Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Plocka bort oljekylare?

  1. #1

    Plocka bort oljekylare?

    Är ny på detta med mekande med custom cyklar. Men har en Night train i garaget som jag tänkte ge lite kärlek.

    Sitter ett oljekylar paket på den som jag tänkte plocka av. Något man bör tänka på när man gör detta? Några hål som ska pluggas?

    Mvh

  2. #2
    Av ren nyfikenhet, varför vill du ta bort oljekylaren?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av KingCobra_HD Visa inlägg
    Av ren nyfikenhet, varför vill du ta bort oljekylaren?

    För den är eftermonterad och tycker den ser klumpig ut där den sitter på ramen. Bara därför, är säkert jätte bra men den monterades egentligen dit då hojen gick mycket på södra delen av Europa innan och i den värmen då också.

  4. #4
    Jag förstår. Känns ändå synd att lägga arbete på att ta bort nåt som är en väldigt bra uppgradering på en stor luftkyld motor. Ge den lite tid du kanske vänjer dej

  5. #5
    En HD funkar bra utan oljekylare även i Arizona. Ingen idé att ha det i Sverige. Jag hade oljekylare i många år och skall man ha det så måste man ha termostat, annars blir det rent skadligt. Men jag tog bort den för tio år sedan och har inte ångrat mig.

  6. #6
    För att inte den här tråden ska gå alltför off topic så kan vi säga att motorcykeln kommer att fungera alldeles utmärkt även utan oljekylare.

    För att besvara den ursprungliga frågan så måste ju naturligtvis anslutningarna på ett eller annat sätt pluggas eller tas bort, men hur det går till beror ju på den specifika installationen. Ett foto som visar oljeslangarnas anslutning till motorn vore ett bra första steg

Liknande ämnen

  1. Plocka bort bensintank rocker c -09
    Av Kicken i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-03-26, 18:43
  2. Blinkers 48, går det att plocka isär?
    Av Preben i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 21:27
  3. oljekylare sportster ,,bobbersadel
    Av vesslan i forum Köpes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-29, 17:34
  4. Oljekylare
    Av opehrson i forum Säljes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-01-27, 17:52
  5. Plocka ur insatserna ur Big Radius 2-2?
    Av Bikerboy i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-09-12, 16:50

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •