Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Märkligt ljud från motorn sportster

  1. #1

    Märkligt ljud från motorn sportster

    Det här märkliga ljudet uppkom 10 min in i premiärturen... Någon som vet vad det kan vara?

    https://youtu.be/u_pmNxikBdM
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  2. #2
    Det låter som de kommer ifrån cylindrarna, någon cylinder.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  3. #3
    Jäkligt svårt att säga, jag tycker det låter som nån slags luftläcka. Sitter luftrenaren fast ordentligt och tätt? Kan kanske vara avgasrören åxå, kolla att packningarna sitter rätt och att det är åtdraget.

  4. #4
    Den var svår, ursäkta en gissning men jag tycker också det låter som om den drar tjuvluft nånstans.

  5. #5
    Tack för svar! Jag bytte ju avgassystem igår så kan mycket väl bero på det. Kollar och återkommer!

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  6. #6
    Jaha, undrar hur det här gick då..

  7. #7
    Tjena King!
    Det har inte hänt så mycket, eller snarare när jag försökte ta bort det nya systemet så fick jag inte loss skruvarna som håller fast dämparen bak. Muttern följde bara med när jag skruvade... Muttrarna är inpressade i ett bleck och inpressningen verkar inte ha fungerat så bra.
    Igår drog jag och köpte en svetstång och lyckades tillslut få loss det. Kan ju undra lite hur man tänker när man väljer rostfritt till muttern och aluminium till blecket. Kan lägga upp en bild på hur det ser ut ikväll.
    Men jag är väldigt säker på att systemet drar tjuvluft vid avgasrörens infästning.

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  8. #8
    Hade du nya packningar?

  9. #9
    Jag hade köpt nya koniska men de var så stora så fick inte på systemet. Använde de gamla så det var väl därför det läckte. Lyckades få dit de koniska igår så ska ta en testtur ikväll om jag hinner.

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  10. #10
    Då har jag kört en runda och ljudet kvarstår... Bytte även luftburk i våras så blir väl att byta den packningen också, även om jag tyckte att den såg fräsch ut.
    Hur hårt ska man dra åt muttrarna för infästningen mot cylindrarna? Hade aldrig problem med mitt andra avgassystem så det känns av den andledningen inte troligt att det beror på tjuvluft mot cylindrarna.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  11. #11
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    Då har jag kört en runda och ljudet kvarstår... Bytte även luftburk i våras så blir väl att byta den packningen också, även om jag tyckte att den såg fräsch ut.
    Hur hårt ska man dra åt muttrarna för infästningen mot cylindrarna? Hade aldrig problem med mitt andra avgassystem så det känns av den andledningen inte troligt att det beror på tjuvluft mot cylindrarna.
    Startspraya var du tror den drar tjuvluft så hör du. Annars så börja inte leta problem, kolla bara igenom det du pillat med? Har du ingen polare som är duktig på att skruva som kan slå ett öga?
    - "I fart in your general direction, your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
    - "You know, if my dog was as ugly as you. I'd shave his butt and tell him to walk backwards!"

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Startspraya var du tror den drar tjuvluft så hör du. Annars så börja inte leta problem, kolla bara igenom det du pillat med? Har du ingen polare som är duktig på att skruva som kan slå ett öga?
    Yes det får bli nästa steg, ska kolla på det i helgen.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

Liknande ämnen

  1. Ljud från frambromsen Street bob 2011
    Av Street Feffe i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-07-17, 19:09
  2. Metalisk skram ljud från motor?
    Av cheez i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-07-02, 07:11
  3. blandat från en dyna 98 (evo motorn)
    Av David Strazzgård i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-01-31, 18:24
  4. skrapande ljud från bromsskivor fram...
    Av Yxiii i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-09-06, 11:22
  5. Märkligt elfel
    Av Janne i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-20, 21:50

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •