Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Batteristrul

  1. #1

    Batteristrul

    Tjena!

    Äger en nightrod special -07 som jag underhållsladdade nu i vinter med en Optimate som jag köpte på probike. Enligt dom va det bara att koppla på den och låta den gå. Idag när jag skulle ta ut hojen så ville den inte starta, den försöker inte ens. Dock så går larmet igång. Vad kan ha gått fel? Antar att batteriet är helt urladdat och måste köpa ett nytt. Är det ett original batteri som gäller då? Vore tacksam om nån kunde guida mig lite

  2. Följande användare tackar Fornis för detta inlägg:

    Banditen01 (2016-05-02)

  3. #2
    Har du kollat fobens batteri, min nightster gjorde exakt samma, trots fulladdat batteri. Blinkersen flashade Vxlvist och till slut gick larmet. Blåste ner på ok, nytt batteri i foben och sen drog den igång direkt.

  4. #3
    Första jag gjorde faktist, men tyvärr hjälpte det inte

  5. #4
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Daniel: Prova ladda batteriet med en annan laddare för säkerhets skull och gör ett belastningstest efteråt. Om resultatet är dåligt så köp ett nytt batteri. HD org batteri är mkt bra och de har blivit lite billigare (c:a 1900kr). Finns några andra bra batterimärken oxå. Låt bli billigt skit.

  6. #5
    Hur gammalt är ditt batteri, är det från 2007 är det nog dags för ett nytt. Och som Jonasbaggen skrev, undvik billigt skit. Alla märkesbatterier är bra: HD, Yuasa, Varta, Odyssey etc. etc.

  7. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Batterier är förbrukningsvara som sagt

  8. #7
    Nej jag pratar om lilla platta batteriet i larmfob en, inte mc batteriet, håller med, billiga batterier skakar sönder i harleys, men detta gällde alltså platta batteriet i larmfobben

  9. #8
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Daniel78 Visa inlägg
    Nej jag pratar om lilla platta batteriet i larmfob en, inte mc batteriet, håller med, billiga batterier skakar sönder i harleys, men detta gällde alltså platta batteriet i larmfobben
    Detta rekommenderas man av HD att byta 1 gång per år.
    Fuck cancer

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •