Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: startspärr

  1. #1
    V.I.B supersport01s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Skaraborg, Skövde
    Inlägg
    12
    Tackad: 0

    startspärr

    jaha då dök det upp ett mindre problem, startspärren har bestämt sig för att inte medverka till någon som helst åkning. Tvättade hojen, starta körde ut den ur tvätthallen, stängde av den, fixade lite och tänkte sedan köra den till garaget, men tji fick jag.

    Händer absolut ingenting, normalt sett så blinkar blinkersen runt om när man trycker på dosan , men inte nu längre.

    Är det möjligt att demontera detta själv eller måste den lämnas in till någon form av mek? eller om någon känner igen problemet och eventuellt har någon annan lösning......

  2. #2
    Har du inte så att du kan avaktivera startspärren med blinkersreglagen? På min 01 går det att göra så, står i instruktionsboken hur man gör!

  3. #3
    V.I.B supersport01s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Skaraborg, Skövde
    Inlägg
    12
    Tackad: 0

    får kolla det.....tack

  4. #4
    Hej, Jag har en BUELL och jag har precis drabbats av samma problem som du beskriver. Normalt så brukar det blinka till i alla lampor när jag trycker på dosan. Sen är det bara att slå på tändningen och starta. Nu händer ingenting när jag trycker på dosan och cykeln går inte att starta. Vad göra? Lyckades du lösa problemet med din mc?

    Mvh/

  5. #5
    byt batter i dosan. du kan anvander båda blinker knappen att løsa problemet. Be there done that. Jag har ringt hd sverige mens jag var 50mil hemifrån. samma blinkers knap kombinationen. det står i instruktionsboken.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av buch Visa inlägg
    byt batter i dosan. du kan anvander båda blinker knappen att løsa problemet. Be there done that. Jag har ringt hd sverige mens jag var 50mil hemifrån. samma blinkers knap kombinationen. det står i instruktionsboken.
    Tack, Min buell har inte detta larm installerat som orginal därför finns det ingen info i instruktionsboken. Kan jag avlägsna larmet helt och hållet?

  7. #7
    Hej!
    Har ingen instruktionsbok så jag kan läsa hur man gör med ett krånglande startspärr .
    Finns den utlagd någonstans?
    Jag har vecta original till min 01 1200 sporster

  8. #8
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Om du läser mitt svar här:
    http://harleyforum.se/showthread.php...020#post117020

    så ser du att det finns hopp...
    jag kan förklara typ i morrn eller nåt, nu vill jag knoppa in

    men först kanske du kan berätta vad som krånglar...

  9. #9
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Vecta Imobilizer fix

    Om du har problem med att startspärren slår ifrån precis när du ska starta så beror det på att:
    Det går så mycket ström genom startmotorn så att under bråkdelen av en sekund så sjunker spänningen på batteriet till en kritisk låg nivå (särskilt om batteriet är ett par år och fått högre inre motstånd)
    Spänningen blir då för låg för att imobilizern ska funka och den slår ifrån, det hinner bara säga klick typ...
    Därför måste man lagra lite spänning i en kondensator så att imobilizern funkar även i startögonblicket. En diod spärrar/hindrar att tömma tillbaka spänningen.

    Värdena är bara tagit i luften (tagit saker jag har haft hemma bara) men har funkat kanon i säkert 15 år nu
    Jag anser att Vectan är felkonstruerad och detta är min egen fix, nån annan kanske har nån annan idé...

    Jag finns i Täby norr om Stockholm om nån behöver hjälp nån gång...
    Ha en trevlig sommar!


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	imobilizer_fix.jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	29,1 KB 
Id:	19056
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	imobilizer_fix2.jpg 
Visningar:	111 
Storlek:	74,6 KB 
Id:	19057

  10. #10
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Me too
    Verkar rätt kul hobby det där...bara att sätta igång..Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20180516_182050.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	60,2 KB 
Id:	19492Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20180516_193756.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	70,7 KB 
Id:	19493Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20180517_151535.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	86,5 KB 
Id:	19494Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20180517_164022.jpg 
Visningar:	74 
Storlek:	100,1 KB 
Id:	19495

    Tjoohoo!!

    Fast frugan har inte vant sej än utan hon fumlar fortfarande i fickan när man ska åka...

Liknande ämnen

  1. Startspärrshelvete
    Av Benny i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 22:54

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •