Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 145

Ämne: Är det opraktiskt eller bara manligt att kicka?

  1. #81
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av mitoman Visa inlägg
    Jag har också planer att meka på ett kick-kit på shoveln. Den slickar i sig batteriet illa kvickt om den inte startar på momangen. Jag har fått springa igång den jag vet inte hur många ggr. Det är ett rent helvete att springa igång en 1340 själv. Vore skönt med en kick som backup!
    Sant, sant. Så jäkla sant Kick är bra

  2. #82
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    det var den här tråden som behövdes kicka igång för å få igång dig LD, precis som din "Old Shark" där hemma.
    Hittade den på lite bilder i luren de ä vel rätt

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bilder iphone 024.jpg 
Visningar:	46 
Storlek:	101,7 KB 
Id:	4687Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bilder iphone 023.jpg 
Visningar:	41 
Storlek:	104,9 KB 
Id:	4688

  3. #83
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    det var den här tråden som behövdes kicka igång för å få igång dig LD, precis som din "Old Shark" där hemma.
    Hittade den på lite bilder i luren de ä vel rätt

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bilder iphone 024.jpg 
Visningar:	46 
Storlek:	101,7 KB 
Id:	4687Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bilder iphone 023.jpg 
Visningar:	41 
Storlek:	104,9 KB 
Id:	4688
    Coolt, den där känner jag igen

  4. #84
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Gott att höra, nerskruvad men behåller väl kicken

  5. #85
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    Gott att höra, nerskruvad men behåller väl kicken
    Jodå, kicken kvar. Det går inte ens att inte ha kick. Nja, visst går det, men då får jag rulla igång den.
    Beltdriven (befintlig 1.5 tum) har ju ingen kuggkrans för startmotor och nu ska jag dessutom på med en 3-tums öppen belt.
    Och den har inte heller någon startmotorkuggkrans, så det vill till att kicken sitter kvar hehehe

  6. #86
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av mitoman Visa inlägg
    Jag har också planer att meka på ett kick-kit på shoveln. Den slickar i sig batteriet illa kvickt om den inte startar på momangen. Jag har fått springa igång den jag vet inte hur många ggr. Det är ett rent helvete att springa igång en 1340 själv. Vore skönt med en kick som backup!
    Om den inte startar med startmotor hur mycket måste du då kicka för att få i gång den? Kanske fel på batteriet?
    There are no problemsonly solutions

  7. #87
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Om den inte startar med startmotor hur mycket måste du då kicka för att få i gång den? Kanske fel på batteriet?
    Kör man bara kortare turer (lite ärenden osv) så hinner den inte ladda upp batteriet, då orkar den bara dra ett par varv innan den segnar. Batteriet är fräscht. Satans underdimensionerade startmotorer med liten utväxling!

  8. #88
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Ok,kanske byte till en starkare startmotor? Det finns men kostar ju lite.
    There are no problemsonly solutions

  9. #89
    mja, precis. Jag löser det för tillfället genom att alltid parkera på toppen av nån form av backe

  10. #90
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av mitoman Visa inlägg
    mja, precis. Jag löser det för tillfället genom att alltid parkera på toppen av nån form av backe
    Heheh,det är ju en lösning men lite tråkigt. Gjorde likadant i början när jag köpte min gamla chopper.
    There are no problemsonly solutions

  11. #91
    Har man både kick och startmotor då kan det bli lite dumt precis som äldre H-D.När man kör på starten ska motorn gå ett varv för att få upp lite snurr innan gnistan kommer.Med ett sådant tändsystem blir det jobbigt med kick.Samma tvärt om,Tändsystem avsätt för kick kommer gnistan direkt då kan startmotorn sagga.Men har man en vanlig 1200 el 1340 så e det en baggis och kicka igång .Man har ju sett många konstiga sätt .Man ska inte hålla på och hoppa och försöka sparka igång den,då blir man bara trött

  12. #92
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av pidde Visa inlägg
    Har man både kick och startmotor då kan det bli lite dumt precis som äldre H-D.När man kör på starten ska motorn gå ett varv för att få upp lite snurr innan gnistan kommer.Med ett sådant tändsystem blir det jobbigt med kick.Samma tvärt om,Tändsystem avsätt för kick kommer gnistan direkt då kan startmotorn sagga.Men har man en vanlig 1200 el 1340 så e det en baggis och kicka igång .Man har ju sett många konstiga sätt .Man ska inte hålla på och hoppa och försöka sparka igång den,då blir man bara trött
    Det är ju sant,en hoj ska ju startas med antingen kick eller start. Jag bytte från brytare till dyna singelfire o det blev ju startsäkrare av nån konstig anledning. Men var ju tvungen att lära mej nya trix
    There are no problemsonly solutions

  13. #93
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Det är ju sant,en hoj ska ju startas med antingen kick eller start. Jag bytte från brytare till dyna singelfire o det blev ju startsäkrare av nån konstig anledning. Men var ju tvungen att lära mej nya trix
    Ja, detta med kick är intressant, men coolast när motorn startar. En riktig härlig känsla. Jag har Dyna Single Fire och dubbla stift åxå.
    Bara man kickar i rätt läge brukar det lösa sig. Jag brukar alltid leta fram komp-läget UTAN tändningen på, annars kan "roliga" saker hända...
    Allt blir som en magiskt procedur. Ett par snapsar med gasen, trampa runt några kick utan tändning, choke, tändning på och sedan kick. Brumm brumm, hehehe. Oftast iaf..
    Men visst har det hänt att den bråkat. Fast då oftast när den är halvvarm bara...

  14. #94
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av LaDaille Visa inlägg
    Ja, detta med kick är intressant, men coolast när motorn startar. En riktig härlig känsla. Jag har Dyna Single Fire och dubbla stift åxå.
    Bara man kickar i rätt läge brukar det lösa sig. Jag brukar alltid leta fram komp-läget UTAN tändningen på, annars kan "roliga" saker hända...
    Allt blir som en magiskt procedur. Ett par snapsar med gasen, trampa runt några kick utan tändning, choke, tändning på och sedan kick. Brumm brumm, hehehe. Oftast iaf..
    Men visst har det hänt att den bråkat. Fast då oftast när den är halvvarm bara...
    Det roligaär ju att det finns inget standardprocedyr utan alla motorer lever ju sitt eget liv.Jag hade Super E förknasare o den blev jävligt lätt sur o då var det ju kört en stund
    There are no problemsonly solutions

  15. #95
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Det roligaär ju att det finns inget standardprocedyr utan alla motorer lever ju sitt eget liv.Jag hade Super E förknasare o den blev jävligt lätt sur o då var det ju kört en stund
    Jepp, sant, sant och åter sant. Det är vid såna tillfällen det är dax för ett break. Ta en coca-cola, en cigg, eller be bara lite till Harley-guden så fixar det sig...
    Men visst är det coolt att alla har sina egna procedurer... Med startmotor mister man denna "enormt fina" upplevelse, hehehe

  16. #96
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0


  17. #97
    Min -71 shovel, självklart utan starmotor startar alltid perfekt när jag ska hemifrån och har all tid i världen. Men står jag mitt på en större hojparkering, en hojträff eller vid något annat tillfälle när man har brottom eller 100 bikerögon på sig då brukar hon jävlas med mig

  18. #98
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    såna är dem, små hondjävlar, slår vad om att tjejerna säger att han alltid är lättstartad

  19. #99
    En fråga: En 1200 cc hoj är den lätt startad med kick eller är det jävligt jobbigt med risk för ett brutet smalben?? Är det svårt att bygga om till kick (Har en sportster 97a). Pris??

    Anledningen till frågorna är att jag har själv inte en jäkla aning, beroende på vem man frågar får man jäklig olika svar och oftast kör dom inte harley själv och jag hittar inte konverteringings kit nånstans.

    mvh jonas

  20. #100
    En org 1200 Big twin är lätt o kicka .Sportster vet jag inte .Den är nog lite mer högkompad än B-T sen beror det på utväxlingen mellan kicken o vevaxlen.

Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Det är manligt att kicka!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 08:29
  2. Smäller det av bara f.. när Du petar i 1:an?
    Av Draken i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-31, 16:43
  3. Evo chopper går bara på 1 cyl
    Av Saevus i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 14:07
  4. Denna är ju bara sååå rå!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 17:55
  5. Ville bara säga välkommen!
    Av robbbull i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 09:11

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •