Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Hur göra med oljeslangarna?

  1. #1

    Hur göra med oljeslangarna?

    Halå.

    Har bytt oljetank till en rund eftersom jag byggt om till stelben
    Har 3 anslutningar på tanken, alla i botten.
    Skulle koppla in slangarna och in i pumpen var det ju inga problem från tanken, det är ju raka vägen in bara
    Kan returen gå till botten, den borde väl kunna trycka in tanken fast det är under oljenivån?
    Är den 3:e slangen som jag är osäker på, den som sitter just framför beltdrevet, det är väl nån ventilations slang eller nå sånt vad göra med den den har ju gått till toppen på oljetanken tidigare om jag inte minns fel?


    //Danne

  2. #2

  3. #3

  4. #4

  5. #5

  6. #6
    Har hittat dom bilderna på xlforum också.
    Har ju inte orginaltank så är ju inte så bara
    Så självaste "vent" slangen från motorn kan jag ju inte dra till nedre delen på oljetanken då för det är ju inte så bra om det rinner olja in där
    Ska jag bara dra upp den i det "fria" eller till ett filter eller vart ska jag göra ev den slangen?
    Kommer säkert på allt i morgon när jag inte är sönderskruvad

  7. #7
    Glöm allt
    Kikade ner i oljetanken och går ju rör invändigt i tanken

  8. #8
    Så är det ibland, man mekar så mycket så då flippar huvet.. man behöver en brejt emellanåt, tänka på annat, sen brukar det lossna!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  9. #9
    Hehe, jo
    Nå idag är det bara bakskärm och bakdäck kvar så blir det att strta och provköra, det ska nog inte kunna orsaka nå problem e;

  10. #10
    Håller vi tummarna! Och att du ska posta bilder behöver jag inte ens nämna va?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #11
    Fyller på med bilder på mitt garage allt eftersom jag kommer ihåg att ta...och lägga upp

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •