Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: BusEr??

  1. #1

    BusEr??

    Var ute o körde en runda igår med min Streetglide -10 då jag plötsligt ser "larmnycklen" på hastighetsmätaren lysa, sedan tändes ABS symbolen också.
    Jag kör in till sidan för att reka, då plötsligt står det BusEr på displayen motorlampan tänds varvräknaren går ner på noll 5 sekunder senare stannar motorn... kör på starten, motorn startar för att efter 5 sekunder stanna??
    Provar igen och ger lite gas, den svarar men när jag släpper ner den på tomgång stannar den igen... lyckas komma iväg med lite gas och larmnyckeln, ABS symbolen lyser hela vägen hem. Farthållaren funkar inte heller.
    När jag kom hem så Googlade jag och fick fram att det kan vara dålig kontakt någonstans i kåpan eller under sadeln.

    Till saken hör att jag bytte ruta för 500 mil sedan och ville prova original rutan igen men den var fortfarande inge bra så jag satte på eftermarknads rutan igen. Kan det vara så trångt med kablar så man klämt någon kanske??

    Någon som varit ute för samma fenomen, och i såfall hur löste ni det? Visst, den ska in på verkstad för det måste gå under garantin...

  2. #2
    Kolla batterikontakterna...jorden har en tendens att vibrera loss...har du tur KAN det vara så enkelt....


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    Jag har varit med om ett liknande problem och då var det en ärgad kontakt som ställde till det.
    Om det visar sig att det är du som klämt kablar är jag inte så säker på att det är en garanti.

  4. #4
    Lite logik... var va man och kladda sist....
    Det visade sig att det var en koppling under rutan som låg lite klämd, så jag flyttade den och nu är allt frid o fröjd igen.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Herulf Visa inlägg
    Lite logik... var va man och kladda sist....
    Det visade sig att det var en koppling under rutan som låg lite klämd, så jag flyttade den och nu är allt frid o fröjd igen.
    SÅ bra! skönt när det reder sig smdigt.... precis som du säger..."vad pillade jag med senast"


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •