Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Testat benskydd kåpor

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Testat benskydd kåpor

    Tänkte testa benskydd kåpor eller lower fairings som dom heter på ebay. Nån som provat vad tycks?
    Får se om mina åker av efter Norrtälje Bikeshow och SwedenRock turen.

  2. #2
    Har exakt likadana på min Electra,köpte också på ebay för runt tusenlappen.Funkar fint,i synnerhet när det regnar,då är dom värdefulla...


    //Robban

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Ja då har man åkt några mil typ Skövde, Norrtälje BikeShow, Falun och SwedenRock I Sölvesborg nu hemma igen.
    Är inte överdrivet imponerad av benskydden som funktion . Tycker byxben på kevlarjeans fladdrar lika mycket som innan så fyller ingen större funktion.
    Så dom åker av hojen I veckan men var kul och testa, får av mig betyg 2 av 5

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Ja då har man åkt några mil typ Skövde, Norrtälje BikeShow, Falun och SwedenRock I Sölvesborg nu hemma igen.
    Är inte överdrivet imponerad av benskydden som funktion . Tycker byxben på kevlarjeans fladdrar lika mycket som innan så fyller ingen större funktion.
    Så dom åker av hojen I veckan men var kul och testa, får av mig betyg 2 av 5
    Ja,det är nog först vid skitväder du märker nån nytta med dom,slår bort regn väldigt bra.

    //Robban

  5. Följande användare tackar Robban för detta inlägg:

    racechopper (2016-06-14)

  6. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Kisa
    Inlägg
    47
    Tackad: 2
    Har problem på min Electra Std. med turbulens runt hjälmen vid farter över 90 knyck. Har provat med ett antal rutor med olika höjder o former utan att ha blivit helt nöjd. Därför inköptes ett par nedre fairing som jag trodde skulle vara lösningen på det hela. Men icke sa nicke, problemet kvarstår och blev nästan sämre än utan. Kör med öppen hjälm utan skärm. (har även provat med olika hjämar) Har även funderat på om motorn får sämre eller bättre kylning med nedre fairingen monterad.

  7. Följande användare tackar Svarten för detta inlägg:

    racechopper (2016-08-21)

  8. #6
    Det finns en firma som heter Klockwerks som kanske kan lösa ditt problem
    http://www.getklocked.com

  9. #7
    Citat Ursprungligen postat av Svarten Visa inlägg
    Har problem på min Electra Std. med turbulens runt hjälmen vid farter över 90 knyck. Har provat med ett antal rutor med olika höjder o former utan att ha blivit helt nöjd. Därför inköptes ett par nedre fairing som jag trodde skulle vara lösningen på det hela. Men icke sa nicke, problemet kvarstår och blev nästan sämre än utan. Kör med öppen hjälm utan skärm. (har även provat med olika hjämar) Har även funderat på om motorn får sämre eller bättre kylning med nedre fairingen monterad.
    Hallå absolut som Hasse Diesel skriver Klockwerks är kanon ta kontakt med Bikenord han har klockwerks kåpor där kan du också prova innan du köper en,för det behövs inte många cm fel i höjd när det blir helt fel,kör själv en Roadglide med klockwerks ruta och är super nöjd,och några polare som kör Streetglide med 8 tums klockwerks rutor och killarna är ca 180-185 långa och dom tycker det funkar kanon så lycka till

  10. #8
    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Ja då har man åkt några mil typ Skövde, Norrtälje BikeShow, Falun och SwedenRock I Sölvesborg nu hemma igen.
    Är inte överdrivet imponerad av benskydden som funktion . Tycker byxben på kevlarjeans fladdrar lika mycket som innan så fyller ingen större funktion.
    Så dom åker av hojen I veckan men var kul och testa, får av mig betyg 2 av 5
    Hej har du provat att montera den lilla plåtbiten som sitter standard på lite äldre electror på nedre gaffelkronan den hjälper faktiskt mer än man kan tro,lower tripple tree deflector

  11. #9

Liknande ämnen

  1. Testat ?
    Av Boba Fett i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-07-18, 00:14
  2. Lower fairing/Benskydd köpes
    Av Rikard i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-01-10, 17:54
  3. Benskydd till Electra
    Av Robban i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-01, 15:50
  4. Nån som testat postväska från mcklader.eu?
    Av Lars Landstrom i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-08-02, 19:43
  5. Någon som testat dessa däck?
    Av Json i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 07:50

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •