att det ska kallas HD bör det vara en HD motor men annars tycker jag att man kan förändra en hel del utan att det för den delen ska betyda att man inte "får" kalla det för HD.

    Kul att höra lite mer om denna uppfattning mer generelt än att prata om olika modellers vara eller icke vara.

  19. #79
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    I en modern vattenkyld motor plockar men med enkelhet ut 180 hk eller mer ur en 1 litare, en luft kyld H-D motor är väl liter effekten 40-50 hk i bästa fall.
    Så nog har du rätt i att en vattenkyldmotor är bättre på flera sätt, men ingen vad jag vet köper en 45 gradig luftkyld stötstångsmotor för att den är bra och ingen annan är dum nog att tillverka en av annan anledning än just det är arvet från 1903. sen tål motorerna otroligt mycket mer än vad man tror, skulle motorn trotts varmsommardag och packning i kökörning bli för varm och nypa är något feljusterat. Skulle någon som läser detta bevisa motsatsen skall jag be om ursäkt att jag har fel och åter igen Sanniz detta har inget att göra med dig som person är väl bäst att tillägga
    Så du menar att man kan lätt plocka ut 180 hk per/L från en japansk vattenkyld V motor? Tvin eller inte.
    There are no problemsonly solutions

  20. #80
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Ducati gör det, japanarna gör mest radmotorer där det är väldigt enkelt men dom har säker någonV twin också som jag inte kommer på just nu
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Så du menar att man kan plocka ut 180 hk per/L från en japansk vattenkyld V motor? Tvin eller inte.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Dyna Wide glide 2010 "stallar vid lägre gaspådrag"
    Av oilelf i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 10:00
  2. Ball "trashig" Sportster - inte för finsmakaren..
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-09, 15:04
  3. Premiär av "Nya" butiken på "nya" Mc-konsult / Motorteknik
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 15:57
  4. INGA 103" motorer i Europa på Harleys 2012:or
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-06, 12:59
  5. Southeast Custom Cycles - Softial "Funky Cold Medina"
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 07:59

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •