Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 64

Ämne: suckande ljud, tappar tändning

  1. #41
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0018.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	48,9 KB 
Id:	18555Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0019.jpg 
Visningar:	128 
Storlek:	47,8 KB 
Id:	18556Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0020.jpg 
Visningar:	126 
Storlek:	50,1 KB 
Id:	18557Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0021.jpg 
Visningar:	120 
Storlek:	50,9 KB 
Id:	18558

    bra mycket sot inuti trottelhuset.

  2. #42

  3. #43
    main jet 190 och lågfart 45 satt på. beställt ny 190 och en 48. plus tomgångskruv, mixskruv, packningar (rep-kit), trottelgummi, ny toppkåpa samt insexskruvar.
    hoppas posten är snabba. kanske hinner man med ett tur till innan frosten. om jag nu får ihop förgasaren igen.

  4. #44
    Blev visst nytt blås också..
    Screamin Eagle II istället för Lu Hao..

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0181.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	74,3 KB 
Id:	18581Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0182.jpg 
Visningar:	96 
Storlek:	106,1 KB 
Id:	18582

  5. #45
    Går den bra?

  6. #46
    Ska plocka ihop det sista ikväll och montera tillbaks. Har ett par timmar kvar på jobbet...
    Vet att jag monterat 2 delar på fel sätt, så det blir att justera det också. Trottelhuskåpan och acc.pumpen satt jag på fel. Fjädern under ska det ju vara, om den ska ha någon funktion.

    Har några delar i rep-kittet som jag inte riktigt heller förstår var de ska sitta.
    1,
    2,
    3, Tätning till insuget.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	18890131-origpic-f7ab17.jpg 
Visningar:	99 
Storlek:	30,8 KB 
Id:	18584

  7. #47
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    1: har jag ingen aning om, ser inte alls vad det är, är det gummi? kan vara några pluggar till luftfilter ???
    2: vet jag inte heller. kan vara till nån annan typ av luftrenare, men som sagt jag vet inte
    3: är till insugsröret mot topplocken. byt dom och var mycket noga att det blir tätt annars drar det tjuvluft där
    dra skruvarna så att det blir jämnt! läs i instruktionen.
    man kan ta ett tunt lager typ hjullagerfett på packningarna så att det blir garanterattätt

    jaja, fjädern till axpumpen är lätt att sätta fel



    Sen en sak till, luftfiltret:
    om du har typ K&N filter så gör rent med avfettning och spola ur innifrån och ut med vatten, skaka av och låt lufttorka, sen måste det oljas in med luftfilterolja följ instruktionen på på sprejburken.

  8. #48
    Citat Ursprungligen postat av minhoj Visa inlägg
    1: har jag ingen aning om, ser inte alls vad det är, är det gummi? kan vara några pluggar till luftfilter ???
    2: vet jag inte heller. kan vara till nån annan typ av luftrenare, men som sagt jag vet inte
    3: är till insugsröret mot topplocken. byt dom och var mycket noga att det blir tätt annars drar det tjuvluft där
    dra skruvarna så att det blir jämnt! läs i instruktionen.
    man kan ta ett tunt lager typ hjullagerfett på packningarna så att det blir garanterattätt

    jaja, fjädern till axpumpen är lätt att sätta fel



    Sen en sak till, luftfiltret:
    om du har typ K&N filter så gör rent med avfettning och spola ur innifrån och ut med vatten, skaka av och låt lufttorka, sen måste det oljas in med luftfilterolja följ instruktionen på på sprejburken.
    Nej gör inte rent med avfettning, du förstör det fina filtret. Köp riktig rengöringsspray och luftfilterolja från KN. I absoluta nödfall kan man använda typ YES-lösning eller annat vattenlösligt att rengöra med.

  9. #49
    Luftfiltret är nytt sen augusti..

    - - - Uppdaterad - - -

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1098.jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	64,6 KB 
Id:	18585

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1102.jpg 
Visningar:	90 
Storlek:	63,4 KB 
Id:	18586



    Nästa fråga. Den stora svarta brickan/packningen.. vilken sida av luftfilterhållaren?

  10. #50
    Se till att det är inoljat.

    Har du ingen mekhandbok, i så fall skaffa en? Det är ett måste.

    Packningen skall sitta mellan förgasaren och luftfilterburken men den där runda du har där vet jag inte, skall den verkligen vara där någonstans.

    Angående dina andra frågor, din packningssats kanske även är för andra varianter/årsmodeller etc, du har ju tex två olika O-ringar till flottörhuset där.
    Nr 2 SKULLE kunna vara till flottörhuset på en Kehin spjällförgasare, de som fanns innan CV?

  11. #51
    Vill tro att det här är rätt...


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1104.jpg 
Visningar:	92 
Storlek:	50,5 KB 
Id:	18587

    - - - Uppdaterad - - -

    Aj.. så dum man känner sig nu.. har ju för 17 handboken precis bredvid mig. Pinsamt

  12. #52
    Då var grejerna på hojen igen. ivrigt startade jag igång hojen efter ett jädra pill med gasvajrarna. ljudet från nya blåsen är fantastiskt.

    Men.. nu till er expertis.
    Det första jag märker är att tomgången är på tok för låg. enkelt justerat med nya skruven..
    Snart ser jag att det börjar ryka om slutet på främre main pipe. kanske lite soppa som läckt.. Men snart även det bakre röret.
    Hojen går svinbra på tomgång, men när jag gasar på lite så dör den någonstans på halvt pådrag. Det är som att motorn inte vill orka varva upp högre.
    Jag skruvade på kåpan till luftfiltret och tycker nog att det blev aningens bättre.

    Röken ur rören är svartaktig. och vid mer gas så nyser den och hostar avgas ur förgasaren..
    Mix idle-skruven har jag skruvat hela vägen in och sen ut 1 1/2 varv. Jag vet att det inte funnits gummipackning och bricka på den förra nålen, så det har jag inte nu heller till mix idle.

    så vad tror ni är kruxet?

    48 lågmunstycke.
    190 main.


    https://youtu.be/VKK75NmMtnU

  13. #53
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Snabbt svar för jag ska iväg o jobba

    bra att du har kommit igång att skruva men du måste oxå läsa och lära dej att förstå hur det funkar
    för att justera fuggen så måste allt annat vara ok!
    dvs förgasare, insug , rätt monterat, tät etc etc
    tätt vid topp/avgas
    rent och monterat luftfilter
    allt med tändning ok, kablar, spole rätt justerat, nya stift etc
    sen måste motorn vara ordentligt varmkörd

    gör en grundinställning och sen ut och kör sen kan du justera blandskruven ordentligt
    läs i manualen
    eller tex här:
    http://www.hellingeracing.se/Tips-och-r-d/ pdf fil för CV

    eller nån annanstans

  14. Följande användare tackar minhoj för detta inlägg:

    Kristofer Löfgren (2016-11-04)

  15. #54
    Tack för snabbt svar!

    Alla tips och råd välkomnas. Det är svinkul att mecka och framförallt så mycket nytt att lära sig.
    Jag vill tro att jag varit väldigt noggrann när jag monterat allt, loctite på skruvar och oljat packningar.
    Ska prova att ta bort shimsbrickan och montera packning och bricka till mixidle-nålen. Sen låta motorn gå varm innan jag börjar fippla.
    Jag bytte iofs aldrig packningarna till insuget, så det kan ju vara något att sätta tänderna i ikväll.

    Så typiskt att snön kom nu...

  16. #55
    Jag har självklart satt Needle jet collar från fel håll.
    Senast redigerat av Kristofer Löfgren den 2016-11-02 klockan 13:10.

  17. #56
    Sådär ja..
    med nålmunstycket rätt monterat, shimsbrickan bortplockad och med snabb justering av mixskruven.

    https://youtu.be/GQUD0HbloGE

    Jag tycker att det börjar låta gött. Låångt ifrån hosta och hicka som var tidigare. Det enda är väl att den smäller lite när jag släpper gasen. Och att det fortfarande ryker lite om ändarna på main pipes. Hoppas att det bara är skit och olja som bränner.

  18. #57
    Citat Ursprungligen postat av Kristofer Löfgren Visa inlägg
    Sådär ja..
    med nålmunstycket rätt monterat, shimsbrickan bortplockad och med snabb justering av mixskruven.

    https://youtu.be/GQUD0HbloGE

    Jag tycker att det börjar låta gött. Låångt ifrån hosta och hicka som var tidigare. Det enda är väl att den smäller lite när jag släpper gasen. Och att det fortfarande ryker lite om ändarna på main pipes. Hoppas att det bara är skit och olja som bränner.
    Bra jobbat!

  19. The Following 2 Users Say Thank You to stroker49 For This Useful Post:

    hasse diesel (2016-11-03), Kristofer Löfgren (2016-11-04)

  20. #58
    Tack!
    Hade nog inte klarat det på helt egen hand, så jag tackar för alla tips och råd!

    Första demontering och montering tog en jäkla tid, men andra gången gick det på en kvart. Vad ska man nu hitta på att högljudstvätta?

  21. #59
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Grattis, kul att det gick bra!
    Har faktiskt inte använt vår ultraljudstvätt till nåt annat än förgasare.
    Polaren har 4 förgasare på sin hoj så det tog tid...

    En del tvättar smycken och glasögon och så har jag hört...

  22. Följande användare tackar minhoj för detta inlägg:

    Kristofer Löfgren (2016-11-04)

  23. #60
    Strumpor?

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Tändning
    Av Snow i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-03-16, 15:52
  2. Tändning
    Av Hocke i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-12, 11:49
  3. Motorelektronik lampa lyser i bland på V-rod tappar tomgången
    Av Laine_HD i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-24, 10:08
  4. Tändning
    Av Daniel i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-12-27, 08:29
  5. tändning
    Av larsa i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 12:02

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •