Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 47 av 47

Ämne: Avgasbandage

  1. #41
    V.I.B Naspers avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Spoke island (Ekerö)
    Inlägg
    68
    Tackad: 0

    Du har ju sett mina. De var svarta och nu är de nästan vita vid krökarna och sedan blir de mer och mer grå mot svart ju längre bak man tittar. Mina är dock omålade och jag gillar stuket på hur det blev, lite skitigt och slitet. Ska man hålla svärtan är det bara att spraya värmefärg...

  2. #42
    Jag är lite nyfiken på värmen som avgasrören avger... Hur svala blir rören med avgasbandage egentligen? ...alltså då menar jag utanpå bandaget... Stekhett? ...eller kan man vila sidan av sin känga emot utan att bränna sej?
    Varför jag undrar är för att min skjutspinne ligger löjligt nära röret... Så man kan helt enkelt inte ha sin fot på pinnen i dagsläget utan att bränna sej... Men om avgasbandaget gör skiten äckligt mycket svalare kanske man då kan ha foten på pinnen?! (ni kan se pinnens placering i mitt garage)

  3. #43
    Lite mindre hett som faan blir det ju men nej, flytta pinnen och sätt dit en värmesköld i plåt.

  4. #44
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Har ett par frågor till de som vet lite mer om det här.
    1: Blir ljuddämparen inte varmare när man lindat krökarna?
    Eftersom man isolerar krökarna borde det va så?
    2: Mitt system ligger precis emot motorn nere vid kamkåpan, så det blir jäkligt tajt att få dit bandaget.
    Men om man har ett blött bandage borde man kunna pressa det liiite extra om man sätter på krökarna med bandaget vått?
    3: Det ska lindas bakifrån och fram för att få skarvarna på baksidan och inte samla vatten o skit, men hur gör man då när man lindat krökarna och ska linda förgreningen i ett 2-1? Det lär ju samla massor med vatten och skit där då.
    Det blir ju typ en ficka in där.
    Några andra tankar?

  5. #45
    Står och lindar, långtröjan hade inte vart en dum idé ändå.. Men, funkar det att gå högre upp? Har för mig jag läst att man ska spara 5-10 cm, stämmer det? Blir kanske inte att synas ändå på plats, men undrar.

    Tänkte linda bakifrån och upp hela vägen över det övre röret nu, lär väl börja framför fästet, eller tips på hållbar urskärning för fästet?

    Sen fick jag lite noja att jag lindat för hårt, har dragit åt men inte för kung och fosterland, behöver jag oroa mig alls eller ger sig bandaget (biltema) före röret om det skulle vara för tight? Tar gärna emot ideér om jag är ute och cyklar helt här.


  6. #46
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    74
    Tackad: 0

    Klart man har lindade pipern

    http://www.youtube.com/watch?v=KpfGujY7bu4

  7. #47
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av linkan1340 Visa inlägg
    Klart man har lindade pipern

    http://www.youtube.com/watch?v=KpfGujY7bu4
    HELL YEAH!

    - - - Uppdaterad - - -

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2809.jpg 
Visningar:	33 
Storlek:	74,4 KB 
Id:	10445

    sexy time.
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande ämnen

  1. Avgasbandage tips?
    Av emil.lofkvist i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-10, 12:36
  2. Lämnar avgasbandage spår på krom?
    Av emil.lofkvist i forum Lack, Plåt, Metall och Läder
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-23, 21:17

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •