Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Rost - oroväckande?

  1. #1

    Rost - oroväckande?

    Hej,

    Jag är nybörjare - båda på forumet och mc - och köpte en 883 från 2009 förra året. Har hängt och läst en del här på forumet och det är grymt trevligt med så mycket kunskap samlad på ett ställe.

    När jag satt beundrade hojen efter åktur i helgen upptäckte jag rostiga biten som syns på bilden. Jag undrar nu om någon vet om det är vanligt och om jag vågar åka på hojen innan den där är utbytt mot en ny? (Lyckades inte rotera bilden korrekt - hoppas det framgår att det är undersidan av styrkronan).

    / rg
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer IMG_1118.jpg  

  2. #2
    Bara att tuta och köra!

    - - - Uppdaterad - - -

    Inget att bry sig om. Putsa rent lite och pensla på lite färg bara.

  3. Följande användare tackar Carlson för detta inlägg:

    rg883 (2016-06-08)

  4. #3
    Ser ut på bilden som om det är en stålbricka som börjat rosta. Den verkar sitta fast med hjälp av den där blanka bulten, som borde gå att lossa på. Alltihop verkar hålla bromsslangen som du ser på bilden.
    Tror att det bara är kosmetiskt, men man vill ju inte ha det så...
    Lossa och gör rent med stålborste, eller byt ut brickan. Måla den sedan för säkerhets skull.
    (Har dock inte skruvat på dessa modeller, men det ser ut att vara enkelt att få loss.)
    Lycka till !
    /HDMats

    - - - Uppdaterad - - -

    Tillägg till ovan inlägg:

    Har också en 883, dock från 2007. Skall titta på min egna hoj och jämföra hur det ser ut. Återkommer... !

  5. Följande användare tackar HDMats för detta inlägg:

    rg883 (2016-06-08)

  6. #4
    Det är änden på styrstolpen som sticker ut, den är tillverkad i stål och rostar således. Det har ingen praktisk betydelse att den är rostig, man kan väl göra rent och måla om man vill att det ska se fint ut.

  7. Följande användare tackar KingCobra_HD för detta inlägg:

    rg883 (2016-06-08)

  8. #5