Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Level action starter

  1. #1

    Level action starter

    Har ruttnat nu på kassa solenoider från bajsline så tänkte montera en levelstarter istället. Bra eller anus?
    Dessutom tänkte jag slänga mitt dyna 2000 tändning då jag misstänker det jävlas med mig. Svårstartad när den är varm.
    Är man van brytare som aldrig strular så blir det väl så. Vad sitter det original för tändning på en -83 shovel?
    Trägen vinner!

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    På 83-orna satt det brytarlöst original.

  3. #3

    Level action starter

    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Har ruttnat nu på kassa solenoider från bajsline så tänkte montera en levelstarter istället. Bra eller anus?
    Dessutom tänkte jag slänga mitt dyna 2000 tändning då jag misstänker det jävlas med mig. Svårstartad när den är varm.
    Är man van brytare som aldrig strular så blir det väl så. Vad sitter det original för tändning på en -83 shovel?
    Det va inget, sorry

  4. #4
    Ja, det satt brytarlöst men de jävla slungvikterna var kvar! Man kan ju ha det brytarlösa eller med brytare och så köper man Rivera slungvikter som håller i decennier, no problem.

    Du har den gamla starmekanismen med lös solenoid i färdriktningen? Försök att få tag på en original?
    Min har snart gått i 40 år, tycker jag är acceptabelt.

    Är det solenoiden som jävlas då, jag trdde det för några år sedan. Men det var två av kolen i startmotorn som var slut.

  5. #5
    Ja det är en sån solenoid. Såg accel har en för 900 pix, men det är ju samma pengar i en ryckochslit start. Vad som händer är att när man väl tryckt på knappen så slutar den aldrig veva först man plockar kabeln från solenoiden eller batteriet. En del säger batteriet (shovel sidan på facebook) , men har kört med voltpack på utan skillnad.
    Har bara kört med rivera slungor och brytare på mina andra shovlar och det har aldrig strulat.
    När jag ändå är igång med gnället så funderar jag på byta kam då det troligen är original, men komphöjt. Tips på en snäll kam?
    Trägen vinner!

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Ja det är en sån solenoid. Såg accel har en för 900 pix, men det är ju samma pengar i en ryckochslit start. Vad som händer är att när man väl tryckt på knappen så slutar den aldrig veva först man plockar kabeln från solenoiden eller batteriet. En del säger batteriet (shovel sidan på facebook) , men har kört med voltpack på utan skillnad.
    Har bara kört med rivera slungor och brytare på mina andra shovlar och det har aldrig strulat.
    När jag ändå är igång med gnället så funderar jag på byta kam då det troligen är original, men komphöjt. Tips på en snäll kam?
    Då är det nog ditt startrelä, alt. knappen det är fel på.

Liknande ämnen

  1. Åkbilder - Hojar in action!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 181
    Senaste inlägg: 2017-06-09, 19:51
  2. Hjälp? GoPro eller andra action-cams? Förslag?
    Av abelseth i forum Off Topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-06-20, 17:00
  3. Starter kåpa shovel
    Av 350ZZZ i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-04, 06:28
  4. Åkfilmer - Hojjar in action!
    Av whiskeythrottle i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-14, 20:38
  5. Ingen action MEN att köra hoj i slutet av nov i Sverige... Hell yeah :D
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 15:49

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •