Hej!

Har skaffat mig en Sportster XL1200V Seventytwo. Den känns ganska nätt för att vara en Harley. Jag är 170 lång och normalbyggd för att vara kvinna.
Ska köra upp om en dryg månad men funderar på att använda körskolans hojar då det känns lite svårt att köra manöverbanan för högfart med den. Krypbanan går bra med Sportstern.
Har aldrig provat någon annan hoj.
Gjorde risktvåan förra veckan med min hoj som var den enda som stack ut från de andras. Fick ideligen höra hur lång bromssträcka det blev och hur svårt det var att göra undanmanöver med en hoj som inte var trafikskolans. Nej, den har inte ABS, ja den är lite längre och har inte samma svängradie som deras.
Jag kör privat och har endast tagit två dubbellektioner än. Provade högfartsbanan med undanmanöver men kommer bara upp i drygt 40 efter dessa gånger. Lite feg kanske.
Behöver mer träning självklart men har nog bestämt mig för att köra på en körskolehoj för att göra det enklare för mig till uppkörningen.
Svårt också att växla upp till höga växlar då den slår för mycket när farten är för låg. Körskolan vill att jag kör högfartsbanan på 5:an för att inte motorbromsa för mycket innan inbromsning. Det kan de glömma! 3:an skulle funka.

Vad har ni för erfarenheter av H-D på uppkörningsproven? Går det att nöta in eller är det bra slöseri med tid och pengar? Kanske kan jag nöta mer själv sen Privat efter lappen är tagen...
Bra körskola i Västerås som inte är så nitiska kring allt annat utom deras egna "sporthojar"?