Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Laddar inte.

  1. #1

    Laddar inte.

    Hej,

    Min första Post och inget liten sådan..

    jag fick köpa en järnsporster billigt och således kom det lite problem... Den tar nämligen ingen laddning och jag är ganska ny på el men inte helt ohändig. Jag har googlat och förstått att jag måste mäta upp generatorn för att se om den funkar eller om det är voltregulatorn det är knas med.

    Detta har jag gjort:
    1.jag började med att köpa nytt batteri, Hjälpe inget.
    2. Jag poliriserade generatorn, hjälpte inget.
    3. Sen kopplade jag bort generatorn för att mäta upp acv när jag körde på 2000 varv, men här är jag lite osäker på om jag gjorde rätt. Det kom 3 kablar från generatorn. Om jag minns rätt brun vit och svart röd som alla gick till voltregulatorn, vara den bruna satt "bakom" dom andra färgerna. Jag mätte upp med multimetern genom att sätta svart och röd klämma på Svart röd samt Vit och fick typ 4-5 Acv alltså inte 18-20.. Kan detta vara boven i dramat?

    Sen är även Genfight lampan släckt den kommer aldrig igång.. kan det ha något med det hela att göra?

    Tack
    Oscar

  2. #2
    Jag har ingen aning om vad du har för generator på din hoj. Men angående laddlampan så kan jag berätta hur det funkar på gamla bilar, kanske är det något liknande på din hoj? När man slår på tändningen lyser lampan och då skickas ström till fältlindningen på generatorn. När man startar motorn kommer det ström från andra hållet till lampan som då slocknar vilket visar att det laddar. Om man inte har någon lampa eller att den är trasig så blir det ingen ström till fältlindningen och ingen laddning från generatorn. Så man måste ha laddlampa för att det skall ladda!

Liknande ämnen

  1. Hur laddar man upp en profilbild
    Av johan64 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-21, 11:48
  2. Sportster 1200 xlh laddar inte?
    Av mini_gussen i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-30, 21:06
  3. Sportster xlh 1200 dör, batteri laddar ur under körning?
    Av mini_gussen i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-10-19, 11:55
  4. Batteri laddar ur !
    Av Tompa i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-10-24, 18:52
  5. Inte ny men har inte presenterat mig
    Av Skuggan i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 01:25

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •