Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hojen går riktigt dåligt

  1. #1

    Hojen går riktigt dåligt

    Hejsan!

    Är ny på forumet och även Harley ägare. Fick tag på en 1989 fxstc softail custom och hade börjat reparera lite småfel här och där. Batteriet var dåligt och jag tänkte jag ger den lite underhållsladdning och eftersom att jag bor i lägenhet så finns det inget eluttag i närheten och dum som man är kopplar jag ur batteriet och tar med den till lägenheten och laddar över natten.
    Kommer dit nästa dag, kopplar in batteriet igen, startar hojen och den går riktigt segt.
    Får växla ner i uppförsbackarna! Det kändes nästan som att 50 moppen har mer drag.

    Hojen är utrustad med power commander, ss tändmodul(?) och förgasare....

    Har mappningen nollställts eller vad är de som hänt? Går det att återställa på något sätt?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Mappad hoj med förgasare? Du har ingen mapp eftersom du inte har någon insprutning. Jag har svårt att tro att felet med hojen beror på att den stått utan batteri en natt. Gick den bra innan du laddade batteriet?

  3. #3
    Aaa den gick bra innan jag laddade batteriet. Hade försökt och springa igång hojen innan det och då vart de förgasar smäll och backfire. Kan de ha med det och göra? Aa eller de kanske heter tändmodul, vet inte riktigt hur de fungerar

  4. #4
    kanske tar tjyvluft mellan fugge o insug eller mellan insug o toppar.

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    73
    Tackad: 0
    När du fick backfire , kollade du efteråt hur luftfiltret ser ut.
    När jag fått backfire på min så har jag fått ett stort hål I luftfiltret

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av softail84 Visa inlägg
    När du fick backfire , kollade du efteråt hur luftfiltret ser ut.
    När jag fått backfire på min så har jag fått ett stort hål I luftfiltret
    Bra idé, det jkan hända mycket vid en förgasarpuff. Förgasaren kan tex spotta ur sig del av gummitjofesen som tätar mellan forgasaren och insuget=jätteläcka.
    En kompis till mig fick hela förgasaren att flyga loss (Dellorto på Panna) och hamna hängande i gasvajern ovanför fotplattan, ganska lätt att se felet i det fallet!

  7. #7
    Det löste sig! Gjorde rent tändstiften, satte i tändhattarna ordentligt och laddade batteriet så ordnade det sig!

    Men batteriet laddar inte för fem öre, har kollat så att den får ström från generator, bytt batteriet, det kan bara vara laddregulatorn då? Eller?

    :/

Liknande ämnen

  1. RIKTIGT LÄDER FÖR BIKERS!
    Av HD freak i forum Säljes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-12-03, 19:24
  2. Riktigt läder för Bikers!!!
    Av HD freak i forum Annonsinfo och övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-11-20, 11:48
  3. Motorn går dåligt
    Av Diesel i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-09-07, 14:22
  4. Deuce går dåligt i början
    Av tolfan i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-04, 09:18
  5. Går dåligt
    Av Vinkeljärn i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 09:15

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •