Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hastighetsmätarfäste sportster 1200s

  1. #1

    Hastighetsmätarfäste sportster 1200s

    Ja ni ser själva problemet, fästet är paj och behöver köpa ett nytt. Men hittar bara äckliga chromade. Kanske är det någon som har detta liggandes efter att slaktat en hoj? 😃

    Skickat från min GT-I9195I via Tapatalk

  2. #2
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Kan du inte lämna in det så du kan få det svetsat? Vad är det för gods? Kostar omöjligt lika mycket som en ny..
    Hur lyckades du knäcka den?
    - "I fart in your general direction, your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
    - "You know, if my dog was as ugly as you. I'd shave his butt and tell him to walk backwards!"

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Kan du inte lämna in det så du kan få det svetsat? Vad är det för gods? Kostar omöjligt lika mycket som en ny..
    Hur lyckades du knäcka den?
    Jag har redan fått det svetsat en gång men det höll inte långt.. ja du, lite högre risers, max varv hela tiden, många stenhårda dyk med framhjulet och a lot of harley vibrations...

    Skickat från min GT-I9195I via Tapatalk

  4. #4
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Ouh tråkigt, aja har du redan fått det svetsat en gång så kanske det är lika bra att leta nytt. Vet bara att OEM delarna är pissdyra.. Har du kollat med din harleyhandlare vad original kostar?
    - "I fart in your general direction, your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
    - "You know, if my dog was as ugly as you. I'd shave his butt and tell him to walk backwards!"

  5. #5
    Mm jag tänkte ge upp svetsandet nu, haha. Jag har faktiskt inte kollat original. Chromade eftermarknadsfästen ligger på strax över tusenlappen. En dum fråga, vart kan man beställa oem delar? 😛 är lite sugen på att sätta på något smäckrare digitalt, men det finns väl inget som är jätte bolt on? 😲

    Skickat från min GT-I9195I via Tapatalk

  6. #6
    Kan du inte köpa ett kromat fäste och sen måla det svart?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av HippieDream Visa inlägg
    Mm jag tänkte ge upp svetsandet nu, haha. Jag har faktiskt inte kollat original. Chromade eftermarknadsfästen ligger på strax över tusenlappen. En dum fråga, vart kan man beställa oem delar? 😛 är lite sugen på att sätta på något smäckrare digitalt, men det finns väl inget som är jätte bolt on? 😲

    Skickat från min GT-I9195I via Tapatalk
    Jag brukar handla oem från Nostalgia, dom kan ta hem om dom inte redan har i lager. Du kan även söka på hd's artikelnummer på detas hemsida.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Jag brukar handla oem från Nostalgia, dom kan ta hem om dom inte redan har i lager. Du kan även söka på hd's artikelnummer på detas hemsida.
    Yes, jag brukar ringa till dom när det gäller oem så fixar dom det mesta. Känns förövrigt som att de är det enda i sverige stundtals som vet vad dom verkligen säljer... försökte mest komma lite billigare undan om någon hade begagnat.. 😄

    Skickat från min GT-I9195I via Tapatalk

  9. #9
    Jag kan inte hjälpa dig, men lider av exakt samma åkomma. Har heller inte hittat någon ersättare på markanden än med krom, blommor och skit på....

    Jag är ingen bysmed/metallurg eller tekniker i övrigt....Dock har jag kvar de lösa delarna (Öglorna) och funderar på om det går att laga? Någon som vet?

Liknande ämnen

  1. framgaffel problem sportster 1200s
    Av gummimatte i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-06-20, 14:41
  2. framgaffel problem sportster 1200s
    Av gummimatte i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-06-15, 10:19
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-10, 10:41
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-19, 23:48

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •