Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Styre Nightster-08, vad gäller?

  1. #1

    Styre Nightster-08, vad gäller?

    Hej vänner!

    Har läst så många olika sidor och alla säger olika! Ska byta styre på min Nightster -08, från orginal till ett TexasStyre på 10".
    Totala höjden på styret är 24,5cm och diametern är 25,4cm. bredd:71cm, centrumbredd: 18cm, Höjd:23cm, pullback 13cm...
    Nu till min fråga och som INGEN hittils har lyckats svara rakt av på.

    Behöver jag nya kablar eller kan jag använda befintliga?

    Har ni gjort detta och vet säkert eller har ni nån som ni känner som gjort liknande?

    Blir tokig av alla sidor med olika info!

  2. #2
    Jag har ingen Nighster men en vanlig -04 så det kanske inte är likadant, men originalstyret är väl samma på båda så förmodligen.

    Jag har ett 7" styre (biltwell frisco) på 2" höga risers och kan rapportera följande:

    - Bromsledning: räcker precis om man rätar ut böjen på röret under kronan. Ska du köra 10" måste du byta.
    - Elkablar till handkontroller: räcker precis men jag fick dra dom bakom kronan istället för framför under kepsen. Tror dom blir för korta för 10".
    - Kopplingswire: inga problem. och den går i värsta fall att dra en kortare väg framför motorn så den kan du nog behålla.

  3. #3
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av KingCobra_HD Visa inlägg
    Jag har ingen Nighster men en vanlig -04 så det kanske inte är likadant, men originalstyret är väl samma på båda så förmodligen.

    Jag har ett 7" styre (biltwell frisco) på 2" höga risers och kan rapportera följande:

    - Bromsledning: räcker precis om man rätar ut böjen på röret under kronan. Ska du köra 10" måste du byta.
    - Elkablar till handkontroller: räcker precis men jag fick dra dom bakom kronan istället för framför under kepsen. Tror dom blir för korta för 10".
    - Kopplingswire: inga problem. och den går i värsta fall att dra en kortare väg framför motorn så den kan du nog behålla.
    Som ovanstående säger, jag har en nightster 08, har en Biltwell Zed styre + 5 raisers.
    Funka utan problem, får dock släppa och dra kablarna utanför lamphållaren. Kan ordna lite bilder till helgen om du vill? Så får du se hur min dragning ser ut?

Liknande ämnen

  1. Hur länge håller belten ?
    Av jale i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-09-15, 16:01
  2. Buller, avgasljud - vad gäller?
    Av admin i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-05-03, 14:03
  3. Spegeln ställer om sig :(
    Av druttkasken i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-05-21, 00:27
  4. Ny vad gäller HD :)
    Av husfar i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-05-02, 20:47
  5. Regskylt, reflex, baklampor och blinkers. Vad gäller?!??!
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 16:51

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •