Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Fästen för sidoväska

  1. #21
    Jag har också lejon***ens (lejonkulans) väska. Den kostade 4000 spänn vilket var något i överkant om du frågar mig. Visserligen är den handgjord, men det går fasen lika bra med en billigare variant sålänge den ser schysst ut. Surgubben på lejonbollen (lejonkulan) ville först inte sälja nån väska, men jag var tungen att ha en pga långtripp. Där av att jag brände 4k i ett nafs. Sen ville han sälja rulle och fästen till väskan till mig för 500 spänn och fasen vet vad rullen kostade. Jag gick till Clas Ohlson och tillverkade ett egen rullanordning för 20 spänn. Använde mig sen av Sieferts Skruv AB och köpte två rostfria skruvar något längre än orginalet och monterade väskan fast på baskärmen. Nu har jag skaffat softail easybrackets från JPCycles (Svindyra också, men jag slapp momsen... ). Rullen enligt bild.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer 191400_10150125989486497_701556496_6943443_312203_o.jpg  

  2. #22
    Håller absolut med att vissa personer borde gå en charmkurs....De borde lära sig av Amerikanarna och Japanarna hur bra service fungerar...

  3. #23
    På min förra hoj (FXDL) så tillverkade jag en egen variant på Lejonkulans bultar. Utgick från 2 st rostfria M10 insex. Originalbulten ersattes med den ena och för den andra borrades ett nytt hål. Bultarna borrade jag ur och gängade M6. Sedan se till att klä väskan med en plåt på insidan och så den blir stadig (om plåt saknas). Sedan bara att hänga dit väskan och gänga in M6 bultarna inifrån väskan. Blir ett cleant och fint montage utan plattjärn som stör. Sen så ser det dessutom bra ut också när man väljer att ta bort väskan...Istället för ett "stödhjul" i nederkant så monterade jag på en kromad kåpa över hjulbulten för att skydda väskan...

  4. Följande användare tackar Carl-Inge Larsson för detta inlägg:

    Thwa (2018-02-14)

  5. #24
    Skippade väskorna,en stor militärsäck för 85 pengar bak samt en packsäck från biltema för 130 pengar på styret+4 spännremmar,klart

  6. #25
    Citat Ursprungligen postat av janne 06 Visa inlägg
    Skippade väskorna,en stor militärsäck för 85 pengar bak samt en packsäck från biltema för 130 pengar på styret+4 spännremmar,klart
    Så ska det se ut!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #26
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Håller absolut med att vissa personer borde gå en charmkurs....De borde lära sig av Amerikanarna och Japanarna hur bra service fungerar...
    WORD..

    Jag själv handlar inte av idi.......

  8. #27
    V.I.B Chrilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Lund
    Inlägg
    39
    Tackad: 1
    vad är det för speciellt med lejonkulans bultar? det är såna man skruvar fast väskan från väskans insida? inget snabbfäste som easybracket?

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •