Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 58 av 58

Ämne: Allmän hjälp med sportster

  1. #41
    Satan va fint det jokerfiltret var, den storleken e bra.

    Har varit in på hotrod heaven en snabbis idag, blev lite nya tumprylar och lite bandage så nu ska det hem å lindas system.

    Det kommer lite bilder på min skönhet snart, förhoppningsvis imorgon.

    Peace out.

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av Robin Visa inlägg
    Satan va fint det jokerfiltret var, den storleken e bra.

    Har varit in på hotrod heaven en snabbis idag, blev lite nya tumprylar och lite bandage så nu ska det hem å lindas system.

    Det kommer lite bilder på min skönhet snart, förhoppningsvis imorgon.

    Peace out.
    Najs..ser vi fram emot!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #43
    Hotrod heavens avgasbandage verkar funka prima, inte riktigt samma kvalitetskänsla som andra jag använt men, lätt att linda och ser väldigt bra ut.

    Admin, jag tänkte dokumentera det jag pysslar med under vintern. (alltid roligt att få kommentarer och input från andra) Finns det en möjlighet att döpa om tråden? eller ska jag starta en ny?
    skulle vilja ha något i stil med, projekt skabbhunden eller nåt

    Som jag sa tidigare, bilder kommer, men jag och datamskinen har inte riktigt dragit jämnt på sista tiden

    ordlista.

    Hotrod heaven- Biltema.

    Peace out.

  4. #44
    Citat Ursprungligen postat av Robin Visa inlägg
    Hotrod heavens avgasbandage verkar funka prima, inte riktigt samma kvalitetskänsla som andra jag använt men, lätt att linda och ser väldigt bra ut.

    Admin, jag tänkte dokumentera det jag pysslar med under vintern. (alltid roligt att få kommentarer och input från andra) Finns det en möjlighet att döpa om tråden? eller ska jag starta en ny?
    skulle vilja ha något i stil med, projekt skabbhunden eller nåt

    Som jag sa tidigare, bilder kommer, men jag och datamskinen har inte riktigt dragit jämnt på sista tiden

    ordlista.

    Hotrod heaven- Biltema.

    Peace out.
    Klart du ska dokumentera

    Gör en ny MEN gör det i blogg-avdelningen! (där har jag och hagis våra byggtrådar).

    Länk: http://harleyforum.se/blog.php


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #45
    Will do.

  6. #46
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bromsblinkers.jpg 
Visningar:	21 
Storlek:	96,6 KB 
Id:	2565Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	broms.jpg 
Visningar:	28 
Storlek:	95,6 KB 
Id:	2566
    Just nu har jag bromslampa och blinkers bak i samma lampa om man säger så, det är alltså integrerat. Någon som vet hur man går tillväga om man vill ha bromsen för sig och blinkers för sig? Jag tänker köpa miniblinkers bak och sätta dit en separat bromslampa på bakskärmen.
    Tack på förhand!

  7. #47
    Citat Ursprungligen postat av Imme Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bromsblinkers.jpg 
Visningar:	21 
Storlek:	96,6 KB 
Id:	2565Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	broms.jpg 
Visningar:	28 
Storlek:	95,6 KB 
Id:	2566
    Just nu har jag bromslampa och blinkers bak i samma lampa om man säger så, det är alltså integrerat. Någon som vet hur man går tillväga om man vill ha bromsen för sig och blinkers för sig? Jag tänker köpa miniblinkers bak och sätta dit en separat bromslampa på bakskärmen.
    Tack på förhand!


    Säkert inga konstigheter. Följ färgerna bara, huvudkontakten brukar sitta under sadeln, från denna går det en kabelstam till skärmen och dess lampor. Du får lödda och fixa lite.

    Om jag minns rätt i mitt trånga huve. (med reservation för fel)

    Svart - jord
    Röd/gul - bromsljus
    Blå - baklampa
    lila/grå & brun/grå - blinkers hö/vä.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #48
    Här skriver vi lite mer om kablagefärger och el till belysning:

    http://harleyforum.se/showthread.php...ighlight=broms


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  9. #49
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Måste man använda sig av en lift för o byta fjädring bak? Hur många "inch" är original fjädrarna på europeiska sportsters?
    Tänkte ja skulle köpa dessa:

    http://www.ebay.com/itm/harley-11-in...item19ca5690ba

  10. #50
    Hagis
    Guest
    Lift är väll alltid trevligt men det är absolut inte ett måste! Du kan tex sätta spännband i garagetaket och surra upp hojen så du håller upp skärmen osv! Lift är ju (enligt mig) bara en bekvämlighet som gör att du slipper sitta på backen och meka! Men har du ekonomi att köpa en lift så skulle jag helt klart gjort det

  11. #51
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Ser smidigt ut:
    http://www.youtube.com/watch?v=2Bqn2...eature=related

    edit: fick din mail nu

  12. #52
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Såg att på de äldre sportster-modellerna så har man stoppljus för sig och blinkers för sig. Hur gör jag om jag vill ha så?
    Just nu kör jag på blinkers/stopp i samma. Har en 2010 Iron

    Tack på förhand!

  13. #53
    Hagis
    Guest
    Imme hur menar du? Separata blinkers på vardera sida av bakskärmen samt ett separat bromsljus?

  14. #54
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Imme hur menar du? Separata blinkers på vardera sida av bakskärmen samt ett separat bromsljus?
    exakt Sett att på de äldre modellerna så behöver man köpa ett kit så man får integrerade blinkers i bromsljusen. Jag vill ha som på de äldre, separat. Har nämligen köpt att bromsljus och jag ska även inhandla kellerman-blinkers.

  15. #55
    Citat Ursprungligen postat av Imme Visa inlägg
    Såg att på de äldre sportster-modellerna så har man stoppljus för sig och blinkers för sig. Hur gör jag om jag vill ha så?
    Just nu kör jag på blinkers/stopp i samma. Har en 2010 Iron

    Tack på förhand!
    Se mitt inlägg #47/#48 här inne. Samma sak, du bara använder de trådar som finns (ofta under sadeln) och lödar på de enheter du vill


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  16. #56
    Citat Ursprungligen postat av Imme Visa inlägg
    Måste man använda sig av en lift för o byta fjädring bak? Hur många "inch" är original fjädrarna på europeiska sportsters?
    Tänkte ja skulle köpa dessa:

    http://www.ebay.com/itm/harley-11-in...item19ca5690ba
    Du hittar originaslängder på alla Harleys modeller via Progressives tabeller. Mig veterligen skiljer det inte mellan USA/Europa på dämparna. (gul text)

    Exempel 2010 Sportster XL883N i nedan länk

    http://www.progressivesuspension.com...7&modelID=1153


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  17. #57
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Imme Visa inlägg
    exakt Sett att på de äldre modellerna så behöver man köpa ett kit så man får integrerade blinkers i bromsljusen. Jag vill ha som på de äldre, separat. Har nämligen köpt att bromsljus och jag ska även inhandla kellerman-blinkers.
    Ja om det är så att allt går i en kabelhärva, dvs inte som på min äldre modell där blinkers har egna kablar och bakljus har egen kabel! Hur du löser kabel biten vete gudarna! Men jag har orginal blinkers och bakljus i motorblocket!

  18. #58
    Citat Ursprungligen postat av IDI Visa inlägg
    1. I stort sett är inget lika mellan de med fast monterad motor alternativt gummiupphängd. Ny ram, ny motor osv...De gummiupphängda hojarna är också betydligt tyngre + att de har mera elektronik.

    2. Ja, det ska inte vara några hinder att konvertera så länge det är "Evosportster" vi talar om.

    3. Luft & buller. Luftrenare, avgassystem/dämpare och ombestyckning av förgasare. Om man konverterar till 1200 är det också bra att byta tändmodulen så att man får bättre tändkurvor i 1200'an.
    Nyfiken, gäller det äldre hojjar åxå, har en 99:a xl53c / 1200 kitt o tycker det liksom saknas nått..

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •