Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Iron 883, vilket avgassystem?

  1. #1

    Iron 883, vilket avgassystem?

    tjena..

    Jag är sugen på att köpa en Iron 883 men är lite kluven till vilket avgassystem det kommer att bli, Vance and Hines vet jag att jag vill ha, men sen står det lite stilla. Tänkte då kolla läget här om det finns nån som har lite erfarenheter ang. detta.

    De avgassystemen som jag funderar över är shortshots eller sideshots när det gäller de korta varianterna men det känns som alla har sånna så har mer och mer kollat på Competition Series Exhaust och blackout 2 into 1.

    Så om nån kan hjälpa mig lite på traven vore det kanon och beskriva lite om ljudet på dessa.


    Tack på förhand!

  2. #2
    Hej & välkommen hit! Finns ett par begagnade blås till Sportster på http://harleyforum.se/classifieds.php

    Bra priser!

    Om du går in på www.youtube.com och söker på sportster och/eller Iron 883 och det blås du är nyfiken på så hittar du massa ljudfilmer!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3

    Avgassystem!

    Jag skulle satsa på ett Rolands Sands Tracker ifrån V&H eller köpa mufflers/slip-ons ifrån Rush som har ett grymt ljud och effekt.

    http://www.epiflex.com/blacksport09_10.html

  4. #4
    om man tänker ljud mässigt, vilket ger det mest "brutalaste" ljudet? om ni förstår hur jag menar..

    så svårt å bilda sig en uppfattning på youtuben..

  5. #5
    Nykomling MC-konsults avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Lidköping vid Vänern
    Inlägg
    34
    Tackad: 0
    http://www.motospeed.se/artiklar.asp...5&webmeny_nr=1

    Detta ger mycket ljud och bra effekt med rätt justering.

    //Johan

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Redclay Visa inlägg
    tjena..

    Jag är sugen på att köpa en Iron 883 men är lite kluven till vilket avgassystem det kommer att bli, Vance and Hines vet jag att jag vill ha, men sen står det lite stilla. Tänkte då kolla läget här om det finns nån som har lite erfarenheter ang. detta.

    De avgassystemen som jag funderar över är shortshots eller sideshots när det gäller de korta varianterna men det känns som alla har sånna så har mer och mer kollat på Competition Series Exhaust och blackout 2 into 1.

    Så om nån kan hjälpa mig lite på traven vore det kanon och beskriva lite om ljudet på dessa.


    Tack på förhand!
    Tja,

    Har själv en Iron 883 2010. Har ett Vance&Hines system på.

    Frågan jag tycker man ska ställa sig är vilket typ av ljud du vill ha? Högt, brutalt smatter eller lite mer dovt, manligt muller ? Det är ju en smaksak. Jag körde på Vance&Hines Big Raduis 2-2. Låter bra och passar bra med just min hoj... men smaken är som baken... Denna video på youtube fick mig att veta vad jag skulle ha för system på min iallafall


  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av islandstyle Visa inlägg
    Tja,

    Har själv en Iron 883 2010. Har ett Vance&Hines system på.

    Frågan jag tycker man ska ställa sig är vilket typ av ljud du vill ha? Högt, brutalt smatter eller lite mer dovt, manligt muller ? Det är ju en smaksak. Jag körde på Vance&Hines Big Raduis 2-2. Låter bra och passar bra med just min hoj... men smaken är som baken... Denna video på youtube fick mig att veta vad jag skulle ha för system på min iallafall

    jaa det kanske borde framgå vad jag är ute efter för ljud men måste isf säga lite mer tungt och grovt ljud, om det kan vara till någon hjälp.. har som dåligt med referenser men farsan hade tidigare V&H Pro Pipe och det gillade jag.. så nått åt den stilen..

  8. #8
    Då ska du kolla på V&H Blackout : Så likt man kan komma ProPipe....

    Inte såå dyrt heller.. 4500SEK ca.





    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Redclay Visa inlägg
    jaa det kanske borde framgå vad jag är ute efter för ljud men måste isf säga lite mer tungt och grovt ljud, om det kan vara till någon hjälp.. har som dåligt med referenser men farsan hade tidigare V&H Pro Pipe och det gillade jag.. så nått åt den stilen..
    Vaddå?! Så mitt ljud är inte tungt och grovt eller?

  10. #10
    Jag har V&H short shots, grymt snygga rör tycker jag men de lät inte så bra när det var en 883, för högt och gällt. Nu när det är en 1200 låter de betydligt bättre, om än lite väl högt kanske. Hyfsade rör för ett hyfsat pris.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av islandstyle Visa inlägg
    Vaddå?! Så mitt ljud är inte tungt och grovt eller?
    hehe jo.. det lät faktiskt mkt bra.. men det känns som en djungel det här.. oftast på youtuben är det så dåliga ljud..

    nån som har nån kommentar ang. Competition Series rören?

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Redclay Visa inlägg
    hehe jo.. det lät faktiskt mkt bra.. men det känns som en djungel det här.. oftast på youtuben är det så dåliga ljud..

    nån som har nån kommentar ang. Competition Series rören?
    Competition har jag bra erfarenhet av, fräckt system, väger knappt nåt men kostar lite i överkant.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Competition har jag bra erfarenhet av, fräckt system, väger knappt nåt men kostar lite i överkant.
    okej.. hur skulle du beskriva ljudet? om du har hört det live så att säga..

    tack!!

Liknande ämnen

  1. Iron med Nightstermotor (1200) eller Nightster med Ironhjul?!?!
    Av admin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 12:01
  2. Fetare däck på Iron
    Av islandstyle i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-14, 17:18
  3. Mycket speciell Sportster Iron...
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-03, 17:09
  4. Iron Horse Show lordag 2/7-2010
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-01, 11:59
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 18:58

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •