Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Apropå "upp som en sol"..

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    48
    Tackad: 6

    Apropå "upp som en sol"..

    Bara en liten händelse ur vardagen...

    Jag ställde undan min ganska sprillans Forty eight för vintern, tvättad o vaxad o fin.
    Nu denna vår tycker jag att avgassmällarna på avdrag samt osmidig gång på lågvarv extremt sakta tilltar.
    Jag ringer Evensson för bänkning, efter samtalet slår det mig att mitt nya Cobra tvåtillett system kanske vibrerat loss eller att något är otätt. Hmmm, får väl köpa litet startgas o spreja runt misstänkta områden, tack och lov slapp jag den utgiften iom att det visar sig att skarven mellan dämparen och rören till cylindrarna...inte existerar längre utan förklarar varför jag på ett rätt skämmigt sätt bullrat mer och mer för var dag till idag när det är "raka rör" som gäller. Konklusion- Det finns alltid att pyssla med när man är med HD...

  2. Följande användare tackar Soderlund för detta inlägg:

    Henrik Forslund (2016-05-10)

  3. #2
    Skönt att man inte är ensam då😜😉
    Hade ju oxå samma fenomen med avgassmällar o ryckig gång ända tills röret gick av helt o hojen brölade som en testosteron stinn traktor😂 Visserligen blir det nog en bänkning ändå, men va fan...😂😂

  4. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    48
    Tackad: 6
    Nä, litet trist blir det ju. Har också fått tid hos Evensson . Håller svetsen?

    Micke,

  5. #4
    Jo tack.....
    Nu har jag inte hunnit köra alls mkt men än så länge håller den iaf

    F*n va gött, du får gärna visa resultatet sen då, hade ju varit grymt intressant då jag försöker hitta tid att köra upp Till `Båging`för att få min injusterad.
    När har du bokat tid??

    Citat Ursprungligen postat av Soderlund Visa inlägg
    Nä, litet trist blir det ju. Har också fått tid hos Evensson . Håller svetsen?

    Micke,

  6. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    48
    Tackad: 6
    Mitten av Juli, jag lägger upp siffror om jag får någon sorts papper på körning. Tror inte på enorm skillnad men hoppas på bättre lågfartsegenskaper så man slipper sitta o dribbla med kopplingen ...

  7. #6
    Tjena Söderlund! Danne P med den gula 1200:an här. Jag bytte till ett Supertrapp 2-1 i våras - som natt och dag jämfört med de SE-megafoner jag hade. Bättre svar på alla varvtal, MYCKET bättre lågfartsegenskaper. Och moppen hade varit hos Evensson innan så det var juste bestyckat.

  8. Följande användare tackar Daneinar01 för detta inlägg:

    Soderlund (2016-06-27)

  9. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    48
    Tackad: 6
    Tja! Ja det händer en hel del när rätt prylar sitter på hojen

  10. #8
    Min går som ett troll. Men har gjort mos av motorfästena (american rubber...).

  11. Följande användare tackar Daneinar01 för detta inlägg:

    Soderlund (2016-07-07)

Liknande ämnen

  1. Upp som en sol, ner som..........
    Av Sportster81 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2016-07-09, 11:43
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-07-05, 11:19
  3. Någon som har gjort en "wire transfer" till Usa?
    Av pipps83 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-20, 09:19
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 17:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •