Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 145

Ämne: Är det opraktiskt eller bara manligt att kicka?

  1. #61
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Mats Näslund Visa inlägg
    Bifogad fil 2501Det är kul att kicka!!
    Jepp, håller med. Det är kul !!
    När den startar känns det som jag gjort något bra, igen

  2. #62
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    www.garagekultur.se
    Inlägg
    6
    Tackad: 0
    Med en gammal hoj så blir det ju en del meckande, och det gör att du måste lära känna hojen. När man kickar sin hoj så lär man sig känna om exempelvis kompet minskar (läcker luft nånstans) och då är det ju dags att undersöka saker och ting så man inte står med exempelvis en otät topplockspackning i ösregnet strax utanför Gdansk när man ska passa en färja. Lär dig kicka, och du lär känna din hoj bättre.

    Vill du ha ett tråkigt förutsägbart liv, så kan du ju köpa en modern hoj.

  3. #63
    V.I.B Contributor LaDailles avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Mariefred
    Inlägg
    636
    Tackad: 0

    Kan bara hålla med

  4. #64
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0


  5. #65
    jag är lat... väldigt lat... jag är född sån... så jag har elstart... jag vill köra, inte stå å svära å svettas över en hoj som står still!! ...jag har faktiskt haft en pippi-blå puch dakota så jag vet hur kul det är med kick!

  6. #66
    Citat Ursprungligen postat av DeaDSexY Visa inlägg
    ...jag har faktiskt haft en pippi-blå puch dakota så jag vet hur kul det är med kick!




    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #67
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Jag tycker mig känna igen ämnet och i dessa tider av återanvändning så blir det repris på denna...



  8. #68
    V.I.B Petters avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Norrköping,Sweden
    Inlägg
    29
    Tackad: 0

    Klart att kickstart känns mer "retro-original", oldstyle eller kalla det vad du vill, men som sagts tidigare kan det vara värt mycket att få igång maskineriet när det börjar småjävlas. Funderar själv på att göra tvärt emot av vad de flesta gör, alltså montera dit en kick som en "sista-nöd-starts-funktion". Med en startmotor som suger ström och med en 1340 som ska runt några varv gäller det att batteriet är på din sida. 340 torra kilo springer man inte gärna igång, förmodligen står man på alldeles fel plats när det sker!

  9. #69
    Klart man ska ha kick är den svårstartad är något fel.Om det är manligt eller inte är ganska ointressant dom flesta tycker ändå att du är en idiot eftersom du har en bullrig hoj och troligtvis ser ut som en mördare

  10. #70
    Jag har kickat i 7år....skit manligt ha ha ha...

  11. #71
    Citat Ursprungligen postat av Anna Visa inlägg
    Jag har kickat i 7år....skit manligt ha ha ha...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #72
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Tycker att den här diskssionen är totalt oväsentlig! Var o en gör o tycker som dom vill eller???Samma med Sportster eller inte!!! Det är väl fan en fråga om smak,ekonomi osv? Rätta mej om jag har felÄr inte det minsta feminim men har elstart!!!
    Senast redigerat av xbones den 2011-12-11 klockan 12:52.
    There are no problemsonly solutions

  13. #73
    Även fast jag kickat i många år och inte haft så jätte stora problem, kändes det jäkligt nice nu i september då jag köpte en Harley med "tumstart". Jag blir lika förvånad varje gång det funkar! :-)
    För övrigt håller man sig alltid varm med kickstart, man får bra benmuskler, man får visar upp sina snygga bakdel he he...

    Grabbar/tjejer med kickstart eller tumstart = lika charmigt med båda!!!

    Och..... xbones: Ja det är en larvig disskussion......."but I'm lovin' it"

  14. #74
    Lugnt xbones. Alla "larviga" diskussioner tar vi med en nypa salt och ironi Så länge det handlar om Harley så är jag på. Dessutom poppar det faktiskt upp en och annan vettig grej man kan ta till sig.

    Alla gör som dom vill ändå (får vi hoppas).

    Rock on!

    PS: Anna, får nog installera en kick på käringens hoj så hon oxo får en snygg(are) bakdel


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  15. #75

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Lugnt xbones. Alla "larviga" diskussioner tar vi med en nypa salt och ironi Så länge det handlar om Harley så är jag på. Dessutom poppar det faktiskt upp en och annan vettig grej man kan ta till sig.

    Alla gör som dom vill ändå (får vi hoppas).

    Rock on!

    PS: Anna, får nog installera en kick på käringens hoj så hon oxo får en snygg(are) bakdel
    Ha ha ha....

  16. #76
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Lite kaxigt och ballt, utan att lägga genus perspektivet på det, är det allt iaf. På byggen med lite "retro" gör sig kickstart (endast) bäst av nostalgiska skäl man vill ju inte ha förvanskningar av historien, eller? Att inte ha kick på en sådan hoj är som att såga av benen på en antik trä byrå och montera kromade IKEA ben på den (Admin, nu fattar jag vart du e påväg!)


  17. #77
    Jonny R. vet du vem som står för musiken i filmen? härlig rulle!

  18. #78
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Nej, tyvärr men texten är nog rätt känd tror den första heter "Walking shoes" om du får reda på vad gruppen heter får du gärna dela med dig.
    Senast redigerat av JohnnyRocker den 2011-12-23 klockan 20:18.

  19. #79
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0



  20. #80
    Citat Ursprungligen postat av Petter Visa inlägg
    Klart att kickstart känns mer "retro-original", oldstyle eller kalla det vad du vill, men som sagts tidigare kan det vara värt mycket att få igång maskineriet när det börjar småjävlas. Funderar själv på att göra tvärt emot av vad de flesta gör, alltså montera dit en kick som en "sista-nöd-starts-funktion". Med en startmotor som suger ström och med en 1340 som ska runt några varv gäller det att batteriet är på din sida. 340 torra kilo springer man inte gärna igång, förmodligen står man på alldeles fel plats när det sker!
    Jag har också planer att meka på ett kick-kit på shoveln. Den slickar i sig batteriet illa kvickt om den inte startar på momangen. Jag har fått springa igång den jag vet inte hur många ggr. Det är ett rent helvete att springa igång en 1340 själv. Vore skönt med en kick som backup!

Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Det är manligt att kicka!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 08:29
  2. Smäller det av bara f.. när Du petar i 1:an?
    Av Draken i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-31, 16:43
  3. Evo chopper går bara på 1 cyl
    Av Saevus i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 14:07
  4. Denna är ju bara sååå rå!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 17:55
  5. Ville bara säga välkommen!
    Av robbbull i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 09:11

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •