Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Importera Street Glide

  1. #1

    Importera Street Glide

    Hej!

    Jag är nyfiken på att byta från en Japanare till en Street Glide.

    Har sneglat både mot UK och Tyskland och deras priser är så mycket lägre än Sveriges. Är det någon som har kunskap när det gäller import? Är det värt att importera? Prismässigt skiljer det massor.

    Exempelvis denna: Street Glide 2014 ligger på ca 195.000. Det är ju en väsentlig skillnad mot en i begagnad i Sverige, en 2010 som gått mer men kostar också mer.


    Har ni tips / tankar? Jag är ny inom Harley världen, så knäpp mig gärna på näsan om det är något jag missat eller så.

  2. #2
    Det är inga problem inom Europa. Men tänk på att begagnatpriserna i Sverige är säljarnas våta fantasier, det finns mycket prutmån. Samma som i Sverige, kolla historiken. Speciellt om den är importerad på något ovanligt sätt (kanske salvage title från USA och reparerad i Littauen innan den hamnat i Tyskland). Den du tittar på är en US-model, den är altså inte såld ny här i Europa, kan vara helt ok men kan vara frågetecken också. Funkar US-radion på alla frekvenser (jag vet inget om dettqa har bara hört att den kan vara lite lustigt på vissa USA-bilar), jag menar köper man en sådan där hoj är det troligen viktigt att man får in P1 och P4, hahaha

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Glider Visa inlägg
    Hej!

    Jag är nyfiken på att byta från en Japanare till en Street Glide.

    Har sneglat både mot UK och Tyskland och deras priser är så mycket lägre än Sveriges. Är det någon som har kunskap när det gäller import? Är det värt att importera? Prismässigt skiljer det massor.

    Exempelvis denna: Street Glide 2014 ligger på ca 195.000. Det är ju en väsentlig skillnad mot en i begagnad i Sverige, en 2010 som gått mer men kostar också mer.


    Har ni tips / tankar? Jag är ny inom Harley världen, så knäpp mig gärna på näsan om det är något jag missat eller så.
    Hallå tänk på Usa modell annan programvara i Boomboxen så när du ska uppdatera så måste du välja för usa,det går ej med europa versionen,lika med gps kartor kostar ca 1000 lappen om inte den är ändrad till europa versionen,du har annan kabel stock till baklampor led på europa modeller glödlampor på Usa,led belysningen längst ner på bakskärmen fungerar på usa mod men ej på eu modeller än. Customdynamics håller på att ta fram en led för oss som vill ha

  4. #4
    Tack för svar!

    Ah juste den var USA version, länkade egentligen bara till någon för att visa min tanke.

    Så med andra ord är det helt grönt att köpa från Tyskland / UK. UK att tänka på är lyset att de kan lysa åt annat håll. Check!

    Någon som har sidor för UK/tysk där man kan köpa begagnat?

  5. #5
    Hej du kan titta på mobile.de och ebay.de
    och i polen er HD mycket billigera ex. http://www.motoexclusive.pl/oferta,m...5vj07dl8mp5ba4 och http://otomoto.pl/motocykle-i-quady/...%5Bcountry%5D=
    men vet inta om du behøver C.O.C. certifikate for besiktning i sverige i danmark er bilprovningen sindsyge angående Dataerklæring eller COC når det er importeret HD från Polen eller Tyskland selvom vi er et EU land

Liknande ämnen

  1. Street Glide-15 vindruta
    Av spaanh i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-04-06, 08:39
  2. Solosadel Street Glide -07
    Av stefangranath i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-01-19, 16:06
  3. Köpes: Mattsvart Street Glide
    Av sedaii i forum Köpes
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-04-12, 13:24
  4. Bakskärm Street Glide
    Av stefangranath i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 18:49
  5. Avgassystem Street Glide
    Av stefangranath i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 18:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •