Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Försäkring?

  1. #1

    Försäkring?

    Försäkrade precis min nyinköpta Wide Glide och fick en premie på 7700 kr/år för helförsäkring på If.
    Är 46 år och bor i villa.

    Borde finnas billigare, har ju 2 ångerveckor att undersöka saken på

    Tips?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av city69 Visa inlägg
    Försäkrade precis min nyinköpta Wide Glide och fick en premie på 7700 kr/år för helförsäkring på If.
    Är 46 år och bor i villa.

    Borde finnas billigare, har ju 2 ångerveckor att undersöka saken på

    Tips?
    Kolla med http://www.bilsport-mc.com

  3. #3
    Du kan kolla svedea också är i alla fall betydligt billigare än 7700 året.
    jag har svedea på en rocker och bilsport och mc på den jag byggt själv och jag betalar knappt 5000 för bägge helår.

  4. #4
    Tack för tipsen
    Bilsport-mc ca 3400 kr och Svedea ca 3000

  5. #5
    Jag är 42, bor i hyres läg och betalar 2100 för min 15Roadglide på Svedea. Hade min förra hoj där också en 12 Streetglide och då var det 1850:- per år. Dock bor jag inte i "storstad"

  6. #6
    Svedea i all ära,men dom ska tydligen vara krångliga när försäkringen behöver utnyttjas.
    En kompis tog en älg med sin V-Rod i september ifjol,och den står fortfarande kvar på Probike i Gbg,Svedea gav inte klartecken till verkstan att påbörja reparationerna på många många månader!
    Inga jätteskador heller mest skrapmärken,sneda fotreglage/styre/speglar osv.
    Sen knorrade dom när han ville ha ersättning för hjälmen och kläderna som var nya för säsongen..Så han rekommenderar inte Svedea.
    Sen är dom billiga,och det är priset i slutändan som avgör för konsumenten,min sambo har också Svedea,jag kör stenhårt på Länsförsäkringar,alltid lättarbetade och bra premier.

    //Robban

  7. #7
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av city69 Visa inlägg
    Försäkrade precis min nyinköpta Wide Glide och fick en premie på 7700 kr/år för helförsäkring på If.
    Är 46 år och bor i villa.

    Borde finnas billigare, har ju 2 ångerveckor att undersöka saken på

    Tips?
    Vi har bilar och villahemförskring hos IF och till acceptabla premier. Men så försökte dom dyvla på mig hojförsäkring men där kunde dom inte konkurrera med Gjensidige som jag har för närvarande. Säljaren erkände att hojförsäkring inte var deras styrka när det gällde premier, så ring några andra bolag och kolla.

  8. #8
    Och jag kan ju tillägga att när frugan la omkull sin hoj för ett par år sen och det blev ett försäkringsärende, har jag aldrig varit med om en bättre hantering än vad bilsport o mc gav henne från något försäkringsbolag.
    Även om de skulle vara några hundringar dyrare per år än något annat alternativ, så kommer hon eller jag aldrig att byta bort det bemötandet som vi fick av dem.
    Det var ett medmänsklighet och trevlighet som de gav som jag värderar väldigt högt när det kan vara jobbigt nog att ta hand om situationen som uppstod.

  9. #9
    Om du ångrar dig, kommer inte cykeln stått oförsäkrad då?

  10. #10
    Nykomling
    Reg.datum
    Jun 2016
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10
    Tackad: 4
    Citat Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
    Svedea i all ära,men dom ska tydligen vara krångliga när försäkringen behöver utnyttjas.
    En kompis tog en älg med sin V-Rod i september ifjol,och den står fortfarande kvar på Probike i Gbg,Svedea gav inte klartecken till verkstan att påbörja reparationerna på många många månader!
    Inga jätteskador heller mest skrapmärken,sneda fotreglage/styre/speglar osv.
    Sen knorrade dom när han ville ha ersättning för hjälmen och kläderna som var nya för säsongen..Så han rekommenderar inte Svedea.
    Sen är dom billiga,och det är priset i slutändan som avgör för konsumenten,min sambo har också Svedea,jag kör stenhårt på Länsförsäkringar,alltid lättarbetade och bra premier.
    //Robban
    Jag har själv haft två försäkringärenden med Svedea. Allt har varit fantastiskt, första ärendet var en 9m gammal hoj som blev stulen jag fick ut pengar efter en kort diskussion (de ville att jag köpte ny hoj egentligen men eftersom den förra hojen var löst med ett privatlån via swedbank ville jag ha pengar) Fullpris - självrisk. Andra ärendet en krock förra säsongen (schnubbe med mobiltelefon i bil o väjningsplikt som kör ut mitt framför mig) tog stopp i hans framdörr, fick hojen reparerad och ny hjälm som var ny för säsongen (var utan hoj någon månad då det var högsäsong i verkstaden) 0kr motpart fick stå för allt.
    Överlag är jag väldigt nöjd med Svedea.

  11. #11
    Svedea utan tvekan min hoj blev på backad så den välte 5 dagar senare allt reglerat+hjälm den låg på hojen, super bra inget krångel

Liknande ämnen

  1. Försäkring?
    Av Martin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2015-01-25, 12:46
  2. Uppsägning av försäkring - kan det vara så jävligt?
    Av Martin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-12-18, 08:37
  3. V-Rod försäkring
    Av Mideskar i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-04-21, 06:47
  4. Försäkring vid avställning......
    Av Ducktail i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 18:49
  5. FILM: Viktigt med rätt försäkring på Harleyn :D
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 09:03

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •