Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Fälgbyte Fram på xl883 custom -05?

  1. #1

    Fälgbyte Fram på xl883 custom -05?

    Hejsan,
    Är det möjligt att byta från fälg med ekrar 21" original till alt. mellan 16-19"? Är trött på att polera allt krom och vill ha fälg i metall istället.
    Ytan på fälgen får gärna vara liknande kylflänsarna eller den gjutna "Disc" fälgen jag har på bak.

    Som vanligt har man försökt att googla sig till svar men det leder inte fram till något konkret ja/nej.

    Har någon ett svar här kanske? Även var man kan hitta ev ny fälg.

    Tacksam för all hjälp!
    Med vänlig Hälsning / Josse

  2. #2
    Klart att det går att byta till en mindre fälg. 19" skulle jag rekommendera. Men om du inte vill ha en ekerfälg så är dom gjutna i aluminium. Köp en begagnad original fälg. Kolla så det är samma diameter på hjulaxeln bara. Antar att du har 19mm hjulaxeln. Nyare har 1" axel. Det går att få till det ändå. Jag har fälgar från en 2014 Iron på min 2003 dyna. Men det kräver svarva nya distanser samt hylsan mellan lagerna och flytta över lager alt köpa nya.

    Så lättast är att hitta en original framfälg från en sportster eller dyna från ungefär samma år. Då bör det passa rakt av. Lycka till.

  3. #3
    Jag har 19" gjuten fälg på min Sportster -04 men skulle gärna ha ett 21". Vi kanske kan byta

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av KingCobra_HD Visa inlägg
    Jag har 19" gjuten fälg på min Sportster -04 men skulle gärna ha ett 21". Vi kanske kan byta
    Det hade varit riktigt bra ifall det inte stretar imot i min hordertarm/manisksamlare. Jag tackar ändå så hemskt mycket

    Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Carlson Visa inlägg
    Klart att det går att byta till en mindre fälg. 19" skulle jag rekommendera. Men om du inte vill ha en ekerfälg så är dom gjutna i aluminium. Köp en begagnad original fälg. Kolla så det är samma diameter på hjulaxeln bara. Antar att du har 19mm hjulaxeln. Nyare har 1" axel. Det går att få till det ändå. Jag har fälgar från en 2014 Iron på min 2003 dyna. Men det kräver svarva nya distanser samt hylsan mellan lagerna och flytta över lager alt köpa nya.

    Så lättast är att hitta en original framfälg från en sportster eller dyna från ungefär samma år. Då bör det passa rakt av. Lycka till.
    Tackar för rådet. Ska kolla upp detta. Verktyg och vilja finns för att fixa det mesta

    Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. TSSM-modul (Turn Signal Security Module) -06 XL883
    Av calle_o i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-04-16, 07:12
  2. Högre styre på XL883
    Av hunky i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-10, 19:32
  3. Montera Skjuts på en Xl883 -06
    Av Alexander Moberg i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 17:09
  4. Byta kopplingsvajer XL883 2010
    Av islandstyle i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-30, 08:37
  5. Fälgbyte
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-24, 19:42

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •